PPQ نرم افزار حذف کلیشه و فیلم رادیولوژی چیست ؟

اشتراک گذاری :

امروزه با ظهور نرم افزارهای مختلف در حوزه پزشکی ، کمک قابل توجهی به بخش پزشکی کشور در حوزه تشخیص و درمان بیماریها صورت گرفته است که از آن جمله می توان به نرم افزارهای مربوط به تصویربرداری پزشکی اشاره کرد و نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ یکی از این موارد می باشد که برای مشاهده تصاویر رادیولوژی بیماران در موبایل و تبلت و به منظور حذف کامل فیلم از رادیولوژی ابداع شده است.

نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ چیست ؟

نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ یک نرم افزار کاربردی و مفید مخصوص مراکز تصویر برداری پزشکی می باشد که با هدف کاهش هزینه های مربوط به مراکز تصویر برداری تولید شده است و کارکرد این نرم افزار به گونه ای است که این مراکز پس از تهیه نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی  PPQدیگر نیاز به خرید فیلم رادیولوژی نداشته و از شر مشکلات و هزینه های بالای مربوط به چاپ تصاویر خلاص می شوند.

فیلم رادیولوژی
 

کلمه PPQ که از عبارت paper print in QR گرفته شده است و به معنای چاپ کاغذی در QR کد می باشد ، بیانگر کارایی نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی می باشد. در واقع QR کدها نوعی بارکد هستند که کم و بیش با این کدها آشنایی داریم و شبیه به کدهای دارای خطوط عمودی روی محصولات و کالاهای خریداری شده می باشند و این کدها اطلاعاتی را هنگام خواندن توسط اسکنر مجهز به تفسیر ارائه می دهند. بدین ترتیب  PPQ نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی با استفاده از یک QR کد است و برای حل مشکلات مربوط به چاپ تصاویر رادیولوژی ابداع شده که به کمک آن می توان از شر کلیشه های کاغذی و فیلم های رادیولوژی راحت شد و تصاویری با کیفیت بالا و حجم کم ، بدون ترس از آسیب و پارگی و گم شدن داشت.

نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ چگونه کار می کند ؟

نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ یک نرم افزار با عملکرد هوشمندانه و تحت وب است و عملکرد آن بدینگونه است که پس از طی مراحل تصویر برداری از بیمار ، تصاویر انتخابی و مورد نیاز پزشک کلینیسین ، توسط کارشناس رادیولوژی انتخاب و بر روی  کیو آر کد بیمار ارسال می شود . لذا جهت مشاهده تصاویر پزشکی بیمار کافیست ، نرم افزار بارکد خوان را از گوگل پلی یا اپ استور به طور رایگان دانلود کنید ، پس از دانلود نرم افزار ، وارد  فضای نرم افزار بارکد خوان می شوید و با قرار دادن دوربین موبایل در راستای کیو آر کد ، تمامی تصاویر بیمار بصورت تحت وب نمایش داده می شود.

قابل ذکر است که با این روش مراکز رادیولوژي دیگر نیازی به خرید فیلم رادیولوژی نخواهید داشت و در هزینه های مصرفی مرکز تصویر برداری صرفه جویی می شود . ناگفته نماند که پس از آماده شدن ریپورت بیمار ، قابلیت ارسال آن بر روی کیو آر کد را خواهید داشت و این قدمی دیگر در کاهش هزینه های مربوط به تحویل جواب به بیمار می باشد و بعلاوه از هرج و مرج و شلوغی مراکز جلوگیری می کند .

 QR کد چیست ؟

QR کدها (به معنای پاسخ سریع quick response) برای اولین بار در اواسط دهه 90 در ژاپن توسط سازنده خودرو تویوتا مورد استفاده قرار گرفت و هدف از استفاده از این کدها ، پیگیری قطعات مورد استفاده در خودروها بود. اما رفته رفته برای اهداف اطلاع رسانی و تبلیغات به عنوان روشی سرگرم کننده برای رمزگذاری و اشتراک اطلاعات اضافی با مصرف کنندگان مورد استفاده قرار گرفت. لذا با افزایش دادن قابلیت این کدها به سمت و سوی دینامیک و پویا شدن ، با دارا بودن لینک کوتاه به یک صفحه محتوایی منتهی شده و اطلاعات را به صورت چند رسانه ای با حجم بیشتر به مخاطبین ارائه می دهد. البته نوع پیشرفته این کدها از بعد ظاهری و محتوایی دارای قابلیتهای ویژه برای تبلیغات ، اطلاع رسانی و سایر کاربردها می باشد.

کیو آر کد

استفاده از QR Code در نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ

یکی از جدیدترین کاربردهای QR کدها که در علم پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد ، نرم افزار حذف کامل فیلم از رادیولوژی PPQ می باشد. این نرم افزار در سال 1397 در واحد R&D شرکت تصویر درمان سپید با همکاری مهندس شیخی نژاد و دکتر قایقران نوآوری گردید. براین اساس کار نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ بدین گونه است که دیگر نیازی به چاپ تصاویر رادیولوژی روی کاغذ یا فیلم رادیولوژی و حتی سی دی نبوده و تنها با داشتن کارت بارکد مربوط به بیمار ( که توسط مراکز رادیولوژی به بیمار داده می شود ) و یک گوشی هوشمند و اسکن کردن بارکد مربوطه با یک بارکد اسکنر قابل نصب در این گوشی ها ( می توانید از گوگل دانلود کنید ) ، تمامی تصاویر انتخاب شده برای چاپ تصاویر ام ار ای ، سی تی و یا رادیولوژی بیمار با کیفیت بالا در دسترس قرار می گیرد.

مزایای نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ :

- دسترسی آسان : نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی پیشرفت بزرگی در علم پزشکی و رادیولوژی می باشد ، چرا که رویت تصاویر رادیولوژی را منوط به کاغذ و فیلم رادیولوژی و سی دی نکرده ، بلکه در هر لحظه و هر مکان تنها با استفاده از یک گوشی هوشمند متصل به اینترنت و یک نرم افزار بارکد اسکنر می توان به تصاویر بیمار دست یافت. لازم به ذکر است که نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ ، بسیار ساده و بدون پیچیدگی بوده که حتی نیاز به آموزش هم ندارد و هر شخصی حتی خود بیمار با اطلاعات کم درباره گوشی موبایل و این نرم افزار می تواند به تصاویر رادیولوژی دسترسی پیدا کند. همچنین این تصاویر دارای حجم کم اما کیفیت بالا بوده و همیشه در دسترس می باشد.

فیلم رادیولوژی

- پایین آوردن هزینه ها : با توجه به اینکه نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ به منظور حذف فیلم رادیولوژی و کلیشه کاغذی و سی دی ابداع شده است ، لذا با حذف فیلم رادیولوژی و سی دی و کلیشه های کاغذی از مراکز تصویربرداری، هزینه های مربوط به آنها نیز حذف می گردد. بعلاوه از آنجا که یکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار ارسال ریپورت پزشک رادیولوژیست بر روی بارکد مربوط به بیمار می باشد ،  دیگر نیازی به چاپ جواب پزشک بر روی کاغذ نبوده و هزینه های کاغذ و پاکت جواب هم از مراکز رادیولوژی برداشته می شود.

- پرینتر مجازی : به نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ ، پرینتر مجازی هم گفته می شود که شاید این نام به گوشتان خورده باشد. در حقیقت در این نرم افزار ، تصاویری از بیمار توسط کارشناس رادیولوژی یا ام آر آی برای چاپ یا همان ارسال به QR Code انتخاب می شود که عموماً بهترین تصاویر ( البته با تعداد کم ) برای تشخیص پزشکی توسط پزشک معالج و جراح می باشند که به راحتی می توانند مشکل بیمار را تشخیص داده و به درمان بپردازند و حتی نیازی به ریپورت پزشک رادیولوژیست نخواهند داشت.

فیلم رادیولوژی

دارای امنیت بالا و بدون آسیب : همانگونه که نگهداری از یک کارت بسیار راحت تر و آسان تر بوده ، تصاویر در نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی با امنیت بالا نگهداری می شوند و دیگر نباید نگران پاره شدن ، آسیب رسیدن ، خراب شدن فیلم رادیولوژی و کاغذ باشید. همچنین بدلیل استفاده از مجوز SSL ، قرارگیری اطلاعات تصاویر در این نرم افزار با امنیت بسیار بالا بصورت رمزگذاری شده و ایمن می باشد.

- سرعت و دقت بالای تصاویر : از دیگر ویژگی های نرم افزار حذف کامل فیلم از رادیولوژی ، سرعت بالای تصاویر با قابلیت نمایش در کمتر از 5 ثانیه و دقت تصاویر با کیفیت 1024DPI که خصوصا برای پزشکان کلینیسین بسیار قابل توجه می باشد. به دلیل اینکه با وجود سرعت پایین اینترنت در کشور ، سرعت لود شدن تصاویر بسیار بالا بوده و براحتی تصاویر رادیولوژی با حجم کم قابل مشاهده می باشد. همچنین کیفیت بالای تصاویر به تشخیص بهتر پزشکی و بهبود درمان و در نتیجه ارتقا بخش پزشکی در کشور منجر می شود و به همین دلیل محبوبیت خاصی در بین پزشکان پیدا کرده است.

- مناسب برای پزشکان و جراحان : و در نهایت نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و کلیشه کاغذی ، گزینه بسیار مناسبی برای استفاده پزشکان ، خصوصاً پزشکان اورژانس ، جراحان در حین جراحی با استفاده آسان توسط گوشی موبایل حتی در حین جراحی می باشد که نیازی به نام کاربری و رمز ورود و ... نداشته و تنها با یک بارکد می توان به تصاویر دسترسی پیدا کرد.

ام آر آی

کلام آخر

نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی یک نرم افزار تحت وب بوده و در طولانی مدت تصاویر رادیولوژی بیمار را در فضای ابری نگهداری می کند. با این نرم افزار تمامی تصاویر پزشکی از کیفیت بالا و حجم کمی برخوردار می باشند و با این روش استورج مراکز تصویر برداری 3 تا 5 سال قابل ارتقاء خواهد بود . از آن گذشته نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ داری امنیت بالای SSL  است و قیمت منصفانه ای هم برای آن در نظر گرفته شده است . برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی می توانید با شماره تماس 09115964992 تماس حاصل فرمائید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : sepas92

مقالات مشابه


logo