تفاوت فیلم رادیولوژی ساده و فیلم رادیولوژی PPQ در چیست ؟

اشتراک گذاری :

سالهاست که برای تشخیص بیماری های مختلف از انواع تصویربرداری پزشکی نظیر رادیولوژی ، سی تی اسکن و ام آر آی کمک گرفته می شود تا با تصویربرداری از بافتها ، اندام ها ، استخوان ها و اجزای داخلی بدن بتوان به تشخیص درست بیماریها و درمان به موقع آنها پرداخت که در این میان فیلم رادیولوژی ، صفحه سیاه و سفیدی برای چاپ تصاویر رادیولوژی بر روی آن می باشد. در این بین با گذشت زمان و پیشرفت علم ، نرم افزارهایی جایگزین فیلم رادیولوژی ابداع شدند که بتوان با استفاده از آن تصاویر رادیولوژی را در گوشی هوشمند ، تبلت و کامپیوتر با کیفیت عالی مشاهده نمود که فیلم رادیولوژی PPQ از آن جمله است.

تفاوت فیلم رادیولوژی ساده و فیلم رادیولوژی PPQ

فیلم رادیولوژی ساده صفحه هایی برای چاپ تصاویر رادیولوژی می باشد که از جنس پلی استر بوده و نظیر فیلم های عکاسی از 4 لایه تشکیل شده است ، اما دارای مشکلات مختص خود بوده ، چرا که به دلیل خرید فیلم رادیولوژی از خارج از کشور دارای قیمت بالایی می باشد و از طرف دیگر دارای مشکلاتی همچون کیفیت پایین تصاویر ، شرایط خاص نگهداری در دما و رطوبت مناسب و انبار کردن و ... می باشد. ازین رو بسیاری از مراکز تصویربرداری به فکر جایگزین کردن فیلم رادیولوژی با روشهای دیگر نظیر کاغذ ، سی دی و نرم افزارهای جایگزین فیلم رادیولوژی می باشند.

در مقابل فیلم رادیولوژی PPQ در واقع نرم افزاری جایگزین برای مشاهده تصاویر رادیولوژی می باشد که منجر به حذف کامل فیلم از بخش رادیولوژی می گردد ، چرا که تصاویر بیمار را با بهترین کیفیت مطابق مدالیته خروجی در گوشی موبایل و تبلت و کامپیوتر بصورت تحت وب قابل رویت می سازد و این به معنای این است که در هر لحظه و در هر مکان توانایی دسترسی به تصاویر بیمار امکانپذیر می باشد.

فیلم رادیولوژی ساده چیست؟

فیلم رادیولوژی ساده صفحه هایی از جنس پلی استر هستند که که برای ارائه تصاویر گرفته شده از دستگاه رادیولوژی و ام آر آی و ... به بیماران مورد استفاده قرار می گیرد و همانند فیلم عکاسی متشکل از 4 لایه با نام های لایه پایه ، لایه چسبنده ، لایه امولسیون و لایه محافظ می باشد. ابتدایی ترین لایه فیلم رادیولوژی لایه پایه نام دارد که نگهدارنده مواد در فیلم است و از وارد شدن آسیب به امولسیون جلوگیری کرده و لایه بعدی لایه چسبنده می باشد که باعث به هم چسبیدن لایه های امولسیون و لایه پایه به یکدیگر می شود.

لایه سوم که از مهم ترین لایه های فیلم رادیولوژی است ، امولسیون نام دارد که از بلورهای هالید نقره تشکیل شده است ، وجود این بلورها نشان دهنده کیفیت و سرعت فیلم رادیولوژی می باشد که در اثر برخورد با اشعه ایکس دچار تغییرات شیمیایی شده و تصاویر بر روی آن ظاهر می شود و آخرین لایه محافظ نامیده می شود که از ایجاد خراش و آلودگی بر روی فیلم رادیولوژی جلوگیری کرده و جنس آن از ژلاتین است.

جدای از قیمت بالای فیلم رادیولوژی که اولا به دلیل وجود فلز گرانبهای نقره در آن است و از طرف دیگر به دلیل خرید آن از خارج از کشور که با قیمت در حال نوسان ارز تهیه می شود و امکان تولید داخلی وجود ندارد ، نگهداری از فیلم رادیولوژی نیز واجد شرایط خاصی می باشد ، از جمله حفظ دما و رطوبت مناسب. برای مثال فیلم رادیولوژی نباید در دمای بالای 20 درجه سانتی گراد نگهداری شود و همچنین رطوبت محیط نباید بالای 60 درصد باشد به دلیل اینکه سبب کاهش کنتراست فیلم می گردد.

از طرفی رطوبت کمتر از 40 درصد باعث ایجاد آرتیفکت بر روی فیلم  می شود. در مجموع بهترین و مناسب ترین محیط برای نگهداری از فیلم رادیولوژی محیط های تاریک و خنک می باشد. از دیگر نکات برای نگهداری فیلم رادیولوژی عدم چینش آنها بر روی هم بصورت افقی است ، چرا که فیلم رادیولوژی در برابر فشار حساس بوده ، لذا بهترین مدل برای چینش آنها قرار گیری فیلم ها در کنار هم بصورت عمودی می باشد.

بیشتر بخوانید : دلایل کاهش فروش فیلم رادیولوژی 

با توجه به مطالب ذکر شده ، فیلم رادیولوژی یکی از ملزومات مراکز تصویربرداری پزشکی محسوب می شود که تصاویر رادیولوژی و ام آر آی و ... بر روی آن چاپ می شود ، اما امروزه به دلیل افزایش قیمت شدید فیلم رادیولوژی و مشکلات و شرایط نگهداری ، تهیه و خرید فیلم رادیولوژی و کلیشه برای مراکز تصویر برداری بصرفه نبوده و اکثر مراکز تصویربرداری به فکر جایگزین کردن فیلم رادیولوژی و دیجیتالی کردن ارائه تصاویر بیماران و راهی برای بصرفه تر شدن ، بهتر شدن و ارتقاء کیفیت خدمات به بیماران هستند.

بدین جهت نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  یک نرم افزار کاربردی در این زمینه می باشد که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شوید.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  چیست ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  یک پرینتر مجازی تحت وب بوده که تصاویر رادیولوژی بیمار را به صورت بارکدهای رمزگذاری شده دو بعدی یا  همان  QR Code  ارائه می دهد که قابل نمایش در گوشی هوشمند و کامپیوتر می باشد و با این نرم افزار دیگر نیازی به چاپ تصاویر بر روی فیلم رادیولوژی و کاغذ نمی باشد ، چرا که در هر لحظه و هر مکان قابل دستیابی می باشد. لازم به ذکر است که کیفیت تصاویر بیماران در این نرم افزار بسیار عالی و مطابق مدالیته انجام خدمت همچون ام آر آی می باشد که به پزشک در تشخیص درست بیماریها کمک بسزایی می کند.

افزون بر این تعداد تصاویر در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  به نسبت نرم افزارهای مشابه بسیار کمتر است چرا که پس از اتمام تصویربرداری بیمار ، تمامی کات های مورد نیاز پزشک توسط تکنسین انتخاب و بر روی بارکد بیمار ارسال می گردد ، بنابراین وقت پزشک برای مشاهده تصاویر هجو هدر نمی رود. ارسال جواب بر روی بارکد بیمار پس از آماده شدن جواب یکی از مزایای قابل ذکر نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  است که از هرج و مرج  مراکز و صرف هزینه های بیهوده  برای ارائه جواب به بیماران جلوگیری می نماید.

همچنین ارائه تصاویر توسط QR Code  ها در نرم افزار فیلم رادیولوژی  PPQ  این امکان را به ما می دهد تا تصاویر را توسط گوشی موبایل و یا کامپیوتر مشاهده نماییم ، اما به واسطه تحت وب بودن تصاویر بیمار ، لازمه مشاهده تصاویر اتصال به اینترنت است. ناگفته نماند که در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  از بروزترین متدها جهت سهولت مشاهده تصاویر و ارائه آن به بیماران بهره گیری شده است ، از این رو با ضعیف ترین سرعت اینترنت نیز تصاویر به سرعت قابل مشاهده می باشد.

مطالب بیشتر : روش کار فیلم رادیولوژیPPQ

از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ برای ارائه چه تصاویری می توان استفاده کرد ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ یک نرم افزار کاربردی برای ارائه تصاویری همچون ام آر آی ، سی تی اسکن ، رادیوگرافی ، ماموگرافی ، سونوگرافی ، پانورکس و ... می باشد که با مناسب ترین قیمت و با کیفیت عالی تصاویر را به بیماران ارائه دهید. یکی از حسن های تصاویر این نرم افزار این است که در نهایت تمامی تصاویر در یک کیو آر کد خلاصه می شود و می توانید تنها یک کارت کوچک را به جای فیلم های جا گیر و گران قیمت به بیماران تحویل دهید.

همچنین نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ را می توانید به عنوان یک پرینتر مجازی در نظر بگیرید که بدون محدودیت زمانی و مکانی همراه شماست تا برای حمل و نمایش تصاویر پزشکی به مشکل نخورید.

مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ نسبت به سایر نرم افزارهای مشابه چیست؟

در نرم افزارهای مشابه نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ برای مشاهده تصاویر رادیولوژی بیمار به گونه ای است که مستقیما به پکس متصل می شوید و در آن به ازای هر بیمار تعداد زیادی ( حتی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ مورد در ام آر آی ) سکانس گرفته شده از بیمار که حتی سکانس هایی که غیر قابل تشخیص است و بیمار در آن حرکت کرده هم به چشم می خورد و در این انبوه سکانس ها پزشک باید به دنبال تصاویر مورد نظر خود با بهترین کیفیت باشد و این زمان زیادی را از پزشک می گیرد.

اما در مقابل نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تنها دارای بهترین و مهم ترین سکانسهای مورد نیاز پزشک کلینیسین است تا پزشک بتواند بدون اتلاف وقت تصاویر مورد نیاز خود را بصورت تحت وب و با بالاترین کیفیت با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ مشاهده نماید. بدین ترتیب پزشک می تواند با صرف جویی در وقت ، زمان بیشتری را برای درمان و ویزیت بیماران اختصاص دهد.

جهت تهیه نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  و یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 09115964992 با ما در ارتباط باشید .

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo