آیا خرید نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ برای مراکز رادیولوژی بصرفه است ؟

اشتراک گذاری :

امروزه تمامی حوزه ها علی الخصوص حوزه پزشکی درگیر تکنولوژی شده اند و دستگاه ها و نرم افزارهایی برای سرعت بخشیدن در انجام کارها روانه بازار شده است. نظر به اینکه در بخش تصویربرداری پزشکی از فیلم رادیولوژی برای ارائه تصاویر به بیمار استفاده می شود ، اما با ابداع نرم افزارهای پزشکی برای مشاهده تصاویر رادیولوژی و با توجه به نامه شماره 34895/400د معاونت درمان در راستای حذف کامل فیلم رادیولوژی و عدم دریافت وجه از بیماران در مراکز تصویر برداری پزشکی ، نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  یکی از نرم افزارهای جایگزین فیلم رادیولوژی است که در ادامه معرفی می کنیم. ما را در این بخش همراهی نمایید.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  چیست ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  یک نرم افزار جامع برای حذف فیلم های رادیولوژی می باشد که در این نرم افزار از QR Code  ها بهره گیری شده و در واقع این کدها جایگزین فیلم رادیولوژی شده اند ، به صورتی که پس از تصویربرداری از بیمار ، کات های منتخب و مورد نیاز پزشک توسط کارشناس رادیولوژی از مدالیته های PACS  یا DICOM  انتخاب شده و به فضای ابری نرم افزار ارسال می گردد. سیستم ابری پس از دریافت تصاویر ، یک کد رمزگذاری شده را به چاپگر شبکه ارسال می نماید که به صورت بارکد دوبعدی یا همان QR CODE  ها ظاهر می شوند.

در صورت لزوم مراکز تصویربرداری می توانند بارکدها را چاپ کرده و یا به صورت لینک برای بیمار ارسال نمایند . جهت مشاهده تصاویر به واسطه بارکد دو بعدی نیاز به نرم افزار بارکد خوان خواهید داشت که به صورت رایگان در فضای اینترنت قابل دانلود و نصب می باشد. حال برای مشاهده تصاویر می توانید از گوشی موبایل ، کامپیوتر و یا تبلت استفاده نمایید ، در ابتدا وارد محیط نرم افزار بارکد خوان شوید ، سپس با قرار دادن دوربین گوشی موبایل در راستای بارکد بیمار تصاویر را به راحتی و بدون معطلی به صورت تحت وب مشاهده نمایید که این تصاویر از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با بهره گیری از جدید ترین و بروز ترین متدها در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تمامی تصاویر به سرعت و بدون معطلی قابل نمایش می باشند.

آیا خرید نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  برای مراکز رادیولوژی بصرفه است ؟

بله . چرا که با خرید فیلم رادیولوژی PPQ دیگر نیازی به صرف هزینه های گزاف برای خرید فیلم رادیولوژی از خارج کشور نبوده و می توان علاوه بر صرفه جویی ارزی از وابستگی به بیگانگان در این بخش جلوگیری نمود. دلیل بعدی مربوط به کیفیت تصاویر رادیولوژی بیمار است که مطابق با مدالیته خروجی است و بر خلاف فیلم های رادیولوژی ساده ، علاوه بر کیفیت عالی تصاویر ، قابلیت زوم یا بزرگنمایی آن باعث می شود تا حتی جزئی ترین مشکل بیمار مشخص شود و پزشک براحتی بتواند بیماری را تشخیص دهد که باعث ارتقا بخش پزشکی در کشور می شود.

افزون بر این می توانید با مطالعه مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ که در ادامه آمده ، به برتری این نرم افزار دست یابید.

مقالات مشابه : مزایای فیلم رادیولوژی PPQ بر فیلم رادیولوژی خام

مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

از مزایای قابل ذکر نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  قابلیت ارسال ریپورت برای بیمار از طریق QR Code  است که با استفاده از این روش جدای از سرعت بالا در انجام کار از هزینه های اضافی برای تهیه پاکت نامه و کاغذها جهت ارائه به بیمار صرفه جویی شده و از شلوغی و هم همه مراکز جلوگیری بعمل می آورد ، در نتیجه با تهیه نرم افزار PPQ  نه تنها در هزینه های اضافی برای خرید فیلم رادیولوژی صرفه جویی می شود ، بلکه از هزینه های تهیه کاغذ و چاپگرها نیز رهایی می یابید.

از دیگر مزایای نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • قابلیت لود تصاویر بسیار سریع حتی با سرعت پایین اینترنت      
  • به دلیل وب بیس بودن نرم افزار با سرعت بالا قابل دسترس پزشک بوده و در شرایط کم بودن پهنای باند هم قابل دسترسی خواهد بود.
  • قابلیت چاپ بارکد بر روی کارت های PVC
  • قابلیت اتصال مستقیم به RIS / HIS  را داشته و می تواند کلیه اطلاعات را بطور مستقیم دریافت و جهت چاپ بارکد اقدام نماید.
  • قابلیت ارسال پیامک و لینک تصاویر به بیمار
  • تصاویر حجم بسیار کمی داشته و نیاز به استورج بسیار محدود برای ذخیره تصاویر به مدت طولانی می باشد. ( بر خلاف پکس با استورج 2 ترابایت می توان تصاویر را تقریبا 3 سال از مدالیته های متفاوت نگهداری کرد ).
  • داشتن IP  یکتا برای اینترنت مراکز رادیولوژی
  • ارتباط RIS/HIS  با وب سرویس یا به صورت دستی هم قابل انجام است.

بیشتر بخوانید : چرا فیلم رادیولوژی PPQ ؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo