آیا برای مشاهده تصاویر رادیولوژی در نرم افزار PPQ به تجهیزات خاصی نیاز است ؟

اشتراک گذاری :

PPQ یک نرم افزار رادیولوژی است اما نه از نوع متداول آن بلکه نرم افزاری است که به منظور حذف فیلم رادیولوژی و عدم استفاده از فیلم های گران قیمت و صرف نظر از هزینه های گزاف خرید فیلم رادیولوژی و حذف مشکلات مربوط به آن ابداع شده است. از طرفی با توجه با نامه معاونت درمان پزشکی کشور مبنی بر حذف فیلم رادیولوژی ، سی دی و کلیشه های کاغذی و عدم دریافت هر گونه وجه نقد در رابطه با این موضوع می تواند یک گزینه بسیار عالی همراه با امکانات ویژه برای مراکز درمانی و تصویربرداری پزشکی کشور باشد که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شویم.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ چیست ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ که مخفف واژه Paper Print in QR  است یک نرم افزار جامع برای مراکز تصویربرداری پزشکی کشور به شمار می آید که با امکانات خارق العاده خود جامعه پزشکی خصوصا بخش رادیولوژی را متعجب کرده است. در این نرم افزار همانطور که از نامش پیداست از QR Code  استفاده شده است. لازم به توضیح است که QR Code  یک کد پاسخ سریع است که پس از اسکن ، تمامی اطلاعات مربوطه در خود را بلافاصله نمایش می دهد.

در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ هم QR Code  جایگزین فیلم رادیولوژی شده ، به گونه ای که پس از انتخاب تصاویر توسط کارشناس ، تمامی تصاویر و کات های مورد نیاز پزشک به بارکد دوبعدی بیمار ارسال می گردد و بدین ترتیب تمامی تصاویر بیمار برای سالها در فضای ابری این نرم افزار بدون ترس از آسیب ، خراب شدن و یا هک شدن و از دست رفتن تصاویر باقی می ماند. یکی از حسن های مهم نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ نسبت به سایر نرم افزارهای مشابه تعداد کم تصاویر است چرا که تنها تصاویر مورد نیاز پزشک به بارکد ارسال می گردد و خبری از تصاویر هجو و اضافه نیست. از این رو وقت پزشک جهت مشاهده تصاویر هدر نمی رود و وقت بیشتری جهت معالجه بیمار در اختیار دارد.

مقالات دیگر : راهنمای استفاده از فیلم رادیولوژی PPQ

چگونه تصاویر بیمار را در فیلم رادیولوژی  PPQ مشاهده نماییم ؟

جهت مشاهده تصاویر همچون گذشته دیگر نیازی به نگاتوسکوپ و سایر لوازم های گران قیمت در این زمینه نخواهید داشت. زین پس با در اختیار داشتن یک گوشی هوشمند متصل به اینترنت که امروزه در دست همه است می توانید تصاویر را مشاهده نمایید. می پرسید چگونه ؟ کافیست نرم افزار بارکد خوان را از اینترنت دانلود کرده و وارد آن شوید ، حال پس از ورود به نرم افزار ، بارکدی که از تصاویر بیمار را که در اختیار دارید در راستای دوربین موبایل خود قرار دهید. بلافاصله بارکد بیمار اسکن شده و تمامی تصاویر با کیفیت بالا بدون معطلی در مرورگر موبایل بصورت آنلاین نمایش داده می شود.

البته قابل ذکر است که برای مشاهده تصاویر از تبلت و یا کامپیوتر هم می توانید استفاده کنید و لازمه مشاهده تصاویر در تبلت مشابه موبایل بوده و برای نمایش تصاویر رادیولوژی بیمار در کامپیوتر نیز به دستگاه بارکد خوان فروشگاهی نیاز است که در مراکز بزرگ و کلینیک ها وجود دارد و البته پزشکان در مطب نیز می توانند آن را به راحتی تهیه کنند.

در نتیجه در پاسخ به این سوال که آیا برای مشاهده تصاویر رادیولوژی در نرم افزار PPQ نیاز به تجهیزات خاصی است ؟ با توجه به موارد فوق باید گفت خیر. تنها مواردی که نیاز است ، گوشی هوشمند یا تبلت یا کامپیوتر و لپ تاپ با قابلیت اتصال به اینترنت و نرم افزار بارکد اسکنر می باشد.

مقالات دیگر : بهترین روش برای مشاهده تصاویر رادیولوژی

مزایای مشاهده تصاویر رادیولوژی در نرم افزار PPQ

  1.  حذف فیلم رادیولوژی
  2. کیفیت بالای تصاویر رادیولوژی
  3. حذف پرینتر فیلم
  4. حذف کلیشه های کاغذی
  5. حذف پرینتر کاغذ
  6. از بین رفتن مشکلات استفاده از فیلم رادیولوژی و کاغذ
  7. حذف نگاتوسکوپ در مطب ها ، کلینیک ها و بیمارستان ها که پزشک از آن به منظور مشاهده فیلم رادیولو‌ژی استفاده می کند.
  8. حجم کم تصاویر و تبدیل تصاویر پیچیده رادیولوژی به فرمت JPEG عکس
  9. سرعت بالای نمایش تصاویر حتی با پایین ترین سرعت اینترنت به دلیل فرمت تصاویر
  10. امنیت بالای تصاویر رادیولوژی (SSL) در محیط نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ بدون هراس از هک شدن
  11. حذف نگرانی های مربوط به آسیب فیلم رادیولوژی یا گم کردن تصاویر و از بین رفتن آنها
  12. تصاویر رادیولوژی بیمار برای سالها در محیط نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ نگهداری می شود و در هر زمان و هر مکان قابل دسترسی است.
  13. تمامی تصاویر و حتی جواب برای مشاهده بهتر پزشک از قابلیت بزرگنمایی بدون کاهش رزولوشن برخوردار میباشند . با این روش کوچکترین مشکلی از چشم پزشک پنهان نمی ماند .  
  14. از مهم ترین مزیت های نرم افزار فیلم رادیولوژی می توان به ارسال جواب از طریق QR Code  به بیمار اشاره کرد که با این روش از هزینه های چاپ کاغذ ، جوهر پرینتر و.. صرفه جویی می شود. همچنین برای تحویل جواب نیاز به حضور بیمار در مراکز تصاویر برداری نمی باشد و همچون مشاهده تصاویر کافیست پس از آماده شدن جواب ، بارکد را اسکن نمایند و جواب را مشاهده کنند.  

هدف از ابداع فیلم رادیولوژی PPQ

از اصلی ترین دلایل ابداع نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ می توان به حذف کامل فیلم رادیولوژی به دلایل مختلف اعم از قیمت بالا ، مشکلات چاپ ، کیفیت پایین و ... اشاره کرد. بدین صورت که با حذف فیلم رادیولوژی از هزینه های اضافی همانند پاکت ها کلیشه ها و دیگر لوازم مربوطه صرفه جویی می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo