برنامه عکس رادیولوژی با گوشی

اشتراک گذاری :

امروزه گوشی موبایل یکی از قابل دسترس ترین دستگاه های هوشمند برای همگان است که با استفاده از آن به راحتی می توان به خیلی از موارد دسترسی داشت و یکی از مهم ترین بخشهایی که گوشی موبایل می تواند در آن نقش مهمی ایفا کند ، بخش پزشکی علی الخصوص بخش تصویربرداری پزشکی یا رادیولوژی می باشد. چنانچه مستحضرید ، از دیرباز تصاویر رادیولوژی برای ارائه به پزشک بر روی فیلم رادیولوژی چاپ می شده که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود نرم افزارهای مختلف ، بهترین روش مشاهده تصاویر رادیولوژی با گوشی موبایل امکانپذیر شده است.

یکی از بهترین نرم افزارهای مشاهده تصاویر رادیولوژی نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ یا برنامه عکس رادیولوژی با گوشی موبایل می باشد که در ادامه به توضیح درباره آن می پردازیم :

 نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ چیست ؟ 

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ یک برنامه عکس رادیولوژی با گوشی است که امکان مشاهده تصاویر رادیولوژی را با گوشی هوشمند ، تبلت و کامپیوتر فراهم می سازد ، به گونه ای که از بارکد دوبعدی یا کیو آر کد در این راه بهره می گیرد. بدین ترتیب این نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی شده و مراکز رادیولوژی را از هزینه های گزاف خرید فیلم رادیولوژی رهایی داده و تصاویر رادیولوژی را با استفاده از متدهای روز دنیا ارائه می دهد.

نحوه کار نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ بدین گونه است که در پس از اتمام تصویربرداری ، تصاویر انتخاب شده بیمار که شامل بهترین و مهمترین سکانس ها می باشد توسط کارشناس مربوطه به فضای ابری نرم افزار ارسال می شود و این سیستم ابری یک کد رمزگذاری شده یا همان کیو آر کد یا بارکد دوبعدی مختص هر بیمار را به چاپگر شبکه ارسال می کند که امکان به اشتراک گذاری ، ارسال پیامک حاوی لینک بارکد هم وجود دارد. البته قابلیت بر روی کارت مخصوص یا کاغذ هم دارد.

چگونه از برنامه عکس رادیولوژی با گوشی استفاده کنیم ؟

برای استفاده از برنامه عکس رادیولوژی با گوشی یا نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تنها به موارد زیر نیاز است :

  • گوشی موبایل ، تبلت ، لپ تاپ یا کامپیوتر متصل به اینترنت
  • نرم افزار بارکد اسکنر ( برای کامپیوتر به دستگاه بارکد خوان فروشگاهی نیاز است )
  • بارکد دوبعدی بیمار

بدین جهت باید در صورتی که گوشی موبایل شما فاقد نرم افزار بارکد اسکنر یا بارکد خوان بود ، باید آن را از طریق اینترنت دانلود نمایید و سپس وارد فضای نرم افزار بارکد اسکنر شوید و بارکد دوبعدی بیمار را مقابل دوربین گوشی قرار دهید تا تصاویر رادیولوژی بیمار در کسری از ثانیه در مرورگر گوشی بصورت آنلاین با کیفیت عالی نمایش داده شود. البته برای مشاهده تصاویر در کامپیوتر نیاز به دستگاه بارکد خوان فروشکاهی از نوع دوبعدی آن است.

مقالات دیگر : QR code رادیولوژی

مزایای برنامه عکس رادیولوژی با گوشی

  • جهت مشاهده تصاویر رادیولوژی در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ از طریق گوشی موبایل ، تبلت ، لپ تاپ و یا کامپیوتر با اتصال به اینترنت می توانید اقدام کنید.
  • با برنامه عکس رادیولوژی با گوشی با در دست داشتن کمترین امکانات بدون نیاز به نگاتوسکوپ ها می توانید تصاویر رادیولوژی را با کیفیت بالا بدون معطلی مشاهده نمایید.
  • با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تمامی تصاویر قابلیت بزرگنمایی داشته و می توانید جزییات را به وضوح مشاهده نمایید.
  • یکی از مهمترین مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ در مقایسه با نرم افزارهای مشابه تعداد کم تصاویر اما اصلی ترین آنهاست که برای تشخیص پزشک کلینسین ضروری است که کار را برای پزشکان بسیار راحت کرده چرا که نیاز به صرف وقت زیاد برای مشاهده تصاویر هجو و اضافی بیمار نمی باشد.
  • در کنار ارسال تصاویر از طریق کیو آر کد ، ریپورت پزشک رادیولوژیست نیز پس از آماده شدن توسط پزشک ، قابل ارسال بر روی بارکد دوبعدی بیمار است که با استفاده از این روش هزینه های اضافی کاغذ و پرینتر کاغذ و جوهر و  ... حذف شده ، همچنین از هرج و مرج مراکز تصویر برداری جلوگیری می شود.  

مقالات دیگر : فیلم رادیولوژی ارزان

  • نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ از امنیت بالایSSL  برخوردار است و تمامی تصاویر و اطلاعات بیمار به صورت طولانی مدت در فضای ابری بدون ترس از حمله سایبری و یا پاک شدن ذخیره می گردد.
  • محیط داخلی برنامه عکس رادیولوژی با گوشی بدون پیچیدگی ، ساده و روان است و کار را برای استفاده کاربران معمولی و بیماران بسیار راحت کرده است.
  • با توجه به تورم روز افزون و تحریم های وارده بر کشور ، شاهد افزایش قیمت های نجومی در تمامی اقلام مصرفی بوده ایم که بر تمامی اجناس تاثیر بسیار زیادی گذاشته است و هر چه این اقلام وارداتی باشند ( خصوصا فیلم رادیولوژی ) ، قیمت آنها نیز بیشتر است. در نتیجه با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ این امکان فراهم شده تا هزینه های خرید فیلم رادیولوژی حذف شود. همچنین در کنار حذف فیلم رادیولوژی دیگر هزینه های مربوط به آن نظیر چاپگر فیلم ، جوهر و ... نیز حذف می گردد.
  • از دیگر مزایای فیلم رادیولوژی PPQ که با حذف فیلم رادیولوژی قدیمی صورت می گیرد می توان به حذف مشکلات استفاده از فیلم رادیولوژی و شرایط نگهداری خاص آن اشاره کرد چرا که فیلم رادیولوژی نیاز به دما و رطوبت مناسب ، شرایط نگهداری در حالت ایستاده ، فضای زیاد برای انبار کردن و ... می باشد که با برنامه عکس رادیولوژی با گوشی چنین مشکلاتی وجود نخواهد داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا تهیه نرم افزار فیلم رادیولوژی از طریق شماره 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo