خرید و فروش فیلم رادیولوژی

اشتراک گذاری :

فیلم رادیولوژی صفحه ای برای چاپ تصاویر رادیولوژی ، ام آر آی ، سی تی اسکن و دیگر تصویربرداری های پزشکی بوده تا تصاویر رادیولوژی برای پزشک قابل تفسیر باشد و بتواند به کمک آن به تشخیص بیماری بپردازد. فیلم رادیولوژی که از چهار لایه پایه ، چسبنده ، امولسیون و محافظت شکیل شده است ، با توجه به اینکه در لایه امولسیون از بلورهای هالید نقره به دلیل حساسیت به نور استفاده شده ، لذا قیمت فیلم رادیولوژی بسیار بالا می باشد. از سوی دیگر فیلم رادیولوژی در داخل ایران تولید نشده و با نرخ ارز از خارج از کشور تهیه می شود ، در نتیجه با نوسانات قیمت ارز ، خرید و فروش فیلم رادیولوژی با مشکل مواجه شده است.

آیا خرید فیلم رادیولوژی برای مراکز تصویربرداری پزشکی بصرفه است ؟

از مواد تشکیل دهنده فیلم رادیولوژی بلور هالید نقره می باشد که فلزی گرانبهاست و قیمت آن را بالا می برد ، بعلاوه فیلم رادیولوژی در داخل کشور تولید نمی شود ، لذا باید از خارج از ایران و با نرخ ارز تهیه شود ، از طرفی نرخ ارز هر روز در حال افزایش است و با توجه به تورم شدید حاکم در کشور ، خرید فیلم رادیولوژی برای مراکز تصویربرداری پزشکی بصرفه نمی باشد.

گذشته از قیمت فیلم رادیولوژی ، نگهداری از فیلم رادیولوژی دارای شرایط خاص و ویژه است تا فیلم ها دچار آرتیفکت ، مه گرفتگی و یا افت کیفیت نشوند. بعنوان مثال دمای زیر 20 درجه و رطوبت بین 40 درصد تا 60 درصد دو فاکتور مهم در نگهداری فیلم رادیولوژی هستند. همچنین شرایط و چیدمان فیلم رادیولوژی در حفظ آنها بسیار مهم است چرا که چینش فیلم ها نباید افقی ، روی هم و به صورت خوابیده باشد و بهترین روش نگهداری آنها ، چیدمان در کنار هم و بصورت عمودی است.

فیلم رادیولوژی

افزون بر این بر طبق نامه ای که بخش معاونت درمان پزشکی کشور به مراکز رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است ، این مراکز باید فیلم رادیولوژی را حذف کرده و مجاز به چاپ تصاویر بر روی فیلم رادیولوژی نیستند و حق دریافت هیچگونه وجه اضافی در صورت چاپ را ندارد و این مهم تخلف تلقی شده و مستلزم جزیمه خواهد شد چرا که به منزله فروش فیلم رادیولوژی به بیماران در این شرایط بد اقتصادی است. در این نامه به مراکز تصویربرداری پزشکی سراسر کشور توصیه شده بجای فیلم رادیولوژی از سی دی یا نرم افزارهای جایگزین فیلم رادیولوژی استفاده کنند.

مشکلات فروش فیلم رادیولوژی

چنانچه ذکر شد با توجه به اینکه در فیلم رادیولوژی از نقره استفاده شده ، قیمت فیلم رادیولوژی بسیار بالاست ، لذا فروش فیلم رادیولوژی را دچار مشکل کرده است چرا که با توجه به قیمت بالای آن مراکز تصویربرداری پزشکی و رادیولوژی گرایشی به خرید فیلم رادیولوژی ندارد. از سوی دیگر علم و فناوری همواره در حال پیشرفت است و با دیجیتالی شدن رادیولوژی ، ارائه تصاویر رادیولوژی بر روی فیلم رادیولوژی و کاغذ در حال منسوخ شدن است و بجای آن نرم افزارهای جایگزین فیلم رادیولوژی به جامعه پزشکی معرفی شده تا بتوان در گوشی هوشمند و تبلت و کامپیوتر به راحتی تصاویر رادیولوژی بیمار را مشاهده نمود.

مقالات مرتبط : فروش فیلم رادیولوژی 

یکی از این نرم افزارها ، فیلم رادیولوژی PPQ است که در جهت حذف فیلم رادیولوژی ، افزایش کیفیت تصاویر رادیولوژی ، بهبود شرایط مراکز تصویربرداری پزشکی و بیماران و همچنین کاهش هزینه های مربوط به مراکز رادیولوژی طراحی شده است که در ادامه به توضیح درباره این نرم افزار می پردازیم.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ چیست ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  یک نرم افزار تحت وب جهت ارائه تصاویر رادیولوژی ، ام آر آی ، سی تی اسکن ، ماموگرافی ، OPG  ، سونوگرافی و... در مراکز رادیولوژی می باشد که پس از تصویربرداری از بیمار از هر مدالیته پکس یا دایکام ، تمامی کات های مورد نیاز پزشک توسط کارشناس انتخاب و به صورت لینک و یا QR Code  به بیمار ارائه می شود. برای ارائه تصاویر به صورت بارکد دوبعدی یا QR Code  می توانید آنها را بر روی کارت و یا کاغذ چاپ نمایید و جهت ارسال لینک بارکد به بیمار هم از طریق پنل پیامک اقدام نمایید. هر دوی این روشها با در نظر گرفتن کمترین هزینه و بالاترین کیفیت تدوین شده تا مراکز تصویربرداری پزشکی از آن بهره ببرند.

فیلم رادیولوژی

از مزیت های نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ می توان به ارسال ریپورت بیمار پس از آماده شدن و ارسال آن از طریق QR Code  اشاره کرد تا با استفاده از این مزیت از بسیاری هزینه ها از جمله کاغذ ، پاکت و... صرفه جویی شود. همچنین از دیگر مزیت نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ قابلیت مشاهده تصاویر با گوشی موبایل ، کامپیوتر و یا تبلت است ، تمامی تصاویر در کمترین زمان ممکن بدون فوت وقت با کیفیت و سرعت بالا نمایش داده می شوند.

هدف از ابداع نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ چیست ؟

هدف از ابداع نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ در درجه اول حذف فیلم رادیولوژی می باشد تا از مراکز رادیولوژی از خرید فیلم رادیولوژی و هزینه های مربوط به آن رهایی یابند. بدین ترتیب با استفاده از فیلم رادیولوژی PPQ و ارسال جواب بر روی این نرم افزار ، در هزینه های دیگر همچون چاپگر فیلم ، کاغذ و چاپگر کاغذ نیز صرفه جویی خواهد شد. افزون بر این با حذف کامل فیلم از رادیولوژی تمامی مشکلات مربوط به نگهداری در شرایط خاص همچون دما و رطوبت و ... حل خواهد شد.

مقالات مشابه : چرا فیلم رادیولوژی 

هدف دیگر ابداع فیلم رادیولوژی PPQ ، ساده سازی تصاویر پیچیده رادیولوژی با حجم پایین و قابلیت مشاهده این تصاویر در گوشی هوشمند ، تبلت و کامپیوتر است و از آنجا که این نرم افزار تحت وب است ، لذا تنها لازمه استفاده از آن اتصال موبایل به اینترنت بوده و بدین ترتیب در هر زمان و هر مکان توانایی دسترسی به تصاویر رادیولوژی بیمار با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ امکانپذیر است. از طرف دیگر سرعت بالای نمایش تصاویر رادیولوژی با استفاده از فیلم رادیولوژی PPQ با توجه به سرعت پایین اینترنت در کشور بسیار حائز اهمیت است و از آنجا که مشاهده تصاویر رادیولوژی با حجم بالا زمان زیادی برای لود شدن می برد ، اما نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ با ساده کردن تصاویر رادیولوژی در فرمت jpeg این امکان را فراهم کرده تا تصاویر با سرعت بالا در گوشی هوشمند قابل رویت باشد.

همچنین از دیگر اهداف مهم طراحی نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ می توان به ارتقاء کیفیت تصاویر رادیولوژی مطابق خروجی مدالیته ، قابلیت بزرگنمایی و ارتقاء تشخیص پزشکی است که منجر به بهبود کیفیت شرایط بیماران ، تشخیص و در نتیجه درمان بیماران می گردد.

سخن آخر ،

با توضیحاتی که در متن بالا ذکر شد نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، به منظور مشاهده تصاویر رادیولوژی در موبایل طراحی شده و مخصوص مراکز رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی است و این مراکز را از صرف هزینه های بالا برای خرید فیلم رادیولوژی خلاصی می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

 

مقالات مشابه


logo