مشاهده تصاویر رادیولوژی در موبایل

اشتراک گذاری :

این روزها که با پیشرفت تکنولوژی ، وابستگی زیادی به انواع فناوری خصوصاً موبایل پیدا کرده ایم ، اصولاً بیشتر کارهایمان را از طریق گوشی موبایل انجام می دهیم ، نظیر انواع خرید و فروش ، واریز وجه  و پرداخت ها ، جستجو در وب و ... همه و همه این موارد با موبایل ساده و آسان شده است و بدون صرف هزینه و وقت اضافی می توان تمامی مسائل را حل و فصل کرد. در این خصوص علم تصویربرداری پزشکی هم از این قضیه مستثنی نبوده و مشاهده تصاویر رادیولوژی در موبایل امکان پذیر شده است.

از آنجا که از دیرباز ، تصاویر رادیولوژی بر روی فیلم رادیولوژی چاپ می شده تا پزشک بتواند با مشاهده تصاویر رادیولوژی به تشخیص و درمان بپردازد و با توجه به اینکه امروزه قیمت فیلم رادیولوژی افزایش یافته و تقاضا برای خرید فیلم رادیولوژی و چاپ روی فیلم رادیولوژی کم شده است ، پس نوبت به آن رسیده که تحولی عظیم در علم تصویربرداری حاصل شود. بدین منظور شرکت پارس طب گیلان ، نرم افزاری برای حذف کامل فیلم از رادیولوژی به نام نرم افزار فیلم رادیولوژی (PPQ)  را طراحی کرده است تا زین پس بجای تهیه فیلم رادیولوژی با استفاده از بارکد دو بعدی درگوشی موبایل به تصاویر پزشکی بیمار دسترسی داشته باشید.

حذف فیلم رادیولوژی

ازین رو یکی از مزیت های این نرم افزار ، دسترسی همیشگی به تصاویر با استفاده از گوشی موبایل ، کامپیوتر و یا تبلت است و با توجه به تحت وب بودن نرم افزار ، تصاویر از کیفیت و وضوح دائمی برخوردار می باشند. جهت آشنایی بیشتر با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی  PPQ چست ؟

نرم افزار PPQ  در واقع جایگزین فیلم رادیولوژی است که برای مراکز رادیولوژی ، ام آر آی و بیمارستانها و دیگر مراکز مجهز به تصویربرداری پزشکی طراحی شده است، بدین صورت که پس از آماده شدن تصاویر رادیولوژی بیمار ، پس از تائید نهایی کارشناس ، تمامی تصاویر انتخابی و مورد نیاز پزشک به صورت QR Code   نمایش داده می شود.

با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ به دلیل حجم کم تصاویر ، زمان زیادی جهت لود شدن تصاویر رادیولوژی در گوشی موبایل هدر نمی رود. به علاوه تصاویر از کیفیت بالا و وضوح قابل توجهی برخوردار بوده و در کنار تمامی این نقاط قوت ، تصاویر دارای قابلیت بزرگنمایی نیز می باشند. همچنین در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ به دلیل تحت وب بودن ، تصاویر از قابلیت ارسال تصاویر از طریق اینترنت بدون صرف هزینه بالا برخوردار است و از این طریق می توانید به راحتی با دیگر پزشکان حتی در خارج از کشور در ارتباط باشید و از نظرات آنها بهره مند شوید .

مشاهده تصاویر رادیولوژی در موبایل

چگونه تصاویر رادیولوژی را در موبایل مشاهده کنیم ؟

با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ به راحتی می توان تصاویر رادیولوژی بیمار را در گوشی هوشمند یا تبلت خود مشاهده نمود. بدین منظور تنها بارکد دوبعدی بیمار ، گوشی هوشمند ، تبلت یا لپ تاپ و یا کامپیتر متصل به اینترنت و نرم افزار بارکد اسکنر نیاز است. برای مشاهده تصاویر رادیولوژی کافیست تا کد دو بعدی را در گوشی موبایل اسکن کنید. می پرسید چگونه ؟ برای اسکن کد دو بعدی وارد نرم افزار بارکد خوان در گوشی هوشمند و یا تبلت می شوید و سپس با قرار دادن دوربین گوشی در راستای QR Code  بیمار ، بارکد مورد نظر اسکن می شود و تصاویر رادیولوژی بیمار با کیفیت بالا در مرورگر موبایل و ... قابل مشاهده خواهد بود.  

مزایای نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ چیست ؟

1- نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  ، به دلیل اینکه مشاهده تصاویر رادیولوژی را در موبایل و تبلت امکانپذیرمی سازد ، برای عموم و خود بیمار قابل استفاده است ، چنانچه هر فرد بیمار یا همراه وی با داشتن گوشی موبایل هوشمند و تحت وب بودن با اسکن کردن بارکد دوبعدی QR Code  بوسیله بارکد اسکنر ، می تواند تصاویر رادیولوژی را در گوشی موبایل خود مشاهده کند. از آن گذشته به دلیل اینکه محیط داخلی این نرم افزار ، بسیار ساده و بدون پیچیدگی خاص است ، به راحتی برای کسانی که آشنایی کمی با موبایل و کامپیوتر هم دارند ، کاربرد دارد.

مشاهده تصاویر رادیولوژی در موبایل

2- نرم افزار فیلم رادیولوژیPPQ  که مخصوص مراکز رادیولوژی نوآوری شده است ، از دو طریق می تواند به صرفه جویی در هزینه های مرکز کمک کند ، اولاً می توان با حذف کامل فیلم از رادیولوژی ، با توجه به افزایش قیمت فیلم رادیولوژی ، هزینه های مربوط به خرید فیلم رادیولوژی را کاهش داد. ثانیاً هزینه های مربوط به چاپ روی فیلم رادیولوژی و یا کلیشه کاغذی هم از میان می رود. البته ناگفته نماند که با ارسال گزارش دکتر رادیولوژیست از طریق این نرم افزار ، دیگر از هزینه های مربوط به کاغذ و چاپ کاغذی ریپورت هم خبری نخواهد بود.

3- از آنجا که نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  یک پرینتر مجازی و قابل حمل است ، هر لحظه و در هر مکان می توان به تصاویر بیمار دسترسی پیدا کرد و به مشاهده تصاویر رادیولوژی در موبایل پرداخت. بدین منظور تنها یک گوشی موبایل هوشمند تحت وب ، یک نرم افزار بارکد اسکنر (قابل سرچ و دانلود در گوگل) و بارکد دوبعدی بیمار مورد نیاز می باشد تا با اسکن کردن بارکد دوبعدی توسط بارکد اسکنر ، تمامی تصاویر انتخاب شده توسط کارشناس بجای چاپ در کاغذ بر روی گوشی موبایل قابل مشاهده گردد.

4- نرم افزار فیلم رادیولوژیPPQ  دارای قابلیت مشاهده تصاویر رادیولوژی در موبایل ، امنیتSSL  ، قابلیت بزرگنمایی تصاویر در گوشی موبایل برای تشخیص بهتر ، سرعت بالا در نمایش تصاویر رادیولوژی بدون فوت وقت ، کیفیت بالای تصاویر مطابق خروجی مدالیته مورد نظر ، دسترسی همیشگی به تصاویر رادیولوژی به دلیل تحت وب بودن ، حجم کم تصاویر ، رفع مشکلات مربوط به چاپ فیلم رادیولوژی و کلیشه اعم از آسیب دیدن ، پاره شدن ، گم کردن و ...  می باشد.

آیا خرید فیلم رادیولوژی PPQ برای مراکز رادیولوژی به صرفه است ؟

بله. به دلیل اینکه نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ با دارا بودن امکانات ویژه و منحصر به فرد خود می تواند جایگزینی اقتصادی و کاربردی برای فیلم رادیولوژی ساده باشد. بدین جهت مراکز تصویر برداری پزشکی می توانند با تهیه این محصول نرم افزاری در هزینه هایی همچون خرید فیلم رادیولوژی گران قیمت و وابستگی به بیگانه بی نیاز شوند و چه بسا این محصول در کاهش هزینه های ایاب و ذهاب بیماران و عدم شلوغی مراکز هم تاثیر بسزایی دارد چرا که نرم افزاری تحت وب بوده و می توانند از  قابلیت ارسال ریپورت از طریق نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ برای بیماران بهره ببرند.

آیا نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ جایگزینی مناسب برای فیلم رادیولوژی ساده است ؟

بله. به دلایل مختلفی اعم از کیفیت بالای تصاویر مطابق مدالیته خروجی انجام خدمت ، سرعت بالای لود تصاویر ، قابل نمایش در گوشی هوشمند و تبلت ، حجم کم تصاویر ، قابلیت بزرگنمایی تصاویر بدون کاهش کیفیت تصویر و ... می توان نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ را جایگزینی مناسب برای فیلم رادیولوژی ساده دانست. قابل ذکر است که از مشکلات فیلم رادیولوژی ساده می توان به کیفیت پایین تصاویر ، شرایط خاص نگهداری در دما و رطوبت مناسب ، انبار کردن در فضای تاریک و بزرگ ، مشکلات حمل و نقل ، مشکلات آسیب دیدن و مه گرفتگی و ایجاد آرتیفکت و ... اشاره کرد که همه این موارد با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ مرتفع می شود.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo