واردات فیلم رادیولوژی

اشتراک گذاری :

رادیولوژی یا همان تصویربرداری به کمک اشعه ایکس یکی از علوم مهم در بخش پزشکی است که در حوزه تشخیص و درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. بدین جهت رادیولوژی توان مشاهده اجزای داخلی بدن بدون ایجاد خونریزی و یا زخم است که در این روش اشعه ایکس به بدن تابیده شده و از آن عبور می کند. سپس اطلاعات بدست آمده از دستگاه پس از تدوین و چاپ بر روی فیلم رادیولوژی  ، به بیمار تحویل داده می شود.

فیلم رادیولوژی از ملزومات مراکز تصویربرداری پزشکی است که از چهار لایه با نام های لایه پایه ، لایه چسبنده ، لایه امولسیون و لایه محافظ تشکیل شده است و از نظر ساختاری تا حدودی به فیلم عکاسی شباهت دارد. شرکت های آگفا محصول کشور بلژیک ، فوجی ساخت کشور ژاپن ، کداک تولید کشور امریکا از معروف ترین شرکت های تولید کننده فیلم رادیولوژی در جهان می باشند.

مطالب بیشتر : فیلم رادیولوژی چگونه تولید می شود ؟

واردات فیلم رادیولوژی

از آنجا که فیلم رادیولوژی مصرفی در کشورمان ایران از کشورهای دیگر تامین می شود ، لذا عمده واردات این فیلم ها از کشورهای ژاپن ، چین ، آمریکا ، بلژیک ، آلمان و...  می باشد. به منظور واردات فیلم رادیولوژی باید قوانین و مقررات در بخشنامه های مربوط به واردات رعایت شود ، چرا که در غیر اینصورت برای واردات به مشکل برخورد خواهید کرد. از طرفی گرفتن مجوز از سازمان های مربوطه ، داشتن کارت بازرگانی ، اختصاص تعرفه های گمرکی و ... از دیگر نکات واردات فیلم رادیولوژی می باشد.

افزون بر این با توجه به ترکیبات نقره بکار رفته در فیلم رادیولوژی ، قیمت آن بالا می رود ، بعلاوه تعرفه های دیگر نظیر تعرفه واردات و تعرفه گمرک و ... هم وجود دارد که همه با نرخ ارز که در نوسان است ، محاسبه می شود و مازاد بر هزینه خرید فیلم رادیولوژی می باشد که واردات فیلم رادیولوژی را با مشکل گرانی و کمبود مواجه می سازد. بدین ترتیب با توجه به پیشرفت علم و افزایش نرخ ارز و همچنین تاثیر مستقیم آن بر قیمت فیلم رادیولوژی ، خرید این فیلم ها امروزه چندان برای حوزه تصویر برداری پزشکی مناسب و بصرفه نمی باشد.

مقالات بیشتر : معایب فیلم رادیولوژی و مزایای نرم افزار PPQ

بدین منظور نرم افزاری با مضمون نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  روی کار آمد که جایگزین فیلم رادیولوژی بوده و برای مشاهده تصاویر بیمار در گوشی هوشمند و تبلت بکار گرفته می شود تا از وابستگی به بیگانگان همچنین افزایش هزینه های مراکز تصویر برداری جلوگیری شود اما چگونه ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  چیست ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  همانطور که از نامش پیداست یک جایگزین کامل و بصرفه برای فیلم رادیولوژی قدیمی است که در این نرم افزار از بارکدهای دو بعدی (QR Code   )  بهره گیری شده است ، به صورتی که تصاویر و کات های مورد نیاز پزشک توسط کارشناس رادیولوژی انتخاب و به بارکد بیمار ارسال می گردد که پس از اسکن بارکد بیمار توسط نرم افزار بارکد خوان به کمک گوشی موبایل هوشمند ، تبلت و یا کامپیوتر تمامی تصاویر قابل مشاهده است.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  تحت وب است ، لذا برای مشاهده تصاویر باید به اینترنت متصل شوید. از سوی دیگر تمامی تصاویر با سرعت بالا در کسری از ثانیه قابل مشاهده می باشند ، چرا که حجم تصاویر در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ   بسیار پایین و در فرمت jpeg عکس می باشد که سرعت لود تصاویر را بالا می برد. این نرم افزار برای خدماتی همچون رادیولوژی ، سی تی اسکن، ام آر آی ، ماموگرافی و پانورکس قابل استفاده است.

محیط داخلی نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  بدون پیچیدگی است ، از این رو برای عموم مردم به راحتی قابل استفاده می باشد. همچنین نرم افزار PPQ  دارای امنیت ، سرعت و دقت بالا بوده که با توجه به متدهای جدیدی که در این نرم افزار به کار گرفته شده ، تصاویر بیمار در کسری از ثانیه قابل مشاهده است.

افزون بر این امکان ارسال ریپورت بر روی بارکد بیمار از دیگر مزایای استفاده از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  است بدین ترتیب نیازی به حضور فیزیکی بیمار در مراکز تصویربرداری برای دریافت جواب پزشک رادیولوژیست نبوده و تمامی جوابها بر روی بارکد دوبعدی بیمار ارسال می گردد. در نتیجه با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  بغیر از کاهش هزینه های مراکز تصویر برداری ، از ازدحام جمعیت در این مراکز برای تحویل جواب جلوگیری می شود. افزون بر این از قابلیت های خوب فیلم رادیولوژی PPQ امکان بزرگنمایی تصاویر رادیولوژی بدون افت کیفیت است که با استفاده از این روش کوچکترین مشکلی از چشم پزشک کلینیسین دور نخواهد ماند.

نرم افزار PPQ  و حل مشکلات واردات فیلم رادیولوژی

با استفاده از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  مشکلاتی همچون بی کیفیت بودن تصاویر ، مشکلات نگهداری فیلم ها ، قیمت بالای فیلم رادیولوژی و... در مراکز تصویر برداری رفع می شود ، چرا که تصاویر دارای کیفیت بالا مطابق با مدالیته انجام خدمت است و پزشک معالج می تواند تصاویر بیمار را با کیفیت بالا بدون معطلی مشاهده نماید. و چون نرم افزار محصول ایران است دیگر از مشکلات واردات فیلم رادیولوژی و هزینه ها و تعرفه هایی نظیر گمرک خبری نیست و بسیار بصرفه و اقتصادی می باشد. به دلیل اینکه تنها هزینه تهیه نرم افزار یکبار بوده و در سالهای بعد تنها هزینه پشتیبانی که بسیار کمتر از هزینه خود نرم افزار است ، مورد نیاز است.

مطالب بیشتر : نمایندگی فروش فیلم رادیولوژی 

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo