قیمت فیلم رادیولوژی

اشتراک گذاری :

فیلم رادیولوژی صفحه ای برای چاپ و نمایش تصاویر بیمار از دستگاه های ام آر آی ، سی تی اسکن و سایر تصویربرداری های پزشکی می باشد تا تصاویر بدست آمده از دستگاه ها برای پزشک معالج قابل تفسیر باشد و بتواند به کمک آن به تشخیص بیماری بپردازد. فیلم های رادیولوژی از لحاظ ساختاری تقریبا شبیه به فیلم های عکاسی بوده و از چهار لایه با نام های لایه پایه ، لایه چسبنده ، لایه امولسیون و لایه حافظ تشکیل شده است که در آن لایه امولسیون از مهم ترین لایه در فیلم رادیولوژی شناخته شده است چرا که دارای بلورهای هالید نقره می باشد و نسبت به برخورد با اشعه ایکس حساس هستند.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت فیلم رادیولوژی

چنانچه گفته شد در لایه امولوسیون فیلم رادیولوژی از نقره استفاده شده و چنانچه می دانید قیمت فلز نقره بالاست و در نتیجه بر افزایش قیمت فیلم رادیولوژی تاثیر می گذارد. جالب است بدانید که فیلم رادیولوژی قدیمی که رنگ سیاه تری داشتند ، در مقایسه با فیلم رادیولوژی امروزی دارای میزان نقره بیشتری می باشد ، لذا هر چه فیلم رادیولوژی سیاه تر باشد ، فلز نقره بیشتری دارد. بعلاوه فیلم رادیولوژی به دو دسته نقسیم شده که دسته اول نقره بیشتر و دسته دوم نقره کمتری دارد و فیلم ام آر آی در نوع اول و فیلم سی تی اسکن در نوع دوم قرار می گیرد.

با این تفاسیر مهم ترین علت بالا بودن قیمت فیلم رادیولوژی ، وجود فلز گرانبهای نقره در آن است. از سوی دیگر فیلم رادیولوژی به دلیل کمبود امکانات در داخل کشور تولید نشده و باید از کشورهای دیگر تهیه شود و با توجه به تحریم های موجود امکان خرید فیلم رادیولوژی از هر کشوری وجود ندارد و از طرف دیگر نظر به اینکه فیلم رادیولوژی با نرخ ارز خریداری می شود ، لذا با بالا رفتن قیمت ارز ، قیمت فیلم رادیولوژی هم بیشتر می شود.

بدین ترتیب به دلیل افزایش روز افزون قیمت فیلم رادیولوژی و عدم توانایی مراکز تصویربرداری برای خرید فیلم رادیولوژی ، این مراکز به دنبال جایگزین کردن فیلم رادیولوژی با نرم افزارهای مشاهده تصاویر رادیولوژی می باشند که در ادامه به توضیح درباره یکی از این نرم افزارها می پردازیم.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  چیست ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  یک پرینتر مجازی تحت وب بوده که تصاویر رادیولوژی بیمار را به صورت کدهای رمز گذاری شده دو بعدی با نام QR Code  ارائه می دهد که این کدها قابلیت پاسخ سریع داشته و به محض اسکن با گوشی موبایل و یا کامپیوتر بدون نیاز به چاپ تصاویر بر روی فیلم رادیولوژی یا کاغذ قابل مشاهده می باشد. لازم به ذکر است که کیفیت تصاویر بیماران در این نرم افزار بسیار عالی و مطابق مدالیته انجام خدمت همچون ام آر آی بوده که به پزشک در تشخیص بیماری ها کمک می کند.

شایسته است بدانید که به دلیل اینکه نرم افزار فیلم رادیولوژیPPQ  جزو تولیدات داخل کشور بوده ، دیگر خبری از خرید فیلم رادیولوژی گران قیمت با نرخ ارز نمی باشد که این هم به نفع مراکز رادیولوژی به دلیل صرفه جویی در هزینه ها است و هم به نفع کشور در جهت جلوگیری از وابستگی به بیگانگان و اتکا به تولیدات داخل می باشد.

مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

  • تعداد تصاویر در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  در مقایسه با سایر نرم افزارهای مشابه بسیار کمتر است به دلیل این که پس از اتمام تصویربرداری بیمار ، تنها تصاویر و کات های مورد نیاز پزشک توسط تکنسین انتخاب و بر روی بارکد دوبعدی بیمار ارسال می گردد ، در نتیجه وقت پزشک جهت مشاهده تصاویر هجو هدر نمی رود.
  • ارسال جواب بر روی بارکد بیمار پس از آماده شدن جواب ، یکی از مزایای قابل ذکر نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  است که از هرج و مرج و شلوغی مراکز تصویربرداری و صرف هزینه های بیهوده برای ارائه جواب به بیماران جلوگیری می نماید.
  • با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ مشکلاتی نظیر بی کیفیت بودن تصاویر ، قیمت بالای فیلم رادیولوژی ، شرایط نگهداری فیلم رادیولوژی ، نیاز به فضای زیاد برای انبار کردن فیلم رادیولوژی و... در مراکز تصویربرداری رفع می شود و پزشک معالج می تواند تصاویر بیمار را با کیفیت بالا مشاهده نماید و مشکلاتشان را به خوبی تشخیص دهد.
  • نرم افزار فیلم رادیولوژیPPQ  کاملا تحت وب بوده و لازمه مشاهده تصاویر بیمار تنها اینترنت است و از امکانات قابل ذکر این نرم افزار مشاهده تصاویر به واسطه گوشی موبایل ، تبلت و یا کامپیوتر متصل به اینترنت است. از این رو پزشکان جهت مشاهده تصاویر همانند گذشته نیاز به نگاتوسکوپ نخواهند داشت و می توانند با اسکن بارکد دوبعدی بیمار با استفاده از نرم افزار بارکد اسکنر تصاویر بیمار را بدون اتلاف وقت مشاهده نمایند.

چگونه تصاویر بیمار را با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  مشاهده نماییم؟

پس از تصویربرداری از بیمار ، تصاویر منتخب پزشک از مدالیته های PACS  و یا DICOM  دریافت شده ، سپس در فضای ابری فشرده و ذخیره می گردد ، در ادامه سیستم ابری یک کد رمزگذاری شده قابل اسکن را برای چاپگر ارسال می نماید و بارکد نهایی از قابلیت چاپ و اشتراک برخوردار است. پس از چاپ بارکد با قرار دادن دوربین گوشی موبایل در راستای آن ، می توانید وارد فضای نرم افزار شوید و تمامی تصاویر را با کیفیت بالا مشاهده نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 09111366703 با ما در ارتباط باشید یا به صفحه نمایندگی فروش فیلم رادیولوژی PPQ مراجعه نمایید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

 

مقالات مشابه


logo