نمایش تصاویر رادیولوژی با فیلم رادیولوژی PPQ

اشتراک گذاری :

در دنیای پزشکی روشهای مختلفی برای تصویربرداری ابداع شده که هر روش برای تشخیص یک نوع بیماری خاص تجویز و انجام می شود از این رو برای مشاهده تصاویر نیازمند فیلم رادیولوژی و چاپ آنها بر روی این صفحات هستیم اما آیا روش های دیگری برای مشاهده تصاویر بیماران وجود دارد ؟ آیا با توجه به پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز ، نرم افزاری برای مشاهده تصاویر رادیولوژی نوآوری شده است ؟  برای یافتن پاسخ به این سوالات در ادامه با ما همراه باشید.

 نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  چیست ؟ 

با توجه به پیشرفت علم و ظهور نرم افزارهای مختلف در بخش پزشکی ، در حوزه تصویربرداری پزشکی نیز نرم افزارهای مختلفی ابداع شده است که یکی از این نرم افزارها ، فیلم رادیولوژی PPQ  بوده که برای نمایش تصاویر رادیولوژی بدون نیاز به فیلم رادیولوژی قدیمی و سیاه و سفید طراحی شده است. بدین ترتیب این نرم افزار به منظور حذف کامل فیلم رادیولوژی قدیمی ، کلیشه های کاغذی و هزینه های مربوط به آن و همچنین هزینه های مربوط به چاپ و پرینتر ابداع شده که در آن از QR Code  یا بارکد دوبعدی برای ارائه تصاویر بهره گیری شده است.

این روش از صرف هزینه اضافی مراکز برای خرید فیلم رادیولوژی همچنین مشکلات مربوط به چاپ آن جلوگیری می کند و یکی از نکات حائز اهمیت در نرم افزار فیلم رادیولوژی امکان مشاهده تصاویر به کمک گوشی موبایل ، تبلت و کامپیوتر است. از طرفی نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  به صورت تحت وب تمامی تصاویر را در گوشی هوشمند نمایش می دهد ، از این رو بدون محدودیت زمانی و مکانی می توانید به تمامی تصاویر دسترسی داشته باشید.

در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تصاویر پیچیده رادیولوژی به فرمت JPEG عکس تبدیل شده و در نتیجه حجم بالای تصاویر رادیولوژی کاهش چشم گیری می یابد که نتیجه آن نمایش تصاویر با سرعت بالا به دلیل حجم پایین آن است. همچنین اشتراک گذاری بارکد دوبعدی تصاویر بیمار برای دیگران از جمله پزشک در شهر یا حتی کشور دیگر در فضای مجازی به راحتی امکانپذیر است و دیگر نیازی به صرف هزینه برای ارسال تصاویر یا سی دی به شهر یا کشور دیگر نمی باشد.

مقالات مرتبط : بهترین راهکار برای حذف فیلم رادیولوژی

مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  :

  • نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  دارای سرعت بالا در نمایش تصاویر پزشکی بیمار می باشد.
  • محیط داخلی نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  بدون پیچیدگی بوده و مناسب استفاده عموم است.
  • با جایگزین کردن نرم افزار فیلم رادیولوژی به جای کلیشه و فیلم رادیولوژی چاپی ، سی دی یا کلیشه های کاغذی ، گذشته از حذف هزینه های چاپ سی دی ، پاکت و... دیگر نگران آسیب دیدن ، خراب شدن و یا پاره شدن تصاویر بیمار نباشید و از مشکلات چاپ روی کاغذ های بی کیفیت رهایی یابید.
  • امکان ارسال ریپورت پس از آماده شدن بر روی بارکد بیمار از دیگر مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  است تا با این روش از هزینه های گزاف و اضافی مراکز تصویربرداری جلوگیری شود.

مقالات بیشتر : قیمت فیلم رادیولوژی

در واقع نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  یک نسخه بروز و کامل از دو روش قدیمی فیلم رادیولوژی ساده و نرم افزار پکس است که در ادامه درباره آنها توضیح می دهیم و تمامی مشکلات و نواقص آنها را پوشش داده و از این جهت یک نرم افزار کاربردی و بصرفه برای مراکز تصویربرداری به شمار می رود.

در ادامه به توضیح درباره روش های دیگر مشاهده تصاویر رادیولوژی می پردازیم:

مشاهده تصاویر به کمک فیلم رادیولوژی :

فیلم رادیولوژی صفحاتی متشکل از چند لایه است که به واسطه آنها می توان تصاویر بیماران را نمایش داد و جنس این فیلم ها ترکیبی از پلی استر شفاف و ژلاتین است. برای ظهور تصاویر رادیولوژی صفحاتی در زیر بیمار قرار داده می شود که به اشعه ایکس حساس اند و این باعث نمایان شدن تصاویر می شود. بدین ترتیب فیلم رادیولوژی در تصویربرداری رادیولوژی ، ماموگرافی ، ام آر آی ، سی تی اسکن و پانورکس مورد استفاده قرار می گیرد که البته فیلم رادیولوژی به دلیل هزینه بالا و تاثیر مخرب روی محیط زیست ، امروزه کمتر کاربرد دارند و در حال جایگزین شدن توسط نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  می باشند.

مشاهده تصاویر پزشکی به کمک نرم افزار پکس :

در برخی مراکز تصویر برداری از سیستم هایی برای بایگانی تصاویر رادیولوژی مورد استفاده قرار می گیرد که عموما برای مشاهده تصاویر رادیولوژی بر روی فیلم چاپ می کنند تا به پزشک معالج ارائه شود چرا که این نرم افزارهای بایگانی برای همگان قابل دسترسی و نمایش نیست. لذا این روش با توجه به سرعت پایین اینترنت کشور و همچنین تعداد بالای کات ها که برای تمامی این تصاویر برای پزشک معالج مناسب و مورد نیاز نبوده و مشاهده تمامی تصاویر بسیار وقت گیر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

 

مقالات مشابه


logo