حذف کاغذ با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

اشتراک گذاری :

با پیشرفت علم و ابداع روشهای نوین تصویر برداری پزشکی مانند ام آر آی ، سی تی اسکن ، ماموگرافی و... که به عنوان تصویر برداری تشخیصی از آنها یاد می شود ، دنیای پزشکی وارد فاز جدیدی شد چرا که پیش از این ، تنها از طریق معاینه بالینی و حدس و گمان پزشک می توانستند بیماری را تشخیص دهند اما هم اکنون با وجود امکانات فراگیر به راحتی بیماری ها قابل تشخیص شده است. در ابتدا برای چاپ تصاویر رادیولوژی از فیلم رادیولوژی و سپس از کاغذ معمولی استفاده شده که مراکز رادیولوژی در استفاده از آنها با مشکلات زیادی مواجه شدند. در ادامه با ما همراه باشید.

استفاده از کاغذ برای چاپ تصاویر رادیولوژی

پس از انجام تصویربرداری از بیمار به هر روش ام آر آی ، سی تی اسکن ، رادیولوژی و ... ، تصاویر حاصله باید به نوعی قابل درک شود پس آن را روی ورق هایی به نام فیلم رادیولوژی چاپ کردند اما با افزایش روزافزون قیمت فیلم رادیولوژی به دلیل وجود فلز نقره در آن و خرید آن از خارج از کشور به نفع مراکز رادیولوژی در کشور نبوده و این مراکز بدنبال راهکاری برای جایگزین کردن فیلم رادیولوژی بودند که در این میان کاغذ آسان ترین و ارزان ترین جایگزین برای آن معرفی شد. اما چاپ تصاویر رادیولوژی بر روی کاغذ با موفقیت همراه نبود چرا که کیفیت تصاویر بر روی کاغذ افت زیادی کرد و پزشکان برای تشخیص بیماریها از روی کاغذ با مشکلات عدیده ای روبه رو شدند.

از طرفی در ابتدا پس از چاپ تصاویر رادیولوژی بر روی کاغذ ، آن را لمینت یا روکش پلاستیکی با دستگاه می گرفتند تا از آسیب سریع به آن جلوگیری شود ، اما باز هم به دلیل هزینه های بالا برای لمینت و دستگاه ، این موضوع نیز منتفی شد. در نتیجه کاغذ هم بعنوان جایگزین فیلم رادیولوژی با شکست مواجه گشت ، گرچه هنوز برخی مراکز هنوز در حال چاپ تصاویر رادیولوژی بیماران بر روی کاغذ به دلیل قیمت پایین تر هستند ، اما به توجه به نامه معاونت درمان وزارت بهداشت کشور خطاب به مراکز رادیولوژی و تصویربرداری مبنی بر حذف کامل فیلم رادیولوژی و جایگزین نمودن آن با نرم افزارهای جایگزین فیلم رادیولوژی و همچنین عدم دریافت پول اضافی در صورت چاپ بر روی فیلم رادیولوژی یا کاغذ ، در نتیچه این مراکز روی به نرم افزارهای جایگزین فیلم رادیولوژی آورده اند.

مطالب بیشتر : حذف فیلم رادیولوژی بر اساس نامه معاونت درمان
بدین جهت یکی از نرم افزاریی که وارد حوزه تصویربرداری پزشکی شده است که بدون نیاز به فیلم رادیولوژی و صرف هزینه های گزاف تمامی تصاویر بیمار با کیفیت عالی را قابل مشاهده می سازد به نام نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  بوده که یک جایگزین اقتصادی برای فیلم رادیولوژی قدیمی است که علاوه بر مشاهده تصاویر با کیفیت عالی مزایای قابل توجه دیگری نیز دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  چیست ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  ، نرم افزاری کارآمد و مدرن مختص مراکز تصویر برداری پزشکی بوده که در بخش هایی به ویژه سی تی اسکن ، ام آر آی ، رادیوگرافی ، ماموگرافی و ... مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو قادر به حل مشکلاتی همچون هزینه های بالای تهیه فیلم رادیولوژی ، پاره و گم شدن تصاویر ، جاگیر بودن فیلم های قدیمی و حمل سخت آن برای بیماران ، کیفیت پایین چاپ های کاغذی جهت کاهش هزینه ها و... می باشد. بدین صورت نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  با بهره گیری از بارکد های دوبعدی ، قابلیت نمایش تصاویر در گوشی موبایل ، تبلت و کامپیوتر را بصورت آنلاین و با کیفیت عالی دارد.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  منحصر بفرد بوده و هیچ مشابهی ندارد چرا که این نرم افزار با استفاده از QR Code  قابلیت نمایش تصاویر را داشته و از نظر تعداد تصاویر همانند سایر نرم افزار ها نبوده به دلیل اینکه در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  تنها کات های مورد نیاز پزشک بر روی بارکد بیمار ارسال می گردد ، بدین ترتیب تعداد تصاویر در آن کم بوده و تصاویر هجو در آن وجود ندارد. لذا نرم افزار فیلم رادیولوژیPPQ  همانند یک پرینتر مجازی عمل کرده و نحوه انجام کار نرم افزار بدین صورت است که به  صورت مستقیم به سیستم مورد نظر وصل شده و تصاویر را به صورت یک QR Code  به چاپگر شبکه ارسال می نماید و در نهایت بارکد ، روی کارت چاپ شده و تحویل بیمار می شود.

مطالب مرتبط: مزایای حذف فیلم رادیولوژی

چگونه تصاویر بیمار در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ قابل مشاهده می شود ؟

جهت مشاهده تصاویر رادیولوژی بیمار از طریق بارکد دوبعدی بیمار می توانید از طریق نرم افزار بارکد خوان گوشی هوشمند اقدام نمایید و یا از طریق دستگاه بارکد خوان فروشگاهی به کامپیوتر متصل شوید و پس از اسکن بارکد تمامی تصاویر را با کیفیت بالا بدون معطلی مشاهده نمایید. البته لازم به توضیح است که نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  تحت وب بوده و باید در زمان استفاده از آن حتما اینترنت گوشی یا کامپیوتر را روشن نمایید تا تصاویر در مرورگر گوشی و یا رایانه نمایش داده شود.

مطالب بیشتر: نمایندگی فروش فیلم رادیولوژی PPQ

ناگفته نماند که در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ مراکز تصویر برداری امکان ارسال جواب برای بیمار از طریق بارکد را دارند. از این رو پس از آماده شدن ، جواب بیمار بلافاصله به بارکد دوبعدی فرستاده می شود و برای تهیه جواب همچون گذشته نیاز به حضور بیمار در مراکز تصویر برداری نبوده و بدین ترتیب از شلوغی مراکز تصویر برداری کاسته می شود. از سوی دیگر با این کار در هزینه هایی که صرف کاغذ و پاکت جواب می شود هم جلوگیری می گردد.

لازم به ذکر است که نرم افزار فیلم رادیولوژیPPQ  از امنیت بالایی برخوردار بوده و تمامی تصاویر بیمار طولانی مدت در فضای ابری ذخیره می گردد و نکته حائز اهمیت قابلیت بزرگنمایی تصاویر و جواب در این نرم افزار است تا کوچک ترین نکته ای از چشم پزشک معالج پنهان نماند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo