سالنامه الکترونیک سلامت راه حلی برای حذف کاغذ

اشتراک گذاری :

همزمان با حذف نسخه های کاغذی در بخش پزشکی کشور و الکترونیکی شدن نسخه ها ، به منظور حذف کامل کاغذ در تمامی زمینه های پزشکی که باعث قطع کمتر درختان هم می شود و به حفظ محیط زیست کمک می کند ، نرم افزار سالنامه الکترونیک سلامت هم جزء نرم افزازهای بهینه در بخش پزشکی و سلامت کشور می باشد. ازین رو سالنامه الکترونیک سلامت جهت نوبت دادن پزشک و منشی در مطب بکار برده می شود که با توجه به تحت وب بودن آن ، دسترسی در هر لحظه و هر مکان با گوشی هوشمند امکانپذیر می باشد که از بهترین مزایای یک نرم افزار مطب است.

سالنامه الکترونیک سلامت

سالنامه الکترونیک سلامت چیست ؟

سالنامه الکترونیک سلامت نرم افزاری برای جایگزین کردن سالنامه های کاغذی قدیمی مختص نوبت دهی در مطب های پزشکی ، کلینیک ها ، درمانگاه ها ، مراکز تصویربرداری پزشکی و بیمارستان ها است. از آنجا که در گذشته برای نوبت دهی به بیماران از دفترهای کاغذی ، سالنامه یا سررسیدها استفاده می شد که این دفترها دارای روز و تاریخ مشخص بودند و برای ثبت نوبت بعدی بیمار ، در همان دفتر برنامه ریزی می شد و تمام اطلاعات شخص شامل نام و نام خانوادگی ، شماره تماس ، روز و ساعت نوبت نوشته می شد ، لذا که برای انجام تمامی این کارها نیاز بود تا منشی حتماٌ در مطب حضور داشته باشد تا قادر به ثبت نوبت باشد. حال با پیشرفت تکنولوژی نرم افزاری تولید شده تا بتوان تمامی این کارها را بدون نیاز به دفتر کاغذی نوبتدهی و حتی حضور در محل کار انجام داد.

بدین منظور برای ثبت نوبت تنها به یک گوشی موبایل و یا کامپیوتر نیاز دارید و از آنجا که نرم افزار سالنامه الکترونیک سلامت یک نرم افزار تحت وب بوده ، با دسترسی به اینترنت تمامی کارهایی که در دفتر نوبت دهی انجام می شود در این نرم افزار نیز ثبت می شود ، علیرغم اینکه قابلیت های دیگری هم دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

سالنامه الکترونیک سلامت

مزایای سالنامه الکترونیک سلامت

نرم افزار سالنامه الکترونیک سلامت نسبت به سالنامه های دفتری نوبت دهی از مزایایی برخوردار است ، از جمله :

  • نرم افزار سالنامه الکترونیک سلامت دارای پنل کاربری آسان بوده که نیاز به دانش خاصی ندارد و فرد با کمی اطلاعات و دانستن کار با گوشی قادر است تا با این برنامه کار کرده و نوبت بیماران را ثبت ، حذف و یا جستجو کند.
  • این نرم افزار دارای تعداد نوبتدهی بینهایت و بدون محدودیت در هر روز می باشد که قابل تنظیم است.
  • نرم افزار سالنامه الکترونیک سلامت ، قابلیت مشاهده روزهای هفته همراه با تاریخ و ساعت را به صورت لیست دارد.
  • امکان استفاده به صورت همزمان توسط چند کاربر بدون ایجاد اختلال با استفاده از نرم افزار سالنامه الکترونیک سلامت امکانپذیر می باشد.
  • نرم افزار سالنامه الکترونیک دارای سرعت بالا در ثبت و رزرو نوبت بوده که با توجه به سرعت پایین اینترنت در کشور قابل توجه است.
  • بر خلاف سالنامه های کاغذی که با کنسل کردن نوبت بیماران ، تنها دفتر نوبتدهی شلوغ و خط خطی می شود ، نرم افزار سالنامه الکترونیک سلامت ، قابلیت کنسل کردن و خالی کردن نوبت برای جایگزینی بیماران بعدی را دارد.
  • امکان مشخص کردن و حذف روزهای تعطیل از برنامه نوبتدهی در نرم افزار سالنامه الکترونیک سلامت ، جهت جلوگیری از ثبت نوبت اشتباه برای مراجعه کنندگان امکان پذیر است.
  • برای استفاده از نرم افزار سالنامه الکترونیک سلامت ، تنها با دسترسی به اینترنت و یک دستگاه هوشمند نظیر گوشی موبایل ، تبلت و یا کامپیوتر و بدون محدودیت زمانی و مکانی قادر به ثبت نوبت خواهید بود .
  • این نرم افزار دارای امنیت بالا و دسترسی آسان به نوبتها می باشد.
  • نرم افزار الکترونیک سلامت ، قابلیت ارسال پیامک نوبت به بیمار برای یادآوری نوبت و همچنین ارسال لینک پرداخت از طریق پیامک برای مراجعه کننده جهت تسویه حساب غیرحضوری و آنلاین را دارد که برای صرفه جویی در وقت بیمار کمک کننده است.

سالنامه الکترونیک سلامت

نحوه کار برنامه سالنامه الکترونیک سلامت

نحوه استفاده از نرم افزار سالنامه الکترونیک سلامت بسیار راحت بوده و نیاز به اطلاعات و آموزش خاصی ندارد. بدین منظور پس از تهیه و خرید اشتراک از شرکت پارس طب ، وارد لینک نرم افزار می شوید و نام کاربری و رمز عبور داده شده توسط نماینده شرکت ، به همراه کد یکبار مصرف برنامه را وارد می کنید ، اکنون وارد حساب کاربری خود شده اید و می توانید شروع به کار کنید. بدین جهت با کلیک بر روی گزینه ثبت نوبت ، می توانید نوبت های از پیش گرفته شده ، نوبت های روز جاری ، ثبت نوبت و جست و جوی بیمار را مشاهده کنید .

در گزینه جست و جوی بیمار با وارد کردن شماره تماس بیمار و یا نام خانوادگی بیمار ، می توانید نوبت های از پیش گرفته شده و یا نوبت آینده بیمار را مشاهده نمایید. همچنین برای ثبت نوبت برای شخص ، ابتدا بر روی گزینه ثبت نوبت کلیک کرده و روزهای پیش رو را مشاهده می کنید. سپس با کلیک بر روی روز مورد نظر ، می توانید ساعت های خالی مربوط به آن روز را مشاهده کنید و به راحتی نوبت مربوطه را با وارد کردن نام ، نام خانوادگی و شماره تماس بیمار ثبت کنید.

در صورتیکه دارای سیستم پیام کوتاه باشید ، پس از ثبت نوبت برای بیمار ، روز و ساعت نوبت آینده ، از طریق پیامک برایشان ارسال می شود و با این روش بیماران به صورت کتبی و در گوشی موبایل خود ، نوبت آینده را جهت اطلاع خواهند داشت. از طرف دیگر با ورود در گزینه نوبت روزهای جاری برنامه سالنامه الکترونیک سلامت ، می توانید با جستجوی تاریخ مورد نظر ، تمامی نوبت های ثبت شده مربوط به آن روز را مشاهده نمایید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

 

مقالات مشابه


logo