راهنمای استفاده از فیلم رادیولوژی PPQ

اشتراک گذاری :

پس از پیدایش علم تصویربرداری پزشکی ، بسیاری از بیماری ها به واسطه استفاده از اشعه های مختلف همانند اشعه ایکس و عبور آن از بدن بیمار ، قابل شناسایی و درمان شدند. از این رو با پیشرفت فناوری در تمامی بخش ها خصوصا علم پزشکی و روی کار آمدن دستگاه ها و نرم افزارهای مدرن کمک بسزایی در تشخیص و درمان بیماری ها شده است. جهت مشاهده راحت تر تصاویر رادیولوژی با کیفیتی بیش از پیش ، نرم افزاری با مضمون فیلم رادیولوژی PPQ ابداع شده است که می تواند یک جایگزین بصرفه و اقتصادی برای فیلم های رادیولوژی معمولی باشد.

در ادامه به توضیح این نرم افزار و نحوه مشاهده تصاویر در آن می پردازیم ، همراهمان باشید.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ چیست ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ نرم افزاری کاربردی و اقتصادی است که مختص مراکز تصویر برداری پزشکی طراحی شده است و در این نرم افزار برای نمایش تصاویر از  QR Codeاستفاده شده که باعث تسریع در انجام کارها و کاهش هزینه های مراکز تصویربرداری می شود. به صورتی که پس از اتمام تصویر برداری از بیمار ، تمامی تصاویر مورد نیاز پزشک توسط کارشناس انتخاب و به صورت یک QR Code  قابل نمایش می شود. حال جهت مشاهده تصاویر نیازی به نگاتوسکوپ ندارید و می توانید از گوشی موبایل ، کامپیوتر و یا تبلت کمک بگیرید.

مقالات دیگر : هدف از ابداع نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

نحوه استفاده از فیلم رادیولوژی PPQ

پس از انجام تصویربرداری از بیمار ، یک بارکد دوبعدی حاوی تصاویر گرفته شده از بیمار توسط مرکز رادیولوژی ارائه می شود. برای مشاهده تصاویر رادیولوژی بیمار فرقی ندارد که سیستم عامل موبایلتان اندروید باشد یا IOS فقط کافیست نرم افزار بارکد خوان ( بارکد اسکنر ) را دانلود کنید ، وارد آن شوید و با قرار دادن گوشی موبایل در راستای بارکد بیمار ، تمامی تصاویر را با کیفیت عالی و بدون معطلی تحت وب در مرورگر موبایل مشاهده نمایید.

علاوه بر تصاویر بیمار ، ریپورت تهیه شده توسط پزشک رادیولوژیست قابل ارسال بر روی بارکد دوبعدی می باشد ، بدین ترتیب می توانید گزارش پزشک رادیولوژیست را هم از طریق فیلم رادیولوژی PPQ مشاهده نمایید.

مقالات دیگر : بهترین روش برای مشاهده تصاویر رادیولوژی

مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

از آنجا که نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ جایگزین فیلم های رادیولوژی گران قیمت گذشته شده ، از این رو تمامی تصاویری که بر روی فیلم رادیولوژی قابل چاپ است ، در این نرم افزار نیز قابل مشاهده می باشد که از آن جمله می توان به تصاویر رادیولوژی ساده ، ام آر آی ، سی تی اسکن ، ماموگرافی ، پانورکس و ... اشاره داشت.  همچنین از دیگر مزایای این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

**نمایش آنی تصاویر بیمار بدون معطلی یکی از حسن های نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ می باشد که با توجه به سرعت پایین اینترنت داخلی کشور جهت مشاهده تصاویر مشکلی به وجود نمی آورد و به راحتی تصاویر لود می شود.

**امکان مشاهده تصاویر به واسطه گوشی هوشمند ، تبلت و کامپیوتر کار را برای پزشک و بیمار بسیار راحت تر و سریعتر از گذشته کرده است و دیگر نیازی به فیلم های بزرگ و جاگیر رادیولوژی و یا کلیشه های بی کیفیت کاغذی نمی باشد. بدین ترتیب با حذف فیلم رادیولوژی و کلیشه کاغذی ، هزینه های مربوط به خرید فیلم رادیولوژی و کاغذ حذف شده و از سوی دیگر مشکلات استفاده از پرینتر فیلم و پرینتر کاغذ هم مرتفع می گردد.

**روان بودن فضای داخلی نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ و امکان استفاده راحت آن برای عموم بدون نیاز به آموزش از مزایای ارزشمند این نرم افزار بشمار می آید که حتی نیازی به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور نمی باشد و به سادگی در گوشی هوشمند متصل به اینترنت قابل نمایش است بدون اینکه نیازی به دانش خاصی برای استفاده از این نرم افزار داشته باشید.

**امکان ارسال جواب پزشک رادیولوژیست بر روی بارکد دوبعدی بیمار این امکان را فراهم می سازد که از راه دور و بدون نیاز به حضور بیمار در مراکز رادیولوژی به گزارش دسترسی پیدا کند که یکی از مزیت های قابل ذکر نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ است و تا حد زیادی از هرج و مرج و شلوغی مراکز و همچنین صرف هزینه های اضافی نظیر چاپ جواب بر روی کاغذ برای مراکز تصویر برداری جلوگیری می کند.

**امنیت بالای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ و امکان ذخیره تصاویر در فضای ابری به مدت طولانی باعث می شود که برای سالها بیمار بتواند تصاویر پزشکی خود را داشته باشد و بعنوان مدارک قبلی برای ادامه درمان بیماری به پزشک ارائه دهد. در صورتی که فیلم رادیولوژی پس از مدتی کیفیت تصاویر پایین می آید و بعلت نگهداری نادرست در دما و رطوبت نامناسب تصاویر مه آلوده می شود و تشخیص از روی فیلم رادیولوژی را بسختی ممکن می سازد. همچنین فیلم رادیولوژی و کلیشه های کاغذی خطر آسیب دیدن با اشیا نوک تیز و یا گم کردن به همراه دارد.

**نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ همانند یک پرینتر مجازی قابل حمل بوده که تصاویر بیمار به صورت دائمی در آن موجود است و در صورت لزوم می توانند آنها را چاپ کنند.  

**امکان اشتراک آسان تصاویر و جواب بدون هزینه و در کمترین زمان ممکن از دیگر مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ بشمار می آید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo