فیلم رادیولوژی ارزان

اشتراک گذاری :

ویلهم رونتگن ، استاد فیزیک تجربی در آلمان ، در سال 1895 حین آزمایش بر روی انتشار جریان الکتریکی در خلاء ، اشعه ایکس را کشف کرد و از آن برای تصویربرداری پزشکی یا رادیولوژی استفاده کرد. در حال حاضر در کوچکترین بیمارستان ها و واحد های اورژانس از این اختراع رونتگن استفاده می شود و امروزه تشخیص بیماریها بدون رادیولوژی برایمان قابل تصور نیست. پس از انجام رادیولوژی تصاویر حاصله بر روی فیلم رادیولوژی چاپ می شود که به دلیل وجود فلزه نقره در آن از قیمت بالایی برخوردار است ، لذا جای فیلم رادیولوژی ارزان قیمت برای مراکز رادیولوژی خالیست.

فیلم رادیولوژی چیست ؟

فیلم رادیولوژی صفحاتی برای چاپ تصاویر رادیولوژی می باشد که نوع امروزی آن نظیر فیلم عکاسی از 4 لایه تشکیل شده است. لایه اول به نام لایه پایه از جنس پلی استر ، لایه چسبنده از چسب ، لایه امولسیون حاوی هالید نقره و لایه محافظ از جنس ژلاتین تولید شده است. بدین جهت مهمترین لایه در فیلم رادیولوژی لایه امولسیون است که باعث تشکیل تصویر بر روی فیلم می شود و کیفیت فیلم رادیولوژی به آن بستگی دارد.

اما از آنجا که فلز نقره که در لایه امولسیون بکار رفته ، قیمت بالایی دارد و با توجه به افزایش قیمت جهانی فلز نقره ، قیمت فیلم رادیولوژی هم بالا می رود و این به سود مراکز رادیولوژی و تصویربرداری نیست. خصوصا در کشور ما ایران که فیلم رادیولوژی تولید داخل نبوده و باید با قیمت همیشه در نوسان ارز از خارج از کشور تهیه شود که تاثیر مستقیم بر افزایش قیمت نهایی فیلم رادیولوژی برای مراکز رادیولوژی و به تبع هزینه بیماران خواهد داشت.

ازین رو با توجه به دیجیتالی شدن رادیولوژی و پیشرفت فناوری و عدم نیاز به فیلم رادیولوژی قدیمی ، می توان از جایگزین فیلم رادیولوژی که بصورت نرم افزار می باشد ، استفاده کرد که یک فیلم رادیولوژی ارزان بشمار می رود.

مقالات دیگر : نسل جدید فیلم رادیولوژی

فیلم رادیولوژی ارزان

چنانچه ذکر شد فیلم رادیولوژی ساده به دلیل وجود فلز نقره گرانقیمت بوده و مراکز رادیولوژی نیاز به یک فیلم رادیولوژی ارزان قیمت دارند که بصورت نرم افزار باشد ، ازین رو یکی از بهترین نرم افزارهای جایگزین فیلم رادیولوژی می توان به فیلم رادیولوژی PPQ اشاره کرد. نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ یک نرم افزار کاربردی مختص مراکز تصویر برداری پزشکی کشور است که با استفاده از بارکد دو بعدی یا همان کیو آر کد ، تصاویر بیمار را با بهترین کیفیت ارائه می دهد. در واقع کیو آر کد جایگزین اقتصادی برای فیلم رادیولوژی شده و با قیمتی بسیار پایین تر تمامی تصاویر بیمار قابل ارائه است ، در نتیجه یک فیلم رادیولوژی ارزان محسوب می شود.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تحت وب بوده و برای استفاده در مراکز تصویر برداری پزشکی نیاز به دستگاه خاصی ندارد ، چرا که پس از اتمام تصویربرداری ، تصاویر منتخب توسط کارشناس به فضای ابری نرم افزار ارسال می شود و سیستم ابری نرم افزار یک بارکد دوبعدی قابل چاپ ارائه می دهد تا تصاویر به واسطه این بارکد در موبایل یا تبلت قابل نمایش باشد.

بدین ترتیب نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ به دلیل عدم نیاز به امکانات و دستگاه های خاص می تواند یک نرم افزار به صرفه و کاربردی برای مراکز تصویر برداری باشد که با کمترین قیمت ، بالاترین کیفیت را ارائه می دهد. لازم به ذکر است که در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تصاویر اصلی و مورد نیاز پزشک کلینیسین با کیفیت عالی قابل ارائه است و بر خلاف سایر نرم افزارهای مشابه از ورود تصاویر هجو و اضافه به نرم افزار فیلم رادیولوژی جلوگیری می شود ، بنابراین وقت پزشک برای مشاهده تصاویر اضافی هدر نرفته و وقت بیشتری برای مشاوره و معالجه بیمار در اختیار دارد.

جالب است بدانید که در نرم افزار فیلم رادیولوژی امکان ارسال ریپورت از طریق کیو آر کد به بیمار قابل انجام است از این رو از هرج و مرج و شلوغی مراکز جلوگیری شده و از هزینه های اضافی نظیر کاغذ و پرینتر کاغذ صرف نظر می شود. حتی پزشکان کلینیسین نیز در مطب ها نیازی به نگاتوسکوپ برای مشاهده تصاویر رادیولوژی نخواهند داشت.

مقالات دیگر : کیفیت فیلم رادیولوژی به چه عواملی بستگی دارد ؟

دلایل برتری فیلم رادیولوژی ارزان PPQ

با توجه به اینکه فیلم رادیولوژی PPQ یک نرم افزار می باشد ، لذا مراکز رادیولوژی تنها نیاز به یک بار هزینه کردن و خرید نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ دارند و تنها سالی یکبار به میزان پایین هزینه پشتیبانی به این نرم افزار تعلق می گیرد. بدین ترتیب دیگر نیازی به خرید فیلم رادیولوژی گران قیمت نبوده و تمامی هزینه های مرتبط با آن و مشکلات مربوط به فیلم رادیولوژی ساده برطرف می گردد.

مزایای فیلم رادیولوژی PPQ

  • قابل نمایش در گوشی هوشمند و تبلت و کامپیوتر بصورت آنلاین
  • کیفیت بالای تصاویر و ارتقا تشخیص پزشکی
  • سرعت بالای لود تصاویر
  • حجم پایین تصاویر
  • حذف هزینه های فیلم رادیولوژی ، چاپگر ، کاغذ و کلیشه و ...
  • حذف مشکلات نگهداری فیلم رادیولوژی
  • محیط نرم افزار کاملا ساده و بدون نیاز به نام کاربری و رمز عبور است.

جهت تهیه نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

 

مقالات مشابه


logo