روشی ارزان تر از سی دی برای ارسال تصاویر رادیولوژی به پزشکان

اشتراک گذاری :

همانطور که می دانید رادیولوژی یکی از راه های تشخیص بیماری است که بدون آسیب رسیدن به بدن افراد ، با استفاده از امواج مخصوص ، می توان به اجزای داخلی بدن افراد دسترسی پیدا کرد و این روش یک روش ایمن و بی خطر به حساب می آید که در تشخیص و درمان به موقع بیماری ها نقش اساسی دارد. با دیجیتالی شدن رادیولوژی ارائه سی دی پس از اتمام تصویر برداری به بیمار ، یکی از روش های تحویل تصاویر پزشکی است و این سی دی ها با فرمت دایکام هستند چرا که فرمت استاندارد تصاویر پزشکی دایکام است در نتیجه یک سی دی معمولی نیست و تنها در دستگاه های خاصی (  DICOM Viewer) قابل نمایش است.

اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی خصوصا در حوزه پزشکی و تصویر برداری ، سی دی ها یک بار اضافه به حساب می آیند که علاوه بر قیمت تقریبا زیادی که دارند نیاز به صرف انرژی و زمان بیشتری هم دارند.

روشی ارزان تر از سی دی برای ارسال تصاویر رادیولوژی به پزشکان وجود دارد؟

سی دی ها در واقع یک روش اولیه برای ارائه تصاویر پزشکی به شمار می آیند که نیاز است در راستای تکنولوژی قدم برداریم و توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم. از آنجا که ما در عصر تکنولوژی و فناوری زندگی می کنیم که فضای ذخیره سازی ابری ، موبایل ها و دستگاه های هوشمند دیگری را در اختیار داریم که هوشمند تر ، کوچک تر ، سبک تر و از همه مهم تر مقرون به صرفه تر از گذشته هستند.

مقالات دیگر : برنامه عکس رادیولوژی با گوشی

جالب است بدانید که سایر صنایع به سرعت رشد و تکامل می یابند اما متاسفانه صنعت پزشکی به دلیل بالا بودن هزینه ها و گردش کاری سنگینی که دارند ، در پذیرش فناوری جدید بسیار کند هستند. بسیاری از مراکز از سیستم بایگانی PACS برای ذخیره سازی تصاویر پزشکی استفاده می کنند اما هنوز از این منبع برای اشتراک گذاری تصاویر استفاده نکرده و به سی دی بسنده کرده اند که یک روش تقریبا گران و منسوخ شده به حساب می آید که نیاز به تغییراتی مبنی بر اشتراک گذاری تصاویر  مبتنی بر ابر دارند.

بدین جهت اگر بخواهیم روشی ارزان تر از سی دی برای ارسال تصاویر رادیولوژی به پزشکان را معرفی کنیم می توانیم نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی را به جامعه پزشکی و رادیولوژی ارائه دهیم که در این صورت با حذف فیلم رادیولوژی ، حتی هزینه سی دی هم از هزینه های مراکز رادیولوژی حذف می شود و تنها یکبار نیاز به خرید نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی می باشد و تا سال بعد که مبلغ بسیار پایینی برای پشتیبانی هزینه می کنید ، از خرید فیلم رادیولوژی ، سی دی ، کاغذ ، چاپگر فیلم ، چاپگر پرینتر ، چاپگر کاغذ و ... رهایی می یابید.

افزون بر این با توجه به نامه معاونت درمان وزارت بهداشت کشور مبنی بر حذف فیلم رادیولوژی ، سی دی و عدم دریافت هرگونه وجه بابت آنها مفتخریم محصول نرم افزاری خود را در راستای حذف فیلم رادیولوژی به شما ارائه دهیم.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ :

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ یک نرم افزار جاگزین فیلم رادیولوژی است که یک نرم افزار کاربردی در راستای کاهش هزینه های مراکز تصویر برداری برای ارائه تصاویر پزشکی بجای سی دی و فیلم رادیولوژی به شمار می آید که با در اختیار داشتن امکانات به روز دنیا ، قابلیت به اشتراک گذاری تصاویر از طریق بارکد دوبعدی را دارا می باشد. در این نرم افزار از نسل جدید بارکد ها یعنی بارکد های دو بعدی یا همان کیو آر کد ها استفاده شده است و همانطور که می دانید کیو آر کد ها قابلیت پاسخ سریع را دارند در نتیجه پس از اسکن ، به سرعت اطلاعات موجود در آن نمایش داده می شود.  از این جهت وقت پزشک جهت مشاهده تصاویر هدر نمی رود و به راحتی تمامی تصاویر با کیفیت بالا قابل مشاهده است.

مقالات دیگر : QR Code رادیولوژی

جهت مشاهده تصاویر نیاز به دستگاه خاصی ندارید و تنها با یک گوشی موبایل و یا کامپیوتر به راحتی می توانید تصاویر را مشاهده نمایید. امنیت داخلی نرم افزار بالاست و اطلاعات و تصاویر بیماران در مدت زمان طولانی قابل نگهداری است. یکی از نقاط قوت نرم افزار فیلم رادیولوژی امکان ارسال جواب بر همان بارکد تصاویر است که در صرفه جویی وقت و هزینه تاثیر بسزایی دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا تهیه نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ از طریق شماره تماس 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo