دانلود نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی

اشتراک گذاری :

همانطور که می دانید در زمان های نه چندان دور و حتی هم اکنون در برخی مراکز تصویر برداری ، جهت مشاهده تصاویر پزشکی بیماران ، از صفحه هایی به نام فیلم رادیولوژی استفاده می شد اما به دلیل مشکلاتی همچون گران بودن فیلم رادیولوژی ، عدم تولید آن در داخل کشور و وابستگی به سایر کشور های تولید کننده ، شرایط نگهداری خاص ، جاگیر بودن آنها برای مراکز رادیولوژی و... گزینه مناسبی برای ارائه تصاویر نمی باشند ، خصوصا در دنیای امروز که با تکنولوژی خو گرفته ایم . اما راه حل چیست ؟ آیا جایگزینی به صرفه تر برای فیلم رادیولوژی وجود دارد ؟

نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی چیست ؟

نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی یا فیلم رادیولوژی PPQ نرم افزار نمایش تصاویر رادیولوژی است که جایگزین فیلم رادیولوژی شده است. این نرم افزار با توجه به قیمت معقولی که دارد ، از امکانات گسترده ای برخوردار است. نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تحت وب است در نتیجه نیاز به نصب نرم افزار خاصی ندارد و تصاویر در آن به سرعت قابل نمایش می شوند. از دیگر مزایای آن وجود تعداد کم تصاویر است ، به این دلیل که کارشناس رادیولوژی قبل از ارسال آن ، تنها کات های مورد نیاز پزشک را که در گذشته برای چاپ بر روی فیلم رادیولوژی آماده می کرد ، به نرم افزار فیلم رادیولوژی ارسال می نماید در نتیجه وقت پزشک جهت مشاهده تصاویر اضافی هدر نمی رود و قادر به معالجه بهتری نیز خواهد بود.

در نرم افزار فیلم رادیولوژی از کیو آر کد ها ( نسل جدید بارکد ) استفاده شده است که با کمک آن ، اطلاعات موجود در بارکد پس از اسکن ، به سرعت و بدون معطلی نمایش داده می شود.

دانلود نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی

نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی یا نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ نیازی به دانلود ندارد. برای مراکز تصویربرداری تنها یک بار نیاز به خرید این نرم افزار تولید داخل کشور هستند و پس از آن سالیانه باید تنها هزینه پیشتیبانی را پرداخت کنند. کارشناسان این مراکز پس از تصویربرداری از بیمار ، بهترین عکس های رادیولوژی بیمار را انتخاب و به این نرم افزار ارسال می کنند که فضای ابری این نرم افزار بصورت بارکد دوبعدی تصاویر را ارائه می دهد.  همچنین پزشکان و بیماران برای مشاهده عکس رادیولوژی نیاز به دانلود این نرم افزار نداشته و تنها با در دست داشتن بارکد دوبعدی و گوشی هوشمند یا تبلت متصل به وب و نرم افزار بارکد خوان می توانند عکسهای رادیولوژی را مشاهده نمایند که در ادامه به توضیح درباره آن می پردازیم.

مقالات دیگر : برنامه عکس رادیولوژی با گوشی

چگونه تصاویر رادیولوژی را در نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی یا فیلم رادیولوژی PPQ مشاهده نماییم ؟

در نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی یا فیلم رادیولوژی PPQ  ، تمامی تصاویر بعد از ثبت ، به بارکد بیمار ارسال می گردد. حسن تمایز نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  ، قابلیت مشاهده تصاویر در گوشی موبایل ، کامپیوتر و تبلت است که اگر از گوشی های هوشمند جدید استفاده کنید ، در دوربین آنها قابلیت کیو آر اسکنر (بارکد خوان) فراهم است. اما اگر ورژن های قدیمی تری در اختیار دارید ، با دانلود و نصب نرم افزار بارکد خوان به صورت رایگان می توانید تصاویر بیمار را به راحتی مشاهده نمایید.

در ادامه به توضیح درباره فیلم رادیولوژی قدیمی می پردازیم.

فیلم رادیولوژی چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است ؟

فیلم رادیولوژی وسیله ای برای ارائه تصاویر رادیولوژی بیمار است که این نوع فیلم ها شامل یک امولسیون ژلاتینی حاوی کریستال های هالید نقره حساس به تشعشع هستند مانند برومید نقره یا کلرید نقره و یک پایه انعطاف پذیر شفاف و آبی رنگ دارند. اگرچه فیلم رادیولوژی مانند فیلم عکاسی است اما لایه امولسیون آن با امولسیون به کار رفته در فیلم های عکاسی متفاوت است. معمولا امولسیون در دو طرف پایه قرار داده می شود و قرار دادن امولسیون در دو طرف پایه ، میزان هالید نقره حساس به نور را دو برابر می کند ، در نتیجه فیلم از سرعت بیشتری برخوردار می شود. از طرفی نازک بودن لایه های امولسیون زمان تثبیت و خشک شدن تصاویر را کاهش می دهد در نتیجه فیلم در زمان کوتاه تری خشک می شود.

مقالات دیگر : روشی ارزان تر از سی دی برای ارائه تصاویر رادیولوژی

برخی از فیلم های رادیولوژی فقط در یک طرف خود دارای امولسیون هستند که باعث می شود بیشترین جزئیات را در تصویر به نمایش بگذارند. هنگامی که اشعه ایکس یا پرتوی گاما به دانه های هالید نقره حساس در امولسیون برخورد می کند برخی از یونهای Br  آزاد شده توسط Ag+ جذب می شوند که این تغییر به تصویر پنهان معروف است چرا که به قدری کوچک است که با روش های فیزیکی معمولی قابل تشخیص نیست در نتیجه این واکنش نقره ها به رنگ سیاه و سفید پدیدار می شوند. در نتیجه این نقره است که تصویر را بر روی فیلم پدیدار می کند.

یکی از دلایل قیمت بالای فیلم رادیولوژی ، وجود نقره در آن است که با توجه به تورم امروز حاکم بر جامعه ، قیمت بالای فیلم رادیولوژی برای مراکز تصویر برداری به صرفه نیست . آیا جایگزینی به صرفه تر برای فیلم رادیولوژی وجود دارد ؟ در ادامه ما را همراهی کنید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی یا فیلم رادیولوژی PPQ از طریق شماره تماس 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo