کارت هوشمند رادیولوژی

اشتراک گذاری :

در دنیای امروز که تمامی کارهای ضروری و غیر ضروری مان وابسته به تکنولوژی شده و تنها با آن پیش می رود و با وجود ابداع بسیاری از دستگاه ها و نرم افزارهای پیشرفته در حوزه پزشکی و تصویربرداری پزشکی ، استفاده از فیلم رادیولوژی قدیمی برای ارائه تصاویر به بیماران خیلی مناسب بنظر نمی رسد. چرا که قیمت بالای فیلم رادیولوژی و محدودیت های نگهداری آن برای مراکز رادیولوژی مشکلاتی ایجاد می کند و به صرفه نمی باشد. در این صورت راهکار چیست ؟ آیا جایگزینی برای ارائه تصاویر پزشکی بیماران وجود دارد ؟ در ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ راهی آسان برای مشاهده تصاویر رادیولوژی ، سی تی اسکن ، ام آر آی ، ماموگرافی و... است که با به کار گیری جدیدترین متدهای روز دنیا توانسته گامی در جهت کاهش هزینه های مراکز تصویر برداری بردارد. در این نرم افزار به منظور حذف کامل فیلم رادیولوژی ، از بارکد های دو بعدی یا همان کیو آر کد ها استفاده شده که همگی حداقل یکبار با آنها کار کرده ایم و با نحوه کار آن آشنا هستیم. همانطور که می دانید کیو آر کد ها قابل اسکن با گوشی موبایل و یا کامپیوتر بوده که همین امکان باعث می شود تا از سایر دستگاه های ذیربط مانند نگاتوسکوپ بی نیاز شویم و بدون محدودیت زمانی و مکانی تصاویر را به راحتی مشاهده نماییم.

قابل ذکر است که در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، تمامی کات های مورد نیاز پزشک قبل از چاپ ، توسط کارشناس انتخاب می شوند و سپس به بارکد بیمار ارسال می گردند از این رو از ورود تصاویر هجو و بیهوده به بارکد بیمار جلوگیری می شود. از طرفی محیط داخلی نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ به گونه ای طراحی شده تا نحوه کار با آن چه برای کارکنان مراکز تصویر برداری و چه برای پزشک و بیمار راحت باشد و بدون هیچ پیچیدگی ای تصاویر را مشاهده نمایند.

مقالات دیگر : بارکد سازی تصاویر رادیولوژی

لازم به ذکر است که نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تحت وب می باشد ، در نتیجه نرم افزار اختصاصی ای ندارد و لازم به نصب نرم افزار خاصی نیست. تنها پس از دریافت کیو آر کد بیمار ، لازم است آن را در راستای گوشی موبایل خود قرار دهید که به صورت خودکار اسکن شده و تمامی محتویات کیو آر کد با کیفیت بالا و بدون معطلی به نمایش در می آیند. از دیگر مزایای مهم و قابل ذکر نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، استفاده از SSL بوده که باعث امنیت بالای آن شده است و همچنین امکان آرشیو تصاویر به صورت طولانی مدت در این نرم افزار فراهم است.

در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ امکان بزرگنمایی تصاویر نیز فراهم است تا کوچک ترین مشکلی از چشم پزشک دور نمانده و به درمان بهتر بیماران کمک بسزایی شود. در گذشته برای ارسال تصاویر برای شهر یا کشور دیگری باید هفته ها یا ماه ها صبر می کردیم تا تصویر به دست پزشک دیگری برسد اما در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تنها با ارسال تصویر بارکد یا انتشار تصاویر با کیفیت اصلی ، می توانید در کمترین زمان ممکن از مشورت سایر پزشکان در شهر یا حتی کشور دیگری بهره مند شوید.

مقالات دیگر : دانلود نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی

کارت هوشمند رادیولوژی چیست ؟

کارت هوشمند رادیولوژی کارتی است که کیو آر کد های مخصوص هر بیمار که پس از تصویربرداری توسط نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ به چاپگر شبکه ارسال می شود بر روی این کارت چاپ می شود. در نتیجه کارت هوشمند رادیولوژی حاوی اطلاعات تصاویر گرفته شده از بیمار است که با نرم افزار بارکد خوان به راحتی در گوشی هوشمند یا تبلت رمزگشایی شده و بصورت تحت وب در مرورگر گوشی قابل مشاهده است. علاوه بر بارکد دوبعدی بر روی کارت هوشمند رادیولوژی ، نام و مشخصات بیمار نیز چاپ می شود.

مزایای کارت هوشمند رادیولوژی

  • سایز بسیار کوچکتر کارت هوشمند رادیولوژی نسبت به فیلم رادیولوژی های بزرگ و جاگیر که حتی در جیب و کیف های کوچک هم جا می گیرد.
  • مقرون به صرفه تر نسبت به فیلم رادیولوژی چرا که قیمت فیلم رادیولوژی بسیار بالاست و از کشورهای دیگر تهیه می شود و شامل افزایش نرخ ارز و تعرفه گمرک هم می شود. در صورتی که کارت هوشمند رادیولوژی تولید داخل کشور است و قیمت آن بسیار پایین تر می باشد.
  • حذف هزینه های مربوط به خرید فیلم رادیولوژی ، پرینتر فیلم ، جوهر ، کاغذ و ...
  • ریپورت پزشک رادیولوژیست پس از آماده شدن به بارکد دوبعدی ارسال می شود در نتیجه جواب کتبی بیمار  بر روی کارت هوشمند رادیولوژی قابل مشاهده است که هم به نفع بیمار و هم به نفع مراکز رادیولوژی است. چرا که بیمار دیگر نیازی به حضور فیزیکی در مرکز تصویربرداری برای گرفتن ریپورت پزشک ندارد و همچنین مراکز رادیولوژی هم از هزینه های مربوط به جواب نظیر کاغذ ، پرینتر کاغذ ، جوهر و ... رهایی می یابند و هم از شلوغ شدن مراکز برای گرفتن جواب جلوگیری می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق شماره 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo