بهترین روش ارائه فیلم رادیولوژی

اشتراک گذاری :

فیلم رادیولوژی صفحه سیاه و سفید به منظور چاپ تصاویر گرفته شده از بیمار با دستگاه های مختلف تصویربرداری پزشکی همچون رادیولوژی ، سی تی اسکن ، ام آر آی و ... است. اما با توجه به دیجیتالی شدن بخش تصویربرداری پزشکی ، استفاده از فیلم رادیولوژی در حال منسوخ شدن می باشد و بجای آن از نرم افزارهای جایگزین استفاده می شود.

بهترین روش ارائه تصاویر رادیولوژی چیست ؟

در واقع بهترین روش ارائه فیلم رادیولوژی یا همان تصاویر رادیولوژی ، استفاده از نرم افزارهای جایگزین فیلم رادیولوژی می باشد که یکی از این نرم افزارها ، نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ می باشد که نرم افزاری تحت وب بوده و تصاویر بیمار را با کیفیت فوق العاده ، سرعت بالا و حجم کم در گوشی هوشمند و تبلت به نمایش در می آورد. لازم به ذکر است که نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ یک جایگزین به روز و بصرفه برای مراکز تصویر برداری به شمار می آید که با توجه به علم امروز تولید شده است و در آن از به روز ترین متد ها برای ارائه تصاویر پزشکی بیماران استفاده شده که می تواند مراکز رادیولوژی را از خرید فیلم رادیولوژی بی نیاز کند.

در نرم افزار فیلم رادیولوژی از کیو آر کد استفاده شده ، همانطور که می دانید کیو آر کد ها نسل جدید بارکد های قدیمی خطی است که به دلیل ساختار پیکسلی ، قادر به ذخیره اطلاعات بسیار بیشتری همچون تصاویر رادیولوژی است. نکته حائز اهمیت در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، قابلیت مشاهده تصاویر به کمک گوشی موبایل هوشمند ، کامپیوتر و یا لپ تاپ است که دیگر پزشک نیازی به دستگاه خاصی همچون نگاتوسکوپ برای مشاهده بهتر تصاویر ندارد چرا که تمامی تصاویر بیمار با کیفیت معادل مدالیته خروجی در موبایل به نمایش در می آید.

مقالات دیگر : چگونه هزینه های لوازم مصرفی رادیولوژی را کم کنیم ؟

فیلم رادیولوژی

چرا نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ بهترین روش ارائه فیلم رادیولوژی است ؟

  1. عدم نیاز به فیلم رادیولوژی : با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ و مشاهده تصاویر رادیولوژی در موبایل دیگر نیازی به فیلم رادیولوژی گران قیمت نبوده و تصاویر بیمار به راحتی قابل دسترسی است.
  2. حذف مشکلات استفاده از فیلم رادیولوژی : با توجه به اینکه فیلم رادیولوژی قدیمی نیاز به نگهداری در شرایط خاص بصورت ایستاده در محیط تاریک و در دما و رطوبت مناسب دارد و یا فضای زیادی برای انبار کردن می خواهد. به دلیل اینکه فیلم رادیولوژی در دما و رطوبت نامناسب دچار مه گرفتگی یا آرتیفکت شده و کیفیت خود را از دست می دهد. همچنین فیلم رادیولوژی احتمال پارگی ، خراب شدن یا گم شدن دارد که همه این موارد با استفاده از نرم افزار فیلم رادیولوژی  PPQ مرتفع می شود.
  3. حذف هزینه های مربوط به خرید فیلم رادیولوژی : با توجه به قیمت بالای فیلم رادیولوژی قدیمی بنا به وجود فلز گران قیمت نقره در آن و تهیه فیلم رادیولوژی از خارج از کشور با نرخ دلار ، لذا استفاده از نرم افزار فیلم رادیولوژی  PPQ تمامی هزینه ها را از روی دوش مراکز رادیولوژی بر می دارد چرا که این نرم افزار تولید داخل است و تنها یکبار هزینه دارد.
  4. حذف هزینه های چاپگر فیلم و جوهر پرینتر فیلم : با حذف فیلم رادیولوژی دیگر مراکز رادیولوژی نباید هزینه ای برای چاپگر فیلم پرداخت کنند.
  5. حذف هزینه های کاغذ و چاپگر کاغذ و جوهر پرینتر کاغذ : نظر به اینکه جواب پزشک رادیولوژیست پس از آماده شدن بر روی بارکد دوبعدی بیمار نمایش داده می شود ، لذا تمامی هزینه های مربوط به کاغذ و پرینتر آن نیز از میان می رود.
  6. حجم کم و کیفیت بالای تصاویر رادیولوژی :  چنانچه می دانید تصاویر رادیولوژی بسیار پر حجم و پیچیده هستند اما با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ و تبدیل فرمت تصاویر رادیولوژی به فرمت JPEG عکس ، از حجم این تصاویر بدون افت کیفیت بطرز چشمگیری کاسته می شود در نتیجه تمامی تصاویر با همان کیفیت عالی مدالیته خروجی انجام خدمت در گوشی هوشمند قابل مشاهده است.
  7. سرعت بالای لود تصاویر حتی در صورت سرعت کم اینترنت : با توجه به مطلب فوق با کاهش حجم تصاویر رادیولوژی سرعت لود تصاویر هم بالا می رود.
  8. ارسال ریپورت پزشک رادیولوژیست بر روی بارکد بیمار
  9.  تصاویر رادیولوژی قابل مشاهده در هر زمان و هر مکان با گوشی هوشمند

مقالات دیگر : نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی هوشمند

 

چرا استفاده از فیلم رادیولوژی قدیمی به نفع مراکز رادیولوژی نیست ؟

یکی از اصلی ترین دلایلی که می تواند استفاده از فیلم رادیولوژی قدیمی را منسوخ کند ، قیمت بالای فیلم رادیولوژی است که به دو علت بر می گردد اول آنکه در ترکیبات فیلم رادیولوژی از فلز گران قیمت نقره استفاده می شود که با توجه به افزایش جهانی فلز نقره ، متعاقبا قیمت فیلم رادیولوژی نیز بالا می رود. دوم آنکه فیلم رادیولوژی در داخل کشور تولید نمی شود و باید از خارج از کشور با بهای ارز تهیه شود که هزینه های گمرک و امثالهم نیز بر روی قیمت فیلم رادیولوژی افزوده می شود.

در نتیجه با تورم حال حاضر در داخل کشور استفاده از فیلم رادیولوژی به ضرر مراکز تصویربرداری پزشکی می باشد. از دیگر دلایل مهم عدم استفاده از فیلم رادیولوژی ، دیجیتالی شدن بخش رادیولوژی و نیاز به وجود نرم افزارهایی کارآمد به منظور مشاهده تصاویر رادیولوژی در گوشی هوشمند و تبلت می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ با شماره 09111366703 تماس حاصل نمایید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo