آیا لینک سازی تصاویر رادیولوژی نسبت به فیلم رادیولوژی بصرفه است ؟

اشتراک گذاری :

این روزها همگی درگیر پدیده ای به نام اینترنت شده ایم تا کارهایمان را با سرعت هرچه تمام تر انجام دهیم برای مثال به راحتی از هر جایی که هستیم خریدمان را انجام دهیم ، بلیط رزرو کنیم و ... حال با وجود اینترنت و حل و فصل بسیاری از کارها ، وقت آن رسیده تا عرصه پزشکی خصوصا تصویر برداری پزشکی دچار تحولاتی شود. بعنوان مثال جایگزینی برای فیلم رادیولوژی قدیمی و گران قیمت بیابد اما چاره چیست ؟ چگونه یک جایگزین مناسب برای فیلم های قدیمی بیابیم ؟

لینک سازی تصاویر رادیولوژی چیست‌؟

تا به الان حتما برای یکبار هم که شده با کیو آر کد ها سروکار داشته اید و یا اسم آن را شنیده اید. کیو آر کد ها نوعی بارکد ماتریسی دو بعدی هستند که نسل جدید بارکد های خطی قدیمی شناخته می شوند. این بارکد ها دارای تعدادی پیکسل های سیاه رنگ بر روی پس زمینه سفید هستند که اطلاعات آن به واسطه دستگاه هایی همچون گوشی موبایل ، کامپیوتر و یا تبلت قابل نمایش می شود. کیو آر کد ها در سال 1994 توسط یک شرکت ژاپنی معرفی شدند و آنها از کیو آر کد ها بر روی قطعات خودرو استفاده می کردند. رفته رفته کیو آر کد ها گسترده تر شدند و امروزه آنها را حتی بر روی محصولات فروشگاهی نیز می بینیم.

مقالات مرتبط : لینک سازی تصاویر رادیولوژی

شرکت نرم افزاری پارس طب هم از این بارکد ها در راستای ارائه تصاویر پزشکی به بیماران استفاده کرده تا زین پس مراکز تصویربرداری پزشکی کیفیت را با قیمتی مناسب به مراجعه کنندگان ارائه دهند. به بیان دیگر متخصصان این شرکت نرم افزاری به نام فیلم رادیولوژی PPQ تولید کردند که در آن از بارکد دوبعدی استفاده شده و تمامی تصاویر رادیولوژی بیمار به صورت بارکد دوبعدی ارائه می شود که قابلیت اشتراک گذاری داشته و هم بصورت لینک قابل ارائه است و این به معنای لینک سازی تصاویر رادیولوژی می باشد. در ادامه به توضیح درباره این نرم افزار می پردازیم.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

فیلم رادیولوژی PPQ یک محصول نرم افزاری است تا جایگزین فیلم های رادیولوژی ساده شود. در این نرم افزار از کیو آر کد ها برای ارائه تصاویر رادیولوژی بیماران استفاده شده به طوری که پس از اتمام تصویر برداری از بیماران ، تمامی تصاویر و کات های مورد نیاز پزشک ، قبل از چاپ توسط کارشناس انتخاب شده و سپس به بارکد بیمار ارسال می گردد. لازم به ذکر است که در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، بر خلاف سایر نرم افزار های مشابه ، تعداد تصاویر بسیار کم است و تنها تصاویر مورد نیاز پزشک موجود است از این رو پزشک پس از اسکن بارکد بیمار با تصاویر هجو روبرو نمی شود و قادر است زمان بیشتری را صرف بیمار کند.  

اطلاعات بیشتر در صفحه فیلم رادیولوژی PPQ

از موارد قابل ذکری که می توان به آن اشاره کرد این است که علاوه بر ارائه تصاویر پزشکی در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، امکان ارسال جواب برای بیماران از طریق همان کیو آر کد نیز فراهم است به گونه ای که پس از آماده سازی جواب بعد از زمان مقرر ، از طریق نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  قادر به ارائه جواب به صورت کاملا غیر حضوری به بیماران خواهید بود.

مزایای لینک سازی تصاویر رادیولوژی نسبت به فیلم رادیولوژی بصرفه است ؟

بله. اولا به دلیل اینکه لینک سازی تصاویر رادیولوژی ، جایگزینی مناسب و اقتصادی برای فیلم رادیولوژی ساده می باشد و با پرداخت تنها یکبار هزینه نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، تمامی عکس رادیولوژی و جواب بیماران به صورت بارکد دوبعدی یا لینک پیامکی ارائه می شود و لذا هزینه های خرید فیلم رادیولوژی گران قیمت از مراکز رادیولوژی حذف می گردد. از سوی دیگر با حذف فیلم رادیولوژی ، هزینه های مرتبط با آن نظیر چاپگر فیلم ، جوهر پرینتر ، کلیشه ، کاغذ و چاپگر کاغذ حذف می گردد و علاووه بر آن پزشک رادیولوژیست برای ریپورت و یا پزشک معالج نیازی به نگاتوسکوپ برای مشاهده تصاویر فیلم رادیولوژی نخواهند داشت و تنها با گوشی موبایل خود می توانند تصاویر با کیفیت رادیولوژی بیمار را مطابق خروجی مدالیته مشاهده نمایند.

مقالات دیگر : تشخیص خونریزی مغزی با فیلم رادیولوژی PPQ

چگونه از طریق فیلم رادیولوژی PPQ به تصاویر و جواب تصاویر دسترسی داشته باشیم ؟

برای مشاهده تصاویر و یا جواب آنها می توانید از طریق گوشی موبایلی که در اختیار دارید به تصاویر دسترسی داشته باشید. بدین جهت کافیست ابتدا وارد دوربین گوشی موبایل شوید ، سپس کارت حاوی بارکد دوبعدی ارائه شده توسط مرکز رادیولوژی را در مقابل دوربین موبایل قرار دهید. با توجه به اینکه گوشی های هوشمند جدید دارای سیستم بارکد خوان در دوربین هستند از این رو نیاز به نصب نرم افزار بارکد خوان بر روی گوشی موبایل ندارید.

اما در صورتی که گوشی موبایل شما قدیمی است لازم است ابتدا نرم افزار بارکد خوان را بر روی گوشی نصب نمایید و سپس از طریق آن بارکد را اسکن کنید. در هر دو صورت پس از اسکن بارکد بلافاصله تمامی تصاویر و حتی جواب بیمار در صورت حاضر بودن در مرورگر موبایل نمایش داده می شود. در نتیجه بدون نیاز به خرید فیلم رادیولوژی ، کاغذ و یا حتی بدون نیاز به پرینتر و جوهر قادر به ارائه تصاویر و جواب به بیماران خواهید بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس 09111366703 با ما در ارتباط باشید .

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

 

مقالات مشابه


logo