حذف فیلم رادیولوژی از بخش تصویربرداری پزشکی

اشتراک گذاری :

این روزها تمامی افراد با مشکل تورم دست و پنجه نرم می کنند و با توجه به تحریم ها و تاثیر مستقیم آن بر افزایش قیمت کالا های مصرفی بسیاری از مشاغل به سمت دیجیتالی شدن پیش رفتند که علم پزشکی نیز از این قضیه مستثنی نیست. امروزه خرید فیلم رادیولوژی با توجه به گران شدن برای مراکز رادیولوژی مقرون به صرفه نمی باشد ، از این رو بسیاری از شرکت ها نرم افزار هایی مختص مراکز تصویربرداری به بازار عرضه کردند تا جایگزین فیلم رادیولوژی باشند و به حذف فیلم رادیولوژی از بخش تصویربرداری پزشکی کمک کنند. نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  نیز یکی از نرم افزارهای کاربردی در این حوزه است که تفاوت هایی نسبت به دیگر نرم افزارها دارد. در ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

فیلم رادیولوژی PPQ  چیست ؟

از آنجا که فیلم رادیولوژی دارای مشکلاتی مانند قیمت افزایش فیلم رادیولوژی به دلیل خرید آن از خارج از کشور با قیمت ارز و به دلیل نوسانات نرخ ارز ، امکان آسیب دیدن و پاره شدن تصاویر ، مه گرفتگی ، ایجاد آرتیفکت ، شرایط نگهداری در رطوبت بین 40 تا 60 درصد و دمای زیر 20 درجه ، نیاز به فضای زیاد برای انبار کردن و کاهش کیفیت تصاویر رادیولوژی می باشد ، لذا خرید فیلم رادیولوژی به نفع مراکز تصویرداری پزشکی نبوده و حذف فیلم رادیولوژی تنها به کمک نرم افزارهای جایگزین امکان پذیر است.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  یک نرم افزار مفید و کاربردی در حوزه تصویربرداری پزشکی به شمار می آید و برای مشاهده تصاویری همچون سی تی اسکن ، ام آر آی ، رادیوگرافی ، ماموگرافی و... در گوشی موبایل و تبلت قابل استفاده است که در آن بارکد دو بعدی یا همان QR Code  ها جایگزین فیلم رادیولوژی شده اند. بدین ترتیب تصاویر پیچیده رادیولوژی توسط این نرم افزار ساده سازی شده و براحتی با کیفیت و سرعت بالا و حجم کم قابل رویت است و این یعنی حذف فیلم رادیولوژی از بخش تصویربرداری پزشکی که با توجه به دیجیتالی شدن همه بخش ها در کشور ، فیلم رادیولوژی هم به دلیل قیمت بالای آن و خرید آن از خارج از کشور در حال حذف شدن است.

مشاهده تصاویر رادیولوژی با فیلم رادیولوژی PPQ

در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ پس از تصویربرداری از بیمار تمامی تصاویر بر روی بارکد مخصوص فرستاده می شود و برای مشاهده تصاویر کافیست از نرم افزار بارکد خوان استفاده نمایید که این نرم افزار به صورت رایگان قابل دانلود است. ناگفته نماند که تمامی تصاویر در گوشی موبایل ، تبلت و یا کامپیوتر با کیفیت بالا بر طبق مدالیته انجام خدمت نظیر رادیولوژی و ام آر آی قابل نمایش است. برای مشاهده تصاویر ابتدا نرم افزار بارکد خوان را دانلود نمایید و سپس وارد نرم افزار شده و با قرار دادن دوربین گوشی موبایل بارکد بیمار را اسکن کرده و تصاویر را به راحتی بدون اتلاف وقت مشاهده نمایید و البته جهت مشاهده تصاویر در کامپیوتر نیاز به دستگاه بارکد خوان فروشگاهی خواهید داشت.

مزایا و برتری های فیلم رادیولوژی PPQ 

 نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ   برتری هایی نسبت به دیگر نرم افزارها دارد که از آن جمله تعداد کم تصاویر در این نرم افزار نسبت نرم افزارهای مشابه است ، چرا که پس از تصویربرداری از بیمار ، تمامی تصاویر مورد نیاز پزشک توسط تکنسین انتخاب و بر روی بارکد دو بعدی بارگذاری می شود ، از این رو با سرعت بالا و بدون معطلی می توانید تصاویر بیمار را مشاهده نمایید. افزون بر این نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  یک جایگزین کامل و البته اقتصادی برای فیلم رادیولوژی می باشد ، با این تفاوت که به جای فیلم رادیولوژی بارکد دو بعدی به بیمار ارائه داده شده و حسن این کار در کوچک بودن بارکدها و حمل آسان آن برای بیمار و البته کم جا بودن کارت ها برای مراکز تصویربرداری و همچنین دسترسی به تصاویر در هر زمان و مکان برای بیمار است.  

محیط داخلی نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  نسبت به دیگر نرم افزار ها بسیار روان تر و بدون پیچیدگی ، بدون نام کاربری و رمز عبور بوده و از این رو استفاده آن برای پزشک و بیمار بسیار راحت است. از طرفی سرعت و امنیت درون برنامه بالاست و در نتیجه اطلاعات و تصاویر بیمار در محیط ابری محفوظ می ماند. یکی از مزایای قابل ذکر نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  ، امکان ارسال جواب بر روی بارکد دو بعدی می باشد تا از شلوغی و هرج و مرج مراکز تصویربرداری برای ارائه جواب به بیمار جلوگیری گردد و البته مراکز برای ارائه جواب نیازی به کاغذ و پاکت نخواهند داشت و در این هزینه ها صرفه جویی خواهد شد.

با فیلم رادیولوژی PPQ تمامی تصاویر رادیولوژی بیمار از کیفیت بالایی برخوردارند و قابلیت بزرگنمایی دارند که با این روش حتی کوچکترین مشکلات از چشم پزشک معالج به دور نخواهد ماند و مزیت دیگر نرم افزار قابلیت به اشتراک گذاشتن تصاویر بیمار است که از نظر تشخیصی به نفع بیمار می باشد. چنانچه در گذشته برای مشورت چند پزشک با یکدیگر باید تصویر بیمار برایشان ارسال می شد و این خود یک پروسه زمان بر در مداوای بیمار بود ، اما به لطف فضای مجازی و نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  می توانید بارکد دوبعدی بیمار را با دیگر پزشکان به اشتراک بگذارید تا تصاویر بیمار را با کیفیت اصلی مشاهده نموده و نظر خود را اعلام دارند.

مزایای حذف فیلم رادیولوژی در بخش تصویربرداری پزشکی

  1. حذف هزینه های خرید فیلم رادیولوژی و نیز حذف پرینتر فیلم و هزینه های مربوط به آن نظیر جوهر پرینتر و یا هزینه های نگهداری و تعمیر پرینتر فیلم.
  2. ازین به بعد دیگر نیازی به فضای بزرگ و تاریک برای انبار کردن فیلم رادیولوژی نیست.
  3. زین پس نیازی به دما و رطوبت مناسب برای نگهداری فیلم رادیولوژی نبوده و هراسی از مه گرفتگی و یا ایجاد آرتیفکت بر روی فیلم نمی باشد.
  4. با حذف فیلم رادیولوژی مشکلات گم کردن ، آسیب دیدن و پاره شدن فیلم از بین می رود.
  5. با حذف فیلم رادیولوژی نیازی به استفاده از نگاتوسکوپ توسط پزشک کلینیسین نمی باشد.
  6. حذف هزینه های کاغذ و پرینتر کاغذ ، جوهر پرینتر کاغذ و پاکت نامه

اطلاعاتی درباره فیلم رادیولوژی ساده

فیلم رادیولوژی صفحه هایی به رنگ سیاه و سفید است که تصاویر حاصل از تصویربرداری پزشکی اعم از رادیولوژی ساده و رنگی ، سی تی اسکن ، ام آر آی ، پانورکس و ماموگرافی بر روی آن چاپ می شود تا پزشک کلینیسین با مشاهده این تصاویر بتواند مشکل بیمار را تشخیص داده و درمان را آغاز کند. فیلم رادیولوژی از ابتدای ظهور رادیولوژی تا به امروز تغییرات زیادی کرده و امروزه این فیلم ها نظیر فیلم عکاسی می باشد و از 4 لایه پایه ، چسبنده ، امولسیون و محافظ تشکیل شده است.

جنس لایه پایه فیلم رادیولوژی از پلی استر ، لایه چسبنده از چسب ، لایه امولسیون از بلور هالید نقره و لایه محافظ از ژلاتین ساخته شده است. در ابتدا فیلم رادیولوژی تنها از نوع آنالوگ بود اما در سالهای اخیر با دیجیتالی بخش رادیولوژی ، فیلم رادیولوژی دیجیتال نیز بوجود آمد. در گذشته ابتدا تابش اشعه ایکس با تیوپ دستگاه رادیولوژی انجام می شد و تصاویر در کاست ثبت شده و با قرار دادن فیلم رادیولوژی در دستگاه پروسسور رادیولوژی ، این تصاویر بر روی فیلم رادیولوژی آنالوگ در تاریک خانه ظاهر می گشت.

با دیجیتالی شدن بخش رادیولوژی ، پس از تصویربرداری از دستگاه مبدل CR استفاده می شود که با گذاشتن کاست در این دستگاه ، تصاویر بازخوانی شده و دستور چاپ داده می شود و تصاویر بر روی فیلم رادیولوژی دیجیتال چاپ می گردد. از مزایای فیلم رادیولوژی دیجیتال نسبت به فیلم رادیولوژ آنالوگ می توان به در دسترس بودن سریع تصاویر رادیولوژی ، افزایش کیفیت تصاویر ، بدون نیاز به تجهیزات داروی ظهور فیلم ، بدون نیاز به پردازش فیلم و ... اشاره کرد.

سخن آخر

در نهایت اگرچه نقش فیلم رادیولوژی در تشخیص بیماریها در سالهای اخیر قابل کتمان نیست ، اما با پیشرفت فناوری و دیجیتالی شدن و اختراع گوشی های هوشمند ، کم کم باید با فیلم رادیولوژی خداحافظی کرده و به سمت و سوی نرم افزارهای حذف فیلم رادیولوژی از جمله فیلم رادیولوژی PPQ روی بیاوریم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  از طریق شماره تماس 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس 92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo