روش کار فیلم رادیولوژی PPQ

اشتراک گذاری :

در علم پزشکی برای تشخیص بیماری ها از انواع تصویربرداری پزشکی استفاده می شود که یکی از این موارد رادیولوژی بوده که در آن از اجزای داخلی بدن بیمار با استفاده از اشعه ایکس تصویربرداری می شود و تصاویر حاصل از آن بر روی فیلم رادیولوژی برای ارائه به پزشک چاپ می شود. از طرفی با پیشرفت فناوری نرم افزارهایی به عنوان جایگزین فیلم رادیولوژی ابداع شده اند تا تصاویر رادیولوژی را در گوشی موبایل و تبلت قابل نمایش سازند و یکی از بهترین این گزینه ها ، نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ است که در ادامه به توضیح درباره ان می پردازیم.

فیلم رادیولوژی PPQ

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  نرم افزار مخصوص مراکز تصویربرداری به منظور مشاهده انواع تصاویر رادیولوژی ، سی تی اسکن ، ام آر آی ، ماموگرافی ، پانورکس و ... در گوشی موبایل ، تبلت و کامپیوتر بصورت آنلاین و با هدف حذف فیلم رادیولوژی طراحی شده است که در آن بارکد دوبعدی یا QR Code  جایگزین فیلم رادیولوژی شده و تنها کات های مورد نیاز پزشک توسط تکنسین بر روی این بارکد ها ارسال می گردد که بر روی کارت چاپ می گردد. ازین رو پزشک و یا حتی بیمار می توانند با اسکن کردن بارکد چاپ شده توسط نرم افزار بارکد خوان که قابل دانلود در اینترنت است ، به راحتی ، با سرعت بالا ، حجم پایین و کیفیت متمایز به تصاویر رادیولوژی بیمار دسترسی پیدا کنند.

با فیلم رادیولوژی PPQ مشکلاتی نظیر بی کیفیت بودن تصاویر ، قیمت بالای فیلم رادیولوژی ، شرایط نگهداری فیلم رادیولوژی ، نیاز به فضای زیاد برای انبار کردن فیلم رادیولوژی و ... در مراکز تصویربرداری رفع می شود و پزشک معالج می تواند مشکلات بیمار را با کیفیت بالا مشاهده نموده تا بیماری و مشکلات بیمار را به خوبی تشخیص دهد. همچنین نرم افزار PPQ  کاملا تحت وب بوده و لازمه مشاهده تصاویر بیمار تنها اینترنت است و از امکانات قابل ذکر این نرم افزار مشاهده تصاویر به واسطه گوشی موبایل ، تبلت و کامپیوتر است و پزشکان دیگر مانند گذشته نیاز به نگاتوسکوپ برای مشاهده تصاویر نخواهند داشت و می توانند با استفاده از نرم افزار بارکد اسکنر ، تصاویر بیمار را بدون اتلاف وقت و کیفیت عالی مشاهده نمایند.

روش کار فیلم رادیولوژی PPQ  به چه صورت است ؟

پس از انجام تصویربرداری از بیمار ، تصاویر منتخب از مدالیته های DICOM  یا PACS  دریافت شده ، در فضای ابری ابتدا فشرده و سپس ذخیره می گردد و در ادامه سیستم ابری یک کد رمزگذاری شده با قابلیت اشتراک را برای چاپگر شبکه ارسال مینماید. حال بارکد حاصله قابلیت چاپ داشته و در صورت تمایل می توان بر روی کاغذ و یا کارت های مخصوص چاپ نمود. در نهایت پزشک یا بیمار باید نرم افزار بارکد خوان از اینترنت را به صورت رایگان دانلود نمایند و سپس وارد فضای بارکد خوان شوند ، حال با قرار دادن دوربین گوشی موبایل و یا تبلت در راستای بارکد بیمار ، وارد فضای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  برای مشاهده تصاویر بیمار شوند.

مزایای فیلم رادیولوژی PPQ

محیط نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ از پیچیدگی خاصی برخوردار نبوده و استفاده آن برای عموم راحت است و تمامی تصاویر با کیفیت بالا همراه با قابلیت بزرگنمایی در محیط برنامه قابل مشاهده است. از طرفی با ساده سازی تصاویر پیچیده رادیولوژی در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ و تبدیل به فرمت JPEG ، حجم این تصاویر کم شده و بسیار حائز اهمیت بوده ، چرا که تصاویر به راحتی و با سرعت بالا در گوشی موبایل حتی با سرعت کم اینترنت قابل رویت می گردد. ناگفته نماند که قابلیت ارسال جواب ، پس از آماده شدن ریپورت بر روی بارکد بیمار یکی از مزایای قابل ذکر نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  است که تا حد زیادی از هرج و مرج و شلوغی مراکز تصویربرداری برای ارائه جواب به مراجعه کنندگان جلوگیری می نماید.

از طرفی نرم افزارهایی مشابه با فیلم رادیولوژی PPQ ابداع شده که پزشک معالج برای مشاهده تصاویر بیمار مستقیما به پکس مزکر تصویربرداری متصل شده و باید بین صدها کات گرفته شده از بیمار به دنبال بهترین سکانس ها باشد که مسلما چنین زمانی را ندارد ، لذا برتری نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ بر این نرم افزارهای مشابه از نظر تعداد کم تصاویر و بهترین تصاویر برای تشخیص پزشک کلینیسین بوده که توسط کارشناس رادیولوژی انتخاب می شود و این نرم افزار را متمایز ساخته است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا تهیه نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  از طریق شماره 09115964992 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس 92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo