QR Code رادیولوژی

اشتراک گذاری :

QR Code یک نوع بارکد دوبعدی است که در بخش های مختلفی از آن استفاده می شود که نوع معروف آن در بخش فروشگاهی استفاده می شود که البته از نوع تک بعدی است. اما امروزه شاهد استفاده از بارکد دوبعدی در بخش وسیعی از فعالیتها و مشاغل و بازاریابی در کشور هستیم که بخش رادیولوژی از آن جمله است و در ادامه به توضیح درباره آن می پردازیم.

QR Code  چیست ؟

کیو آر کد ( کد پاسخ سریع ) نوعی بارکد ماتریسی دو بعدی است که اولین بار در سال 1994 توسط یک شرکت ژاپنی قطعات خودرو ابداع شد. کیو آر کدها دارای مربع های ریز در کنار هم هستند که در یک قالب مربعی با پس زمینه سفید مرتب شده اند و دارای نشانگرهایی هستند که می تواند توسط دوربین های گوشی موبایل و یا دستگاه های بارکد خوان پردازش شوند. سیستم های کیو آر به دلیل خواندن سریع تصویر و ظرفیت ذخیره اطلاعات بیشتر ، امروزه بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفتند و در برنامه هایی مانند ردیابی ، شناسایی اقلام ، بازاریابی و... مورد استفاده قرار می گیرند.

بارکدهای معمولی چه تفاوتی با کیو آر کدها دارند ؟

بارکدهای معمولی فقط در یک جهت قابل خواندن هستند ( از بالا به پایین ) ، از این رو اطلاعات کمتری را در خود ذخیره می کنند و این در حالیست که کیو آر کدها معمولا در قالب الفبایی در دو جهت خوانده می شوند یعنی از بالا به پایین و از راست به چپ ، در نتیجه این قابلیت را دارند که اطلاعات بیشتری را در خود جای دهند.

چگونه می توان کیو آر کدها را اسکن کرد ؟

یک اسکنر کیو آر کد به سادگی راهی برای اسکن کدهای کیو آر است و اکثر گوشی های هوشمند و حتی برخی از تبلت ها و یا آی پدها دارای اسکنرهای کیو آر کد هستند که در دوربین گوشی تعبیه شده اند. برخی از دستگاه های قدیمی تر ممکن است برای خواندن کدهای کیو آر به برنامه بارکد خوان نیاز داشته باشند که این برنامه ها به راحتی در فروشگاه های اپل استور و یا گوگل پلی بصورت رایگان در دسترس و قابل دانلود است. برای مشاهده تصاویر در کیو  آر کد ، دوربین گوشی هوشمند خود را باز کنید و با قرار دادن دوربین روبروی کیو آر کد به راحتی اطلاعات لازم را در گوشی خود دریافت کنید.

QR Code  رادیولوژی چیست ؟

QR Code  رادیولوژی در واقع یک بارکد دو بعدی است که تصاویر رادیولوژی بیمار را در خود ذخیره کرده است و با اسکن کردن QR Code  رادیولوژی می توان به تصاویر بیمار بصورت تحت وب دست پیدا کرد. در واقع QR Code  رادیولوژی نرم افزاری است به نام فیلم رادیولوژی PPQ که در آن تصاویر بیمار پس از اتمام تصویربرداری به فضای ابری نرم افزار ارسال می شود و پس از آن سیستم ابری کد رمزگذاری شده یا همان QR Code  رادیولوژی بیمار را به چاپگر شبکه ارسال می کند که بر روی کارت مخصوص یا کاغذ قابل چاپ است و حتی لینک قابلیت اشتراک گذاری بصورت پیامک هم دارد.

مقالات دیگر : نسل جدید فیلم رادیولوژی

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ :

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ یک نرم افزار کاربردی مختص مراکز تصویر برداری کشور است که با استفاده از نسل جدید بارکدهای دوبعدی یا QR Code  رادیولوژی توانسته کمک بزرگی به مراکز تصویر برداری در جهت حذف فیلم رادیولوژی و کاهش هزینه های مربوط به آن و تسریع در انجام کارها داشته باشد. قابل توجه است که تصاویر رادیولوژی که پیچیده و دارای حجم زیادی است با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ساده سازی شده و به فرمت عکس jpeg تبدیل می شود، لذا حجم آن بسیار پایین می آید که از دلایل اصلی سرعت لود بالای تصاویر رادیولوژی بیمار در موبایل به واسطه این نرم افزار می باشد.

افزون بر این امنیت داخلی نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ   بالا بوده و اطلاعات بیماران و تصاویر به صورت طولانی مدت قابل نگهداری در فضای ابری است. در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ از ورود تصاویر هجو به بارکد بیمار جلوگیری می شود به این دلیل که تنها کات های مورد نیاز پزشک در آن موجود است ، از این رو وقت پزشک جهت مشاهده تصاویر هدر نرفته و قادر به تشخیص و درمان بهتر بیماران خواهد بود. همچنین تمامی تصاویر در فیلم رادیولوژی PPQ جهت تشخیص بهتر از بزرگنمایی بدون افت کیفیت برخوردارند تا پزشکان محترم از جزیی ترین مشکلات با خبر باشند.

مقالات دیگر : فیلم رادیولوژی ارزان

از دیگر مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ امکان ارسال ریپورت از طریق کیو آر کد به بیمار است. با بهره گیری از این روش ، نیازی به حضور فیزیکی بیمار در مراکز تصویر برداری نبوده و از بسیاری از هزینه های گزاف همچون تهیه کاغذ و پاکت نامه جلوگیری می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا تهیه نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ از طریق شماره 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

 

مقالات مشابه


logo