مزایای فیلم رادیولوژی PPQ در بخش پزشکی

اشتراک گذاری :

امروزه تمامی اقشار جامعه درگیر تورم شده اند و قشر پزشکی علی الخصوص تصویربرداری پزشکی از این قضیه مستثنی نیست ،  چرا که لوازم مصرفی جهت ارائه تصاویر بیمار افزایش قیمت شدیدی داشته ، از این رو بسیاری از مراکز در جهت حذف فیلم رادیولوژی و استفاده از لوازم با قیمت مناسب تر جهت ارائه تصاویر به بیمار قدم برداشتند. در این خصوص به منظور جایگزین کردن فیلم رادیولوژی و کاهش هزینه های مربوط به مراکز تصویربرداری ، نرم افزاری ابداع شده به نام فیلم رادیولوژی PPQ  که یک نرم افزار کاربردی در این زمینه است که در آن پس از تصویربرداری بارکد های دو بعدی یا همان QR Code  ها به جای فیلم رادیولوژی به بیمار ارائه می شود.

فیلم رادیولوژی PPQ

پس از افزایش شدید قیمت فیلم رادیولوژی در اثر بالا رفتن قیمت ارز ، بسیاری از مراکز کاغذهای معمولی را برای چاپ تصاویر رادیولوژی انتخاب نمودند ، اما کاغذها از کیفیت پایینی برخوردار بودند و امکان پاره شدن در آنها بسیار زیاد بود و برخی مراکز هم سی دی را برای ارائه تصاویر انتخاب نمودند ، ولی سی دی هم مشکلات مخصوص به خود را داشت ، از جمله عدم نمایش تصاویر در دستگاه پزشک ، ایجاد خطوط بر روی سی دی  و ... . ازین رو نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  مختص مراکز رادیولوژی ، سی تی اسکن و ام آر آی طراحی شده است تا بجای چاپ تصاویر رادیولوژی بر روی فیلم رادیولوژی و کاغذ ، تصاویر بیمار از طریق نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  در گوشی موبایل و تبلت و کامپیوتر قابل رویت باشد که در این میان از بارکد دوبعدی استفاده می کند.

مزایای فیلم رادیولوژیPPQ   در بخش پزشکی

نرم افزار فیلم رادیولوژیPPQ  برای بخش تصویربرداری پزشکی طراحی شده که به ارتقا تشخیص پزشکی کمک بسزایی می کند ، چرا که کیفیت تصاویر رادیولوژی در این نرم افزار مطابق با خروجی مدالیته انجام خدمت نظیر سی تی اسکن یا ام آر آی بوده ، در نتیجه کیفیت تصاویر بسیار بالا می باشد و دارای قابلیت بزرگنمایی بدون کمترین کاهش کیفیت هم می باشد. لذا پزشک معالج می تواند به راحتی کوچکترین مشکل بیمار را با بزرگنمایی تصویر در نرم افزار فیلم رادیولوژیPPQ  مشاهده نماید.

از طرف دیگر نرم افزار فیلم رادیولوژیPPQ  به منظور حذف فیلم از رادیولوژی طراحی شده ، بدین صورت با حذف فیلم رادیولوژی ، دیگر نیازی به خرید فیلم رادیولوژی نبوده و دیگر هزینه های مربوط به آن نظیر پرینتر فیلم و کاغذ و چاپگر کاغذ و ... هم حذف می شود و پزشکان کلینیسین نیز نیازی به نگاستوسکوپ برای مشاهده فیلم رادیولوژی نخواهند داشت. بدین ترتیب فیلم رادیولوژیPPQ  برای بخش پزشکی مفید و کارساز می باشد که البته این مهم از سال 99 در دستور کار دولت هم قرار دارد که باید مراکز تصویربرداری پزشکی اقدام به حذف فیلم رادیولوژی و حذف کاغذ نموده و هیچگونه هزینه اضافه ای از بیمار دریافت نکنند.

با توجه به ابداع نرم افزارهای مشابه ، از دیگر مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژیPPQ  نسبت به دیگر نرم افزارها ، انتخاب کات های مورد نیاز پزشک توسط تکنسین ها است که از این رو وقت پزشک جهت معاینه و مشاهده تصاویر خراب شده هدر نمی رود ، در نتیجه وقت بیشتری را صرف معالجه و مشاوره ی بیمار می کند. از دیگر قابلیت های این نرم افزار کاربردی ارسال ریپورت پزشک رادیولوژیست بر روی بارکد هر بیمار به صورت اختصاصی است تا جهت دریافت جواب تصویربرداری نیاز به حضور فیزیکی بیمار در مراکز تصویر برداری نباشد و از ازدحام جمعیت در مراکز جلوگیری نماید و لذا ریپورت بیمار نیز همانند تصاویر در نرم افزار فیلم رادیولوژیPPQ   به صورت تحت وب قابل مشاهده است.

از دیگر مزیت های نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  امکان اشتراک تصاویر بیمار در کمترین زمان ممکن بدون محدودیت مکانی و زمانی از طریق فضای مجازی است که با ارسال تصویر بارکد بیمار شخص مورد نظر می تواند به کیفیت اصلی تصاویر دسترسی پیدا کرده و بدون اتلاف وقت تصاویر بیمار را مشاهده نماید که البته این روش برای میتینگ های پزشکی بسیار کارآمد است. از سوی دیگر محیط داخلی نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  از امنیت بالایی برخوردار است و تصاویر بیمار به سرعت و بدون معطلی قابل مشاهده است.

مطالب مشابه در صفحه معایب فیلم رادیولوژی و مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

روش کار فیلم رادیولوژی PPQ  

در این روش پس از تصویربرداری از بیمار ، تکنسین مربوطه بهترین تصاویر بیمار را در مدالیته های PACS  یا DICOM  انتخاب کرده و به فضای ابری نرم افزار ارسال می کند که در این فضای ابری ذخیره می گردد. حال سیستم ابری نرم افزار ، یک کد رمزگذاری شده با قابلیت اشتراک را به چاپگر شبکه ارسال می نماید که همان بارکد دوبعدی یا QR code مربوط به تصاویر بیمار است که بر روی کارت مخصوص یا حتی کاغذ چاپ می شود و این کارت که حاوی مشخصات بیمار و بارکد دوبعدی به بیمار برای ارائه به پزشک داده می شود.

ازین رو پزشک یا حتی بیمار می توانند با اسکن کردن QR code توسط نرم افزار بارکد اسکنر یا بارکدخوان که در اینترنت قابل دانلود است ، تصاویر بیمار را با کیفیت عالی و با قابلیت بزرگنمایی بدون افت کیفیت در گوشی هوشمند یا تبلت متصل به اینترنت مشاهده نمایند. نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  همانند یک پرینتر مجازی قابل حمل شناخته می شود ، بدین معنا که در صورت وجود بارکد یا حتی تصویر آن ، قابلیت دسترسی آسان و سریع به تصاویر بیمار بدون محدودیت زمانی و مکانی مهیا می باشد و ناگفته نماند که تصاویر از قابلیت چاپ نیز برخوردارند.

جهت مشاهده تصاویر بیمار ابتدا نرم افزار بارکد خوان را دانلود کرده و سپس وارد محیط نرم افزار شوید. حال با قرار دادن دوربین موبایل در راستای بارکد دوبعدی بیمار که بر روی کارت مخصوص یا کاغذ چاپ شده و به بیمار داده می شود ، تصاویر رادیولوژی و حتی جواب در صورت آماده بودن قابل مشاهده است.

مطالب مشابه در روش کار فیلم رادیولوژیPPQ  

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا تهیه نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  از طریق شماره 09115964992 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo