دلایل کاهش فروش فیلم رادیولوژی

اشتراک گذاری :

فیلم رادیولوژی از ملزومات مراکز تصویر برداری پزشکی به شمار می آیند که برای چاپ تصاویر رادیولوژی ، سی تی اسکن ، ام آر آی و ماموگرافی و پانورکس بکار می رود که در این میان دارای مشکلاتی است که مراکز رادیولوژی تمایلی به خرید فیلم رادیولوژی ندارند و به دنبال جایگزینی برای فیلم رادیولوژی می باشند. در ادامه به دلایل کاهش فروش فیلم رادیولوژی و معرفی نرم افزار جایگزین آن می پردازیم.

دلایل کاهش فروش فیلم رادیولوژی چیست ؟

از آنجا که فیلم رادیولوژی از خارج از کشور با قیمت ارز تهیه می شود ، لذا دلایلی همچون تورم جهانی و همچنین افزایش نرخ ارز در ایران بر قیمت فیلم رادیولوژی تاثیر مستقیم داشته و بدین ترتیب با افزایش قیمت 5 الی 8 برابری فیلم رادیولوژی مواجه هستیم. از سوی دیگر وزارت بهداشت به علت نامناسب بودن جنس فیلم رادیولوژی برای محیط زیست و به منظور استقلال در بخش تصویربرداری پزشکی و عدم وابستگی به خارج از کشور ، مراکز رادیولوژی را تشویق به حذف فیلم رادیولوژی کرده و از دریافت هر گونه تعرفه اضافی به منظور چاپ بر روی فیلم رادیولوژی مخالفت می کنند. لذا مرکز تصویربرداری هم از خرید فیلم رادیولوژی صرف نظر کرده و به سمت دیجیتالی شدن به منظور ارائه تصاویر رادیولوژی بیمار پیش می روند.

از دیگر علتهای کاهش فروش فیلم رادیولوژی می توان به شرایط خاص نگهداری آن اشاره کرد که نیاز به دما و رطوبت مناسب برای جلوگیری از ایجاد آرتیفکت و مه گرفتگی ، فضای زیاد برای انبار کردن بدور از هر گونه فشار و آسیب ، نگهداری در شرایط ایستاده و ... می باشد و مراکز رادیولوژی را نسبت به خرید فیلم رادیولوژی دلسرد می کنند. در این بین بسیاری از مراکزتصویر برداری هم اکنون از کاغذهای معمولی برای ارائه تصاویر به بیماران استفاده می کنند ، چرا که قیمت این کاغذها برای مراکز بسیار به صرفه بوده و برای نگهداری آنها بر خلاف فیلم رادیولوژی نیاز به رعایت شرایط خاصی ندارند. اما در مقابل کاغذها برای چاپ تصاویر رادیولوژی مناسب نبوده و از کیفیت معقولی برای مشاهده تصاویر برخوردار نیستند.

راه حل رفع مشکلات فیلم رادیولوژی چیست ؟ راه حل این مشکل حذف فیلم رادیولوژی و استفاده از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ است که با این روش نه تنها هزینه های مراکز تصویربرداری صرف خرید فیلم رادیولوژی نمی شود ، بلکه کیفیت تصاویر آماده شده برای ارائه به بیمار بسیار بیشتر از پیش است. در ادامه بیشتر با نرم افزار PPQ  آشنا می شویم .

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  چیست ؟

از آنجایی که نگهداری از فیلم رادیولوژی در مراکز تصویربرداری واجد شرایط خاصی بوده و قیمت خرید این فیلم ها بسیار افزایش داشته ، در نتیجه نرم افزاری به نام فیلم رادیولوژی PPQ  برای جایگزینی آن ارائه کردیم تا با قیمتی بسیار پایین تر و کیفیت عالی قادر به ارائه تصاویر پزشکی به بیمار باشید. در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  به واسطه تحت وب بودن نرم افزار و نمایش سریع تصاویر با بهره گیری از جدید ترین متدهای روز دنیا می توانید تصاویر رادیولوژی را با کیفیت اصلی به بیماران تحویل دهید.

در این نرم افزار کاربردی از QR Code  یا بارکد دوبعدی بهره گیری شده ، QR Code  ها در واقع همان بارکدهای دو بعدی رمزگذاری شده می باشند که پس از تهیه تصاویر بیمار و ارسال به صورت بارکد دوبعدی ، با اسکن کردن این بارکدها توسط پزشک یا بیمار ، تصاویر بیمار به واسطه استفاده از گوشی موبایل هوشمند و یا کامپیوترهای متصل به اینترنت قابل مشاهده می باشد. همچنین تمامی تصاویر قابل چاپ و اشتراک بوده ، از این رو در سریعترین زمان ممکن می توانید تصاویر را با کیفیت اصلی از طریق فضای مجازی ارسال نمایید. از طرفی روش کار استفاده از نرم افزار برای مشاهده تصاویر بسیار راحت بوده و بیننده را دچار سر در گمی نمی کند.

افزون بر این امکان ارسال ریپورت بر روی بارکد بیمار از دیگر مزایای دیگر استفاده از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ است و بدین ترتیب نیازی به حضور فیزیکی بیمار در مراکز تصویر برداری برای دریافت جواب پزشک رادیولوژیست نبوده و تمامی جوابها بر روی بارکد دوبعدی بیمار ارسال می گردد. در نتیجه با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ بغیر از کاهش هزینه های مراکز تصویر برداری ، از ازدحام جمعیت در این مکان ها هم برای تحویل جواب پزشک جلوگیری می کند. افزون بر این از قابلیت های خوب فیلم رادیولوژی PPQ امکان بزرگنمایی تصاویر رادیولوژی بدون افت کیفیت است که با استفاده از این روش کوچکترین مشکلی از چشم پزشک کلینیسین دور نخواهد ماند.

مزایای برتری فیلم رادیولوژی PPQ نسبت به فیلم رادیولوژی قدیمی

  1. فیلم رادیولوژی PPQ یک نرم افزار تحت وب است که نیاز به نصب در موبایل و گرفته شدن حجم گوشی ندارد.
  2. فیلم رادیولوژی PPQ تصاویر رادیولوژی بیمار را در گوشی هوشمند و تبلت و کامپیوتر و لپ تاپ قابل نمایش می سازد.
  3. فیلم رادیولوژی PPQ بدون نیاز به نام کاربری و رمز عبور است.
  4. به دلیل تحت وب بودن فیلم رادیولوژی PPQ تصاویر بیمار در هر زمان و هر مکان قابل دسترسی است.
  5. فیلم رادیولوژی PPQ تصاویر پیچیده و پرحجم رادیولوژی را تبدیل به فرمت عکس JPEG کرده و با کیفیت بسیار بالا مطابق مدالیته انجام خدمت نظیر ام آر آی ارائه می دهد.
  6. تصاویر در فیلم رادیولوژی PPQ دارای سرعت لود شدن بالا و حجم کم به دلیل تبدیل به فرمت عکس می باشد اما ذره ای از کیفیت آن کم نمی شود.
  7. با فیلم رادیولوژی PPQ دیگر نیازی به خرید فیلم رادیولوژی گرانقیمت و دیگر هزینه های مربوط به آن نظیر چاپگر و جوهر چاپ و کاغذ و ... نمی باشد.
  8. فیلم رادیولوژی PPQ این قابلیت را فراهم ساخته تا جواب پزشک رادیولوژیست نیز در بارکد دوبعدی بیمار پس از آماده شدن قابل مشاهده باشد.

چگونه می توان تصاویر موجود در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  را مشاهده نمود ؟

جهت مشاهده تصاویر موجود در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ بارکد بیمار با گوشی همراه ، نیاز به نرم افزار بارکد خوان دارید که به صورت رایگان در اینترنت قابل دانلود و نصب است ، سپس وارد محیط نرم افزار شده و با قرار دادن دوربین موبایل در راستای QR Code  بیمار به صورت خودکار وارد نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  می شوید. حال تمامی تصاویر با کیفیت بالا بدون معطلی قابل مشاهده است. جهت مشاهده تصاویر موجود در بارکد با استفاده از کامپیوتر هم ، نیاز به دستگاه بارکد خوان فروشگاهی دارید و سپس تمامی مراحل را همانند توضیحات قبل پیش ببرید .

مطالب بیشتر در صفحه چگونه از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ استفاده کنیم ؟

چگونه از طریق نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تصاویر پزشکی را به اشتراک بگذاریم ؟  

به منظور درمان بیماران گاها نیاز است که با پزشکان دیگر در شهر یا حتی کشور دیگر مشاوره شود لذا تصاویر رادیولوژی بیمار بعنوان مدارک قبلی باید در دسترس پزشک مشاور قرار بگیرد که در گذشته با استفاده از فیلم رادیولوژی قدیمی ، افراد برای اشتراک تصاویر با کیفیت اصلی مجبور به ارسال فیلم رادیولوژی یا سی دی تصاویر از طریق پست به مقصد مورد نظر بودند تا از نظر سایر پزشکان نیز مطلع شوند و این پروسه یک پروسه وقت گیر به حساب می آمد که در موارد اورژانسی می توانست جان بیمار را به خطر بی اندازد.

از سوی دیگر با گسترش کرونا و انجام ویزیت های آنلاین نیز نیاز است تا پزشک مدارک قبلی از جمله تصاویر رادیولوژی بیمار را مشاهده نماید که از طریق نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ امکان اشتراک گذاری تصاویر فراهم است. بدین جهت اشتراک تصاویر از طریق نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ به راحتی فراهم است چرا که تنها از طریق اتصال به اینترنت ، به راحتی تمامی تصاویر را با کیفیت اصلی می توانند به اشتراک بگذارند. جهت اشتراک تصاویر به کمک نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، می توانید عکس بارکد دوبعدی تصاویر را برای سایرین از طریق فضای مجازی ارسال نمایید تا از طریق اسکن بارکد در دستگاه خود به تمامی تصاویر دسترسی داشته باشند ، و یا تنها عکس مدنظر را برای فرد ارسال نمایید تا از نظر پزشکان دیگر در کمترین زمان ممکن بهره مند شوید.

جهت تهیه نرم افزار و یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره ی 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo