مزایای برتری فیلم رادیولوژی PPQ بر فیلم رادیولوژی خام

اشتراک گذاری :

پیشرفت علم و تکنولوژی یک امر مهم در تمامی حوزه ها خصوصا حوزه پزشکی تلقی می شود که البته حوزه تصویربرداری پزشکی از این امر مستثنی نیست. چنانچه بسیاری از مراکز تصویر برداری پزشکی در سراسر دنیا همچنین در ایران از فیلم رادیولوژی برای ارائه تصاویر بیمار استفاده می کردند ، اما با توجه به عدم تولید آن در داخل کشور و افزایش قیمت آن با توجه به افزایش قیمت ارز ، خرید این فیلم ها برای مراکز رادیولوژی چندان مناسب و بصرفه  نمی باشد.

افزون بر این با توجه به نامه ای که اخیرا معاونت محترم درمان مبنی بر حذف کامل فیلم رادیولوژی از مراکز تصویربرداری پزشکی و استفاده از سامانه های الکترونیکی برای مشاهده تصاویر رادیولوژی بیماران در سطح کشور ابلاغ کرده اند  ، مفتخریم تا محصول نرم افزاری خود در زمینه حذف کامل فیلم رادیولوژی  را به شما معرفی نماییم.

 فیلم رادیولوژی PPQ  چیست ؟

فیلم رادیولوژی PPQ  نرم افزاری است که جایگزین مناسب برای فیلم های رادیولوژی خام می باشد که تصاویر بیمار به صورت تحت وب در محیط نرم افزار با گوشی هوشمند قابل مشاهده است و لازمه استفاده از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  برای مشاهده تصاویر تنها اینترنت است. در این نرم افزار از بارکدهای دو بعدی یا همان QR Code  ها بهره گیری شده است به نحوی که پس از اتمام تصویربرداری بیمار ، تمامی کات ها و تصاویر منتخب پزشک از مدالیته های PACS  یا DICOM  توسط کارشناس رادیولوژی انتخاب و بر روی بارکد دوبعدی بیمار ارسال می گردد. از این رو تعداد تصاویر در مقایسه با نرم افزارهای مشابه بسیار کمتر بوده و وقت پزشک برای مشاهده دیگر کات های غیر مرتبط هدر نمی رود.

مقالات مرتبط : چرا فیلم رادیولوژی PPQ

فیلم رادیولوژی خام چیست ؟

فیلم رادیولوژی خام از ملزومات مراکز تصویربرداری پزشکی هستند که برای چاپ تصاویر گرفته شده از بیمار به واسطه اشعه ایکس از آنها استفاده می شود. فیلم رادیولوژی از چهار لایه پایه ، چسبنده ، امولسیون و لایه محافظ از لایه های تشکیل شده که نظیر فیلم عکاسی می باشد که جنس لایه اولیه یا همان لایه پایه از پلی استر بوده که نقش نگهدارنده مواد اولیه فیلم را دارد و لایه دوم چسبنده نام دارد ، همانطور که از نامش پیداست با استفاده از لایه نازکی چسب ارتباط محکمی بین لایه های پایه و امولسیون ایجاد می کند.

لایه دیگر لایه امولسیون نامیده می شود که در این لایه از بلورهای هالید نقره استفاده شده و بلورهای نقره در واقع در برخورد با اشعه ایکس حساس بوده و در برخورد با الکترون های پر سرعت دچار تغییرات شیمیایی می گردند. در نهایت لایه محافظ آخرین لایه از فیلم رادیولوژی خام است که جنس این لایه از ژلاتین بوده و از فیلم در برابر خراش و آلودگی محافظت می کند.

مقالات مرتبط : دلایل کاهش فروش فیلم رادیولوژی

مزایای فیلم رادیولوژی PPQ  در مقایسه با فیلم رادیولوژی خام چیست ؟

  • امکان نمایش سریع و بدون معطلی تصاویر به صورت تحت وب حتی در گوشی موبایل به جای ورقه های جاگیر و گران قیمت رادیولوژی از اولین مزایای نرم افزار PPQ  بر فیلم رادیولوژی خام می باشد.
  • حذف هزینه های مربوط به خرید فیلم رادیولوژی خام ، کاغذ ، چاپگر فیلم ، چاپگر کاغذ ، نگاتوسکوپ و ...
  • حذف مشکلات نگهداری از فیلم رادیولوژی خام در شرایط خاص نظیر دما و رطوبت مناسب و فضای زیاد برای انبار کردن.
  • امکان مشاهده تصاویر برای همگان بدون نیاز به نام کاربری و رمز عبور از دیگر مزیت های نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ است.
  • امکان ارسال ریپورت برای بیماران از طریق QR Code  بدون نیاز به حضور بیمار برای تحویل جواب همچون گذشته در مراکز تصویربرداری پزشکی که این روش به نوبه خود در کاهش شلوغی مراکز رادیولوژی و ایجاد هرج و مرج بسیار جلوگیری می کند.  
  • نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  همانند یک پرینتر مجازی قابل حمل عمل می کند چرا که محیط نرم افزار تحت وب است و امکان مشاهده تصاویر در گوشی موبایل ، تبلت و یا کامپیوتر فراهم است. از طرفی بارکد ها از قابلیت اشتراک برخوردار بوده که این روش در تشخیص و درمان سریع بیمار نقش بسزایی دارد.
  • برای مشاهده تصاویر بیمار تنها به نرم افزار بارکد خوان نیاز دارید که به صورت رایگان از طریق اینترنت قابل دانلود است.
  • دیگر همانند گذشته برای چاپ تصاویر بر فیلم رادیولوژی  نیاز به چاپگرهای جاگیر و پر هزینه نخواهید داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo