آیا راهی بجز خرید فیلم رادیولوژی برای ارائه تصاویر پزشکی به بیمار وجود دارد ؟

اشتراک گذاری :

این روزها با توجه به رشد صعودی قیمت ارز در کشور و افزایش قیمت فیلم رادیولوژی ، بسیاری از مراکز تصویر برداری به دنبال راهی اقتصادی برای ارائه تصاویر پزشکی به بیمار هستند اما چگونه ؟ آیا ابزاری بجز خرید فیلم رادیولوژی برای ارائه تصاویر رادیولوژی به پزشک و بیمار با هزینه پایین تر وجود دارد ؟ آیا با وجود پیشرفت در علم پزشکی و ابداع فناوری های متفاوت ، نرم افزاری بعنوان جایگزین فیلم رادیولوژی برای نمایش تصاویر رادیولوژی طراحی شده است ؟ در ادامه مقاله ما را همراهی کنید .

خرید فیلم رادیولوژی

سالهای سال است که در مراکز رادیولوژی پس از تصویربرداری پزشکی نظیر رادیولوژی ، سی تی اسکن ، ام آر آی ، عکس دندان و ... از فیلم رادیولوژی استفاده می شود ، ولی به دلیل مشکلات فراوان استفاده از آن و همچنین قیمت فیلم رادیولوژی به دلیل افزایش قیمت ارز که هر روز بالاتر می رود و البته امکان تولید داخلی هم در کشور وجود نداشته و کاملا از این حیث به بیگانه وابسته هستیم ، خرید فیلم رادیولوژی برای مراکز تصویربرداری به صرفه نیست. از طرفی مشکلات دیگری همچون خراب شدن و آسیب دیدن فیلمها ، امکان مه گرفتگی و ایجاد پارگی و یا گم شدن ، کیفیت پایین تصاویر و ... نیز در استفاده از فیلم رادیولوژی همراه است.

خرید فیلم رادیولوژی

لذا مراکز رادیولوژی به دنبال جایگزین مناسب برای فیلم رادیولوژی هستند و مدتها از کاغذ برای چاپ تصاویر رادیولوژی کمک گرفته شد که آن هم به دلیل امکان پاره شدن و گم شدن و همچنین کیفیت پایین تصاویر رادیولوژی که از کیفیت تشخیص خوبی برخوردار نیستند ، با شکست روبه رو شد. ازین رو با دیجیتالی و مکانیزه شدن روشهای تصویربرداری ، جایگزین های دیگری نظیر سی دی و USB بجای خرید فیلم رادیولوژی معرفی شد که سی دی هم به دلیل خش افتادن و یا امکان خوانده نشدن و USB هم به علت آلوده شدن سیستم ها مورد اقبال خوبی قرار نگرفت. در نتیجه جای نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی در این بین خالی بود که به لطف گروه R & D شرکت پارس طب این نرم افزار ابداع شد که در ادامه به توضیح درباره آن می پردازیم.

نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ چیست ؟

با فناوری و بروز شدن تمامی حوزه ها علی الخصوص علم پزشکی ، نرم افزارهایی جهت سهولت کار پزشکان طراحی شده است که یکی از این نرم افزارهای کاربردی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ است ، بطوریکه در این نرم افزار ،  QR Code یا بارکد دوبعدی ، جایگزین فیلم رادیولوژی شده است. به این صورت که پس از تصویربرداری از بیمار تکنسین تمامی تصاویر مورد نیاز پزشک را انتخاب و بر روی بارکد دوبعدی ارسال می نماید ، لذا جهت مشاهده تصاویر رادیولوژی کافیست از نرم افزار بارکد خوان استفاده کنید و فرقی نمی کند که با گوشی موبایل تصاویر را مشاهده نمایید و یا از طریق کامپیوتر ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی بدون محدودیت زمانی و مکانی قابل نمایش تصاویر پزشکی شما می باشد.

مشاهده تصاویر رادیولوژی در موبایل

مشاهده تصاویر رادیولوژی با نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ

به منظور مشاهده تصاویر رادیولوژی بیمار ، وارد نرم افزار بارکد خوان می شوید ( در صورتی که نرم افزار بارکد خوان نداشته باشید می توانید آن را به راحتی از اینترنت دانلود نمایید ) و با قرار دادن دوربین گوشی موبایل در راستای بارکد دو بعدی ارائه شده توسط مرکز تصویربرداری ، وارد فضای نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ  می شوید. بدین ترتیب تمامی تصاویر مورد نیاز پزشک با کیفیت بالا و البته حجم پایین در سریعترین زمان ممکن و تحت وب قابل مشاهده است.

مزایای نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ

  • نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ ، یک نرم افزار کامل و جامع برای مراکز تصویر برداری می باشد که برای انواع تصویر برداری های پزشکی از جمله سی تی اسکن ، ام آر آی ، ماموگرافی ، رادیوگرافی ، OPG  کاربرد دارد و یک جایگزین خوب برای خرید فیلم رادیولوژی می باشد که قابل استفاده در گوشی همراه ، کامپیوتر و تبلت است.
  • نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و کلیشه کاغذی PPQ  دارای سرعت بالا و قابل قبول در نمایش تصاویر رادیولوژی می باشد و از طرفی تمامی تصاویر رادیولوژی بیمار از حجم کم و کیفیت بالایی برخوردارند که به تشخیص بیماریها کمک بسزایی می کند.
  • با نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ ، برای مشاهده تصاویر رادیولوژی نیاز به ابزار خاصی نخواهید داشت و با استفاده از گوشی موبایل هوشمند ، تبلت و یا کامپیوتر متصل به اینترنت و نرم افزار بارکد خوان می توانید تصاویر رادیولوژی را مشاهده نمایید .

قیمت فیلم رادیولوژی

  • محیط نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ بسیار روان و کاربردی است و برای استفاده از نرم افزار نیاز به دانش خاصی نخواهید داشت چرا که در واقع محیط نرم افزار به گونه ای طراحی شده تا برای همگان قابل درک باشد و بتوانند به تصاویر پزشکی خود بدون محدودیت دسترسی پیدا کنند و برای ارائه به پزشکان دیگر جهت مشاوره به سادگی بتوانند با تصاویر رادیولوژی را با موبایل خود به اشتراک بگذارند.
  • نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ که با هدف حذف کامل فیلم از رادیولوژی نوآوری شده است ، با حذف تمامی هزینه های مربوط به خرید فیلم رادیولوژی و مشکلات استفاده از فیلم رادیولوژی همراه است. از طرف دیگر با تهیه نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ  دیگر نیاز به خرید سی دی و کاغذ برای ارائه تصاویر رادیولوژی به بیمار نخواهید داشت .
  • نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ در واقع یک پرینتر مجازی قابل حمل است که با این روش در هر زمان و مکان بدون محدودیت می توانید به تصاویر پزشکی تنها با گوشی متصل به اینترنت دسترسی داشته باشید.
  • پس از آماده شدن جواب تصویربرداری می توانید آن را بر روی بارکد مربوطه ارسال نمایید و با تهیه نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی دیگر نیاز به خرید و استفاده از کاغذ برای چاپ ریپورت پزشک رادیولوژیست پیدا نمی کنید و این یعنی حذف هزینه های اضافی. همچنین بدین جهت دیگر نیاز به حضور بیمار در مرکز تصویر برداری برای تحویل جواب نبوده و از هرج و مرج در مرکز تصویر برداری جلوگیری می شود .

نرم افزار پزشکی سپاس 92

مقالات مشابه


logo