بهترین راهکار برای حذف فیلم رادیولوژی چیست ؟

اشتراک گذاری :

در علم پزشکی برای تشخیص بیماری ها از انواع تصویربرداری پزشکی استفاده می شود که یکی از این موارد رادیولوژی بوده و در آن از اجزای داخلی بدن بیمار با استفاده از اشعه ایکس تصویربرداری می شود و تصاویر حاصل از آن بر روی فیلم رادیولوژی برای ارائه به پزشک چاپ می گردد. از طرفی با پیشرفت فناوری نرم افزارهایی ابداع شده اند تا جایگزین فیلم های رادیولوژی قدیمی باشند.

فیلم رادیولوژی چیست ؟

فیلم رادیولوژی از ملزومات مراکز تصویربرداری پزشکی است که برای چاپ تصاویر گرفته شده از بیمار به واسطه اشعه ایکس از آنها استفاده شده و فیلم رادیولوژی از نظر ساختاری تقریبا شبیه به فیلم های عکاسی می باشند و به ترتیب از چهار لایه با نام های لایه پایه ، لایه چسبنده ، لایه امولسیون و لایه محافظ تشکیل شده است. اولین لایه از فیلم رادیولوژی لایه پایه نام دارد و در واقع لایه نگهدارنده مواد شناخته می شود و جنس آن از پلی استر است. دومین لایه ، لایه چسبنده نام دارد و همانطور که از نامش پیداست با استفاده از لایه نازکی چسب ارتباط محکمی بین لایه های پایه و امولسیون ایجاد می کند.

سومین لایه از فیلم رادیولوژی لایه امولسیون نام دارد که در این لایه از بلورهای هالید نقره استفاده شده و این بلورها در مقابل برخورد با اشعه ایکس حساس بوده و در برخورد با الکترون های پر سرعت دچار تغییرات شیمیایی می گردند و تصاویر بر روی آن چاپ می شوند. در نهایت لایه محافظ آخرین لایه از فیلم رادیولوژی خام است که جنس این لایه از ژلاتین بوده و از فیلم رادیولوژی و از فیلم در برابر خراش و آلودگی محافظت می کند.

مقالات مرتبط : فیلم رادیولوژی چگونه تولید می شود ؟

لازم به توضیح است که استفاده از فیلم رادیولوژی دارای مشکلاتی نظیر خراب شدن فیلم رادیولوژی ، آسیب دیدن ، مه گرفتگی و ایجاد آرتیفکت و ... بوده و البته با توجه به اینکه فیلم رادیولوژی از خارج از کشور تهیه می شود ، لذا قیمت آن بسیار بالاست و برای مراکز رادیولوژی بصرفه نیست که بیشتر مراکز به فکر حذف فیلم رادیولوژی و استفاده از نرم افزارهای جایگزین می باشند.

آیا جایگزینی برای فیلم رادیولوژی قدیمی وجود دارد ؟

اما بهترین راهکار برای حذف فیلم رادیولوژی چیست ؟ نرم افزارهای جایگزین فیلم رادیولوژی.

با رشد فناوری و بروز شدن تمامی حوزه ها علی الخصوص علم پزشکی ، نرم افزارهایی جهت سهولت در کار در بخش پزشکی طراحی شده است که یکی از این نرم افزارهای کاربردی در حوزه تصویربرداری پزشکی ، نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  می باشد که جایگزین فیلم رادیولوژی شده و در این نرم افزار بارکد دو بعدی یا QR Code  بکار برده شده ، بصورتی که پس از تصویربرداری از بیمار ، کارشناس تمامی تصاویر مورد نیاز پزشک را انتخاب و بر روی بارکد بیمار ارسال می نماید. لذا جهت مشاهده تصاویر بیمار می توانید از گوشی هوشمند و یا کامپیوتر استفاده نمایید و با توجه به اینکه تصاویر در تلفن همراه هوشمند قابل رویت است لذا بدون محدودیت زمانی و مکانی تصاویر پزشکی بیمار را نمایش می دهد.

مطالب بیشتر : خرید و فروش فیلم رادیولوژی

بدین ترتیب بهترین راهکار برای حذف فیلم رادیولوژی ، نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  است که در ادامه به مزایای این نرم افزار می پردازیم :

مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

  • نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  به منظور حذف فیلم رادیولوژی از بخش تصویربرداری پزشکی طراحی شده و جایگزین مناسبی برای فیلم رادیولوژی قدیمی می باشد و به دلیل تبدیل فرمت تصاویر رادیولوژی به فرمت JPEG عکس ، حجم این تصاویر بسیار پایین می آید و بدین ترتیب بر خلاف سایر نرم افزارهای مشابه دارای سرعت بالا در نمایش تصاویر است.
  • قابلیت مشاهده تصاویر به واسطه گوشی هوشمند ، تبلت و کامپیوتر از دیگر مزیت های نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ می باشد که این امکان را فراهم می سازد که بدون محدودیت زمانی و مکانی و با در دسترس داشتن حداقلی ترین امکانات به تصاویر بیمار دسترسی داشته باشید.
  • با استفاده از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ   قادر خواهید بود پس از آماده شدن ریپورت بیمار ، جواب را به بارکد فرد ارسال نمایید و از هرج و مرج و شلوغی مراکز همچنین هزینه های اضافی جلوگیری نمایید .
  • قابلیت به اشتراک گذاری بارکد دوبعدی باعث می شود که به راحتی بتوان تصاویر بیمار را به اشتراک گذاشت تا پزشکان برای ویزیت آنلاین خصوصا در شهر یا کشور دیگر بدون ارسال تصاویر یا بدون نیاز حضوری بتوانند به سرعت تصاویر بیمار را در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ مشاهده نمایند.

 چگونه تصاویر بیمار را در نرم افزار فیلم رادیولوژیPPQ  مشاهده نماییم ؟ 

به منظور مشاهده تصاویر بیمار ، نیاز به گوشی هوشمند متصل به اینترنت و نرم افزار بارکد خوان دارید که در ابتدا باید نرم افزار بارکد خوان را از اینترنت دانلود کنید و سپس از طریق گوشی موبایل ، تبلت و یا کامپیوتر وارد نرم افزار بارکد خوان شوید و با قرار دادن دوربین موبایل در راستای بارکد بیمار به سرعت و بدون معطلی وارد فضای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  شوید و بدین ترتیب تمامی تصاویر مورد نیاز پزشک با بالاترین کیفیت مطابق خروجی مدالیته نظیر ام آر آی اما در فرمت عکس JPEG و به صورت تحت وب نمایش داده می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo