مزایای حذف فیلم رادیولوژی

اشتراک گذاری :

فیلم رادیولوژی که به منظور چاپ و مشاهده تصاویر گرفته شده از دستگاه های رادیولوژی ، سی تی اسکن ، ام آر آی و امثالهم بکار برده می شود ، از مهم ترین ملزومات مراکز رادیولوژی است که دارای هزینه بالا به دلیل وجود فلز گران قیمت نقره در آن و به دلیل عدم تولید داخلی و به ناچار خرید از کشورهای دیگر با قیمت بالای ارز می باشد. بعلاوه استفاده از فیلم رادیولوژی هم دارای مشکلات خاص خود است از قبیل شرایط نگهداری در دما و رطوبت مناسب و فضای زیاد برای انبار کردن در محیط تاریک و ... . ازین رو حذف فیلم رادیولوژی و جایگزین کردن آن با نرم افزارهای مناسب به بهبود شرایط مراکز تصویربرداری کمک می کند.

حذف فیلم رادیولوژی

چنانچه در مقدمه ذکر شد فیلم رادیولوژی برای چاپ تصاویر رادیولوژی و ام آر آی استفاده می شود تا پزشک با دیدن تصاویر به تشخیص بیماری بپردازد. اما با توجه به اینکه فیلم رادیولوژی آسیب پذیر است بدین معنا که در صورت تا کردن ، نگهداری در دما و رطوبت بالا و انبار کردن در محیط دارای نور و ... آسیب دیده و ایجاد آرتیفکت و مه گرفتگی می نماید ، در نتیجه باعث می شود که تصاویر چاپ شده بر روی آن با کیفیت و قابل تشخیص نباشد.

افزون بر این به دلیل قیمت فیلم رادیولوژی که بسیار بالاست و این هزینه برای مراکز رادیولوژی بصرفه نمی باشد ، لذا بیشتر مراکز تصویربرداری به فکر جایگزین کردن این فیلم ها هستند. چنانچه در دهه گذشته از کاغذ بجای فیلم رادیولوژی استفاده کرده اند که چاپ بر روی کاغذ هم دارای مشکلات خاص خود نظیر عدم کیفیت بالا و غیر قابل تشخیص بودن تصاویر بود. سپس از رایت بر روی سی دی در کنار چاپ کاغذی استفاده شد که آن هم مشکلاتی همچون باز نشدن سی دی در کامپیوتر پزشک یا ایجاد خش بر روی سی دی داشت.

و این شد که متخصصان به فکر طراحی نرم افزاهایی برای مشاهده تصاویر رادیولوژی افتادند که جایگزین مناسب فیلم رادیولوژی باشد و در گوشی هوشمند و تبلت و کامپیوتر شخصی بتوان تصاویر رادیولوژی را با کیفیت فوق العاده ، حجم کم و سرعت بالا مشاهده نمود تا علاوه بر حذف فیلم رادیولوژی و مشکلات مربوط به آن به تشخیص بهتر بیماری کمک کند که به نفع بیمار می باشد. بدین منظور شرکت پارس طب نرم افزاری به نام فیلم رادیولوژی PPQ ابداع کرده تا از دردسرهای فیلم رادیولوژی ، کلیشه ها و هزینه ها سنگین مربوط به آن رهایی یابیم اما چگونه ؟ در ادامه با ما همراه باشید.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  چیست ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  یک نرم افزار کاربردی مختص مراکز رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی است که با استفاده از این نرم افزار از تهیه و خرید فیلم رادیولوژی و دیگر لوازم مرتبط بی نیاز می شوند چرا که در این نرم افزار با بهره گیری از جدیدترین تکنیک ها سعی در حذف فیلم رادیولوژی شده است. از این رو از بارکدهای دو بعدی یا  همان QR Code  ها کمک گرفته شده است و در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تمامی تصاویر بیمار به واسطه این بارکد ارائه داده می شود و با استفاده از کمترین امکانات حتی گوشی های موبایل قادر به مشاهده تصاویر با کیفیت بالا در هر زمان و مکان خواهید بود.

فیلم رادیولوژی

همانطور که می دانید QR Code  ها قابلیت پاسخ سریع را دارند و به محض اسکن شدن ، تصاویر نمایش داده می شود ، در نتیجه با توجه به سرعت اینترنت کشور ، قادر است به سرعت از تصاویر بدون معطلی رونمایی کند. همچنین تصاویر در نرم افزار فیلم رادیولوژی کیفیت بالایی داشته و از حجم کمی برخوردارند از این رو در نگهداری استورج مراکز با این روش صرفه جویی می شود.

 از دیگر نکات حائز اهمیت در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ امکان بایگانی تصاویر به مدت طولانی بوده که در واقع مشکل پارگی و یا گم شدن تصاویر را به صفر می رساند چرا که کاغذهای معمولی ای که برای چاپ تصاویر بیمار استفاده می شوند از کیفیت پایینی برخوردارند و امکان خط خوردگی یا آسیب دارند. به علاوه وقت پزشک برای مشاهده تصاویر هجو و بیهوده هدر نمی رود به دلیل اینکه پس از اتمام تصویربرداری بیمار ، کارشناس تمامی تصاویر مورد نیاز پزشک را انتخاب و به بارکد بیمار ارسال می نماید و با یک اسکن ساده تمامی تصاویر در کسری از ثانیه نمایش داده می شود.

از طرفی مراکز تصویربرداری پس از آماده شدن ریپورت بیمار  می توانند جواب را به بارکد بیمار ارسال نمایند. با توجه به تمامی این امکانات خاصی که نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ در اختیارتان قرار می دهد از شلوغی مراکز و صرف وقت و هزینه برای آماده کردن کاغذ و پاکت و تحویل آن به بیمار جلوگیری می گردد.

مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ برای مراکز تصویربرداری چیست ؟

* نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ برای نمایش تصاویر ام آر آی ، سی تی اسکن ، ماموگرافی ، رادیوگرافی ، OPG و... کاربرد دارد و زین پس مراکز تصویر برداری می توانند تمامی تصاویر مربوط به این خدمات را با استفاده از QR Code  به بیماران ارائه دهند تا با حذف فیلم رادیولوژی ، مشکلات و هزینه های مربوط به آن حذف شود و بیمار دیگر برای چاپ تصاویر رادیولوژی بیمار بر روی فیلم رادیولوژی منتظر نماند.

* سرعت بالا در نمایش تصاویر : با توجه به اینکه تصاویر رادیولوژی پیچیده و با حجم زیاد بوده ، نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ این امکان را فراهم ساخته که با تبدیل فرمت تصاویر به عکس JPEG بتوان این تصاویر را ساده سازی کرد و مانند عکس در گوشی هوشمند مشاهده نمود که در این بین با کاهش حجم تصاویر ، سرعت نمایش تصاویر رادیولوژی بالا می رود و به راحتی با حداقل سرعت اینترنت که در کشور شاهد آن هستیم می توانیم به تصاویر با کیفیت رادیولوژی بیمار دست یابیم.

همچنین از دیگر مزایای فیلم رادیولوژی PPQ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • قابلیت مشاهده تصاویر رادیولوژی با گوشی موبایل ، لپ تاپ و کامپیوتر
  • ساده بودن محیط نرم افزار و قابلیت استفاده راحت از آن
  • صرفه جویی در هزینه های مربوط به خرید فیلم رادیولوژی و چاپ آنها
  • دسترسی دائمی به تصاویر رادیولوژی بیمار و جواب آنها
  • قابلیت ارسال جواب برای بیماران از طریق بارکد دو بعدی برای بیماران بدون نیاز به حضور فیزیکی بیماران در مراکز تصویربرداری.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

 

مقالات مشابه


logo