چگونه هزینه های لوازم مصرفی رادیولوژی را کمتر کنیم ؟

اشتراک گذاری :

رادیولوژی نوعی تصویربرداری تشخیصی است که با استفاده از اشعه ایکس تصاویری از قسمتهای مختلف بدن برای بررسی مشکلات بیمار گرفته می شود. رادیولوژی تشخیصی به پزشکان این امکان را می دهد تا بدون ایجاد برش ساختارهای داخل بدن را مشاهده و بررسی نمایند که در این میان از لوازم مصرفی متفاوتی نظیر فیلم رادیولوژی در این بخش استفاده می شود.

چه لوازم مصرفی در رادیولوژی استفاده می شود ؟

از لوازم مصرفی که در رادیولوژی بکار برده می شود می توان به فیلم رادیولوژی ، کاغذ ، پرینتر فیلم ، پرینتر کاغذ ، کلیشه فیلم ، پاکت کاغذ ، نگاتوسکوپ و جوهر پرینتر اشاره کرد که در بین همه این موارد ، فیلم رادیولوژی به دلیل این که در داخل کشور تولید نمی شود ، از قیمت بسیار بالایی برخوردار است. ازین رو استفاده از فیلم رادیولوژی به نفع مراکز تصویربرداری پزشکی از لحاظ اقتصادی نمی باشد. از سوی دیگر فیلم رادیولوژی دارای مشکلات دیگری همچون فضای زیاد برای انبار کردن ، شرایط نگهداری خاص در دما و رطوبت مناسب و در محیط تاریک می باشد.

چگونه هزینه های لوازم مصرفی رادیولوژی را کمتر کنیم ؟

چنانچه ذکر شد ، برای نمایش و چاپ تصاویر حاصله از دستگاه های تصویربرداری از فیلم رادیولوژی استفاده می شود ، اما این فیلم ها به دلیل مواد به کار رفته ( فلز نقره ) جهت نمایش تصاویر ، از قیمت بالایی برخوردارند و با توجه به اینکه در داخل کشور تولید نمی شود و با قیمت ارز از خارج از کشور تهیه می گردد ، لذا هزینه های دیگری همچون گمرک و نوسان نرخ ارز و ... باعث بیشتر شدن قیمت فیلم رادیولوژی می گردد.

مقالات دیگر : کارت هوشمند رادیولوژی

از سوی دیگر برای نمایش هر چه بهتر تصاویر بر روی فیلم رادیولوژی ، نیاز به دستگاه های خاصی به نام نگاتوسکوپ توسط پزشکان می باشد. جدای از تمامی این ها باید در مراکز تصویر برداری دستگاهی به نام چاپگر فیلم وجود داشته باشد تا تصاویر بر روی فیلم رادیولوژی به واسطه آن چاپ شود. همچنین کاغذ برای ریپورت پزشک رادیولوژیست ، چاپگر کاغذ و پاکت کاغذ هم برای ارائه جواب مورد نیاز است و حتی برخی از مراکز از کاغذ بجای فیلم رادیولوژی استفاده می شود.

بدین ترتیب می بینیم که در صورت استفاده از فیلم رادیولوژی یا کاغذ در مراکز تصویربرداری ، این مراکز هزینه های زیادی در سال متحمل می شوند. بدین جهت باید به دنبال راهی برای ارائه تصاویر رادیولوژی بجای فیلم رادیولوژی یا کاغذ باشیم تا هزینه های لوازم مصرفی رادیولوژی کاهش یابد که بدین جهت متخصصان نرم افزارهایی ابداع کرده اند که یکی از این نرم افزارها فیلم رادیولوژی PPQ می باشد که در ادامه با آن آشنا می شویم :

 

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

از آنجا که امروزه عصر فناوری و تکنولوژی است ، از این رو می توان با استفاده از دستگاه ها و یا نرم افزار های خاصی ، از پیچیدگی کارها کاسته شود و در نتیجه منجر به کاهش هزینه های مراکز رادیولوژی گردد. شرکت پارس طب با توجه به نیاز جامعه ، در راستای کاهش هزینه های مراکز رادیولوژی و عدم نیاز به  لوازم خارجی و گران قیمت ، نرم افزاری در این راستا تولید کرده تا با استفاده از نسل جدید بارکد ها ، مراکز تصویربرداری نسبت به خرید فیلم رادیولوژی و دیگر هزینه های مربوط به آن بی نیاز شوند.

مقالات دیگر : بارکدسازی تصاویر رادیولوژی

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ یک نرم افزار کاربردی در این زمینه است که تنها با کیو آر کد ها قادر به ارائه تمامی تصاویر پزشکی اعم از ام آر آی ، سی تی اسکن ، ماموگرافی ، رادیوگرافی و... می باشید. در این نرم افزار بر خلاف سایر نرم افزار های مشابه ، تعداد تصاویر بسیار کم بوده از این رو وقت پزشک جهت مشاهده تصاویر هجو هدر نرفته و تنها با مشاهده کات های مورد نیاز قادر به ارائه بهترین تشخیص خواهد بود.

در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تمامی تصاویر از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در کسری از ثانیه و بدون معطلی قابل نمایش می شوند. همچنین تمامی تصاویر از قابلیت بزرگنمایی برخوردارند و از همه مهم تر قابلیت ارسال ریپورت در این نرم افزار پس از آماده سازی فراهم است ، به صورتی که تنها با اسکن بارکد مربوطه تمامی تصاویر و جواب نیز بدون معطلی قابل نمایش می گردند.

 با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ در هزینه های زیر صرفه جویی می شود : 

  • فیلم رادیولوژی
  • چاپگر فیلم رادیولوژی
  • کاغذ
  • چاپگر کاغذ
  • نگاتوسکوپ
  • کلیشه فیلم
  • پاکت کاغذ

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo