نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی اندروید

اشتراک گذاری :

این روزها که در همه امور زندگی از نرم افزارهای مختلف بصورت تحت وب در گوشی اندروید یا IOS استفاده می کنیم ، عجیب نیست که با نرم افزاری به منظور مشاهده عکس رادیولوژی رو به رو باشیم تا بتوانیم با استفاده از آن تصاویر پزشکی بیمار را در گوشی اندروید خود مشاهده نماییم و این یعنی رهایی از قید و بندهایی همچون فیلم رادیولوژی ، سی دی و کاغذ که هر کدام با مشکلات خاص خود همراه هستند.

عکس رادیولوژی چیست ؟

رادیولوژی که به عنوان تصویر برداری تشخیصی نیز شناخته می شود ، مجموعه ای از آزمایشات است که از قسمت هایی از بدن عکس یا تصویر تهیه می شود. این رشته شامل دو حوزه رادیولوژی تشخیصی و رادیولوژی مداخله ای است ، که هر دو از انرژی تابشی برای تشخیص و درمان بیماری استفاده می کنند. امروزه آزمایش های تصویر برداری مختلفی همچون ام آر آی ، سی تی اسکن ، سونوگرافی و... وجود دارد که با کمک آنها می توان نسبت به تشخیص و درمان سریع تر بیماری ، اقدام نمود.

همانطور که اطلاع دارید ، تمامی تصاویر حاصله از دستگاه های تصویر برداری تشخیصی ، بر روی فیلم رادیولوژی چاپ می شود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی در تمامی حوزه ها ، خصوصا تولید نرم افزارهای به روز و مدرن ، استفاده از کاغذ و روش های قدیمی منسوخ شده است. در این راستا نرم افزاری برای مشاهده تصاویر رادیولوژی بیمار تولید شده که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

 

نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی اندروید چیست ؟

نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی اندروید با نام فیلم رادیولوژی PPQ یک نرم افزار کاربردی در حوزه تصویر برداری پزشکی به شمار می آید که با کمک آن ، قادر به مشاهده تصاویر پزشکی در گوشی اندروید یا حتی IOS به جای فیلم رادیولوژی قدیمی هستید. در این نرم افزار از بارکد های دو بعدی یا کیو آر کد استفاده شده که تنها لازمه مشاهده اطلاعات داخل آن ، یک گوشی موبایل اندروید است که امروزه تمامی افراد در اختیار دارند.

تمامی گوشی های هوشمند با هر سیستم عاملی قادر به مشاهده تصاویر و اطلاعات در بارکد دوبعدی با بالاترین کیفیت و بدون معطلی هستند که کار تشخیص و درمان بیماران را برای پزشکان راحت تر از گذشته می کند. البته لازم به ذکر است که در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تعداد تصاویر در مقایسه با سایر نرم افزار ها بسیار کم تر است و وقت پزشک جهت مشاهده تصاویر اضافی هدر نمی رود.

مقالات دیگر : چگونه هزینه های لوازم مصرفی رادیولوژی را کم کنیم؟

آیا نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی اندروید جایگزین مناسبی برای فیلم رادیولوژی است؟

بله. به دلایل زیر آیا نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی اندروید جایگزین مناسبی برای فیلم رادیولوژی است :

۱- تنها یک بار هزینه برای نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی اندروید پرداخت می شود و از هزینه های خرید فیلم رادیولوژی گران قیمت خبری نیست.

۲- نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی اندروید یا فیلم رادیولوژی PPQ تولید متخصصان داخل کشور است و بدین ترتیب از وابستگی به بیگانه در بخش پزشکی و تصویربرداری پزشکی و رادیولوژی به جهت خرید فیلم رادیولوژی کاسته می شود.

۳- نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی اندروید این امکان را فراهم می سازد که بدون نیاز به فیلم رادیولوژی و بدون تخصص خاصی تنها در گوشی اندروید حتی خود بیمار بتواند عکس رادیولوژی خود را مشاهده نماید.

۴- با توجه به اینکه تصاویر بیمار با نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی اندروید یا فیلم رادیولوژی PPQ به کیفیت تصاویر اصلی خروجی مدالیته ( ام ار ای ، سی تی ، رادیولوژی و  ... ) ارائه می شود ، در نتیجه دیگر به فیلم رادیولوژی و تصاویر بی کیفیت آن نیازی نیست و با کیفیت بالای تصاویر بیمار در این نرم افزار ، پزشک به راحتی به تشخیص بیماری حتی جزئی ترین مشکلات می پردازد که این مهم علاوه بر کمک به بیمار برای تشخیص زودتر و بهتر و درمان اصولی و به موقع ، به نفع بخش پزشکی کشور در جهت ارتقای تشخیص پزشکی می باشد.

مقالات دیگر : کارت هوشمند رادیولوژی

 

رادیولوژیست کیست ؟

رادیولوژیست ها ، معمولا پزشکان ( MDS )  هستند که با آموزش های تخصصی متمرکز بر تفسیر تصاویر پزشکی ، قادر به تشخیص انواع مشکلات هستند. رادیولوژیست به تصاویر بدست آمده از دستگاه های رادیولوژی نگاه می کند تا تصویر مرتبطی برای تشخیص و ارزیابی بیابد.

چرا رادیولوژی مهم است ؟

تقریبا تمامی بخش های پزشکی ، به رادیولوژی متکی هستند از جمله : عمل جراحی اطفال زنان و زایمان انکولوژی اورژانس بیماری های عفونی و... در بسیاری از موارد ، تشخیص زود هنگام می تواند جان بیماران را نجات دهد ، از جمله بیماران مبتلا به سرطان. پزشکان اورژانس و یا پزشکان خانواده ، گاهاً بدون تصویر برداری تشخیصی ، نمی توانند به طور موثر بیماران را مدیریت کنند ، به همین دلیل است که برای یافتن تشخیص و دوره درمان مناسب ، به رادیولوژی متکی هستند.

رادیولوژی برای چه مواردی استفاده می شود ؟

رادیولوژی برای طیف وسیعی از شرایط استفاده می شود و بسته به نوع رادیولوژی و آزمایش تصویر برداری دقیق ، طبقه بندی می شود. آزمایشات مختلف تصویربرداری شامل :

رادیوگرافی : در این نوع تصویر برداری از اشعه ایکس استفاده می شود و برای مشاهده استخوان ها ، قفسه سینه یا شکم مورد استفاده قرار می گیرد.

سی تی اسکن : دستگاه سی تی اسکن به شکل دوناتی است که در چندین زاویه اشعه ایکس به بیمار می تاباند و سپس تصاویر پردازش شده توسط کامپیوتر ایجاد می گردد.

 ام آر آی : در ام آر آی از میدان های مغناطیسی و امواج رادیویی استفاده می شود که با پردازش کامپیوتری باعث ایجاد تصاویر می گردد.

ماموگرافی : در ماموگرافی از اشعه ایکس استفاده می شود که می توان به بافت سینه دسترسی پیدا کرد.

سونوگرافی : در سونوگرافی از امواج فراصوت استفاده می شود تا قادر ثبت تصاویر متحرک و نمایش آن بر روی مانیتور باشد. از این نوع تصویر برداری برای بررسی امحاء و احسا شکمی و لگن ، معاینه رحم در دوران بارداری و... استفاده می گردد.

فلوروسکوپی : در فلوروسکوپی با استفاده از اشعه ایکس ، تصاویر متحرک بدن در زمان واقعی ایجاد می شود. این تصویر برداری برای بسیاری از بیماری ها به ویژه آنهایی که دستگاه گوارش را درگیر می کنند حیاتی است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا تهیه نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی اندروید یا فیلم رادیولوژی  PPQ، از طریق شماره 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo