چرا فیلم رادیولوژی PPQ

اشتراک گذاری :

چرا فیلم رادیولوژی PPQ  ؟؟؟ همانگونه که از نام آن پیداست ، PPQ یک نوع فیلم رادیولوژی است ، اما نه از نوع متداول آن ، بلکه نرم افزاری به منظور حذف فیلم رادیولوژی تا بدین ترتیب مراکز رادیولوژی از هزینه خرید فیلم رادیولوژی و مشکلات آن مربوط به آن رهایی یابند. نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  یک نرم افزار جامع در این مورد است که با توجه به نامه معاونت درمان پزشکی کشور مبنی بر حذف فیلم رادیولوژی ، کلیشه و سی دی و عدم دریافت هرگونه وجه در رابطه با این موضوع می تواند یک گزینه بسیار عالی همراه با امکانات ویژه برای مراکز تصویربرداری پزشکی باشد که در ادامه بیشتر با این نرم افزار آشنا می شویم.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  چیست ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  یا Paper Print In QR  یک نرم افزار جامع و کاربردی مختص مراکز تصویر برداری پزشکی می باشد که به منظور حذف فیلم رادیولوژی و کلیشه های کاغذی ابداع شده است. در این روش QR Code  یا همان بارکد های دو بعدی جایگزین فیلم رادیولوژی شده و تصاویر حاصله از دستگاه های رادیولوژی در گوشی موبایل هوشمند ، کامپیوتر و تبلت قابل مشاهده است و تنها لازمه مشاهده تصاویر اتصال به اینترنت است. البته تمامی تصاویر بیمار در صورت نیاز قابل چاپ بوده و تمامی تصاویر از کیفیت بالایی برخوردارند. نرم افزار PPQ  به دلیل تحت وب بودن ، نیازی به نام کاربری و رمز عبور هنگام ورود نداشته و قابل استفاده برای عموم است. ناگفته نماند که از جدیدترین روش ها و بروزترین متدها در این نرم افزار بهره گیری شده تا تمامی تصاویر در کمترین زمان ممکن حتی در سرعت پایین اینترنت قابل نمایش باشند.

مطالب بیشتر در صفحه روش کار فیلم رادیولوژی PPQ

روش کار نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

در ابتدا تصویربرداری از بیمار چه رادیولوژی چه ام آر آی چه سی تی اسکن و ... انجام می شود. سپس کارشناس رادیولوژی تمامی عکسهای مورد نیاز پزشک کلینیسین را که بهترین و مهم ترین تصاویر برای تشخیص بیماری می باشد ، انتخاب می کند ، همانگونه که قبلا این تصاویر را برای چاپ بر روی فیلم رادیولوژی انتخاب می کرد و به چاپگر فیلم می فرستاد. اما این بار تصاویر را بجای چاپگر فیلم به فضای ابری نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ارسال می کند که در ادامه این سیستم ابری یک کد رمزگذاری شده به چاپگر شبکه ارائه می دهد که این کد همان بارکد دوبعدی تصاویر بیمار می باشد.

لازم به توضیح است که بارکد دوبعدی ارائه شده علاوه بر قابلیت چاپ بر روی کاغذ یا کارت مخصوص ، قابل اشتراک گذاری به صورت لینک پیامکی و یا اشتراک در فضای مجازی می باشد تا به راحتی در موبایل بیمار قابل دسترسی باشد.

چرا فیلم رادیولوژی PPQ ؟

در جواب به این سوال باید مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ را نسبت به فیلم رادیولوژی دیجیتال بررسی کنیم که از مهم ترین آنها که دلیل اصلی ابداع نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  است ، عدم نیاز به فیلم رادیولوژی و حذف کامل آن از بخش رادیولوژی را می توان نام برد که باعث کاهش هزینه های مصرفی مراکز تصویربرداری می گردد ، چرا که فیلم رادیولوژی قیمت بالایی دارد و امکان تولید در داخل نداشته و با قیمت ارز و نوساناتی که دارد از خارج از کشور تهیه می شود که از نظر بار مالی برای مراکز تصویربرداری مقرون به صرف نمی باشد.

از طرفی نگهداری فیلم رادیولوژی نیز واجد شرایط خاصی است ، از جمله حفظ رطوبت مطلوب محیط ، دمای مناسب و قابل قبول ، عدم چینش فیلم ها بر روی هم از همه مهم تر اشغال فضای اضافه برای انبار شدن فیلم ها که با استفاده از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  می توانید با تمامی این مشکلات خداحافظی کنید. همچنین کیفیت تصاویر در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ با فیلم رادیولوژی قابل مقایسه نبوده ، چرا که تصاویر در این نرم افزار مطابق مدالیته خروجی مربوطه نظیر ام ار ای و سی تی اسکن می باشد.

یکی از مزیت های قابل ذکر نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  در مقایسه با نرم افزارهای مشابه ، می توان به تعداد کم تصاویر و البته اصلی ترین تصاویری که پزشک به آن نیاز دارد اشاره کرد به دلیل اینکه در نرم افزارهای مشابه تمامی کات ها برای پزشک ارسال می شود که بیشتر آنها مورد نیاز پزشک نبوده و مشاهده تمامی آن کات ها برای پزشک امکانپذیر نمی باشد. لازم به ذکر است که ارسال جواب بر روی بارکد بیمار از دیگر مزیت های نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  می باشد که با استفاده از این قابلیت مراکز رادیولوژی می توانند جواب ها را بدون حضور فیزیکی بیمار در مراکز از طریق بارکد ارائه دهند.

با استفاده از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ هزینه های مراکز تصویربرداری بسیار کاهش یافته و بدون نیاز به فیلم رادیولوژی ، پرینترها و چاپگرهای تصویر ، می توانند با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت تصاویر را ارائه دهند. افزون بر این فیلم رادیولوژی PPQ  به عنوان یک پرینتر مجازی قابل حمل شناخته می شود که قابلیت دسترسی بدون محدودیت زمانی و مکانی دارد و حتی در صورت نیاز قابلیت چاپ تصاویر در آن فراهم است.

چگونه به تصاویر بیمار از طریق نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ دسترسی داشته باشیم ؟

به منظور دسترسی تصاویر از طریق نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، به دلیل اینکه پس از اتمام تصویر برداری از بیمار تمامی تصاویر مورد نیاز پزشک بر روی کیو آر کد بیمار ارسال می شود ، لذا تنها با اتصال تلفن همراه هوشمندی که در دسترس دارید می توانید به تصاویر بیمار دسترسی پیدا کنید. در قدم اول وارد دوربین تلفن همراه خود شوید سپس با قرار دادن کیو آر کد مقابل دوربین گوشی ، کیو آر کد به صورت خودکار اسکن می شود و تصاویر در کسری از ثانیه بدون معطلی و صرف وقت و هزینه بصورت آنلاین در مرورگر گوشی به نمایش در می آید. البته لازم به ذکر است که برای دسترسی به جواب تصاویر می توانید از طریق همین روش اقدام به مشاهده نمایید.

جهت تهیه نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  و یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo