کارت هوشمند تصاویر پزشکی

اشتراک گذاری :

امروزه پیشرفت علوم و فناوری در همه زمینه ها باعث شده که بسیاری از کارها به سهولت و در کمترین زمان انجام گیرد و دیگر بعد زمان و مکان در انجام کارها مطرح نباشد چرا که تنها با یک کلیک می توان بسیاری از کارهای بانکی را در ساعات غیر اداری انجام داد و یا با شخصی در دورترین نقطه زمین ارتباط برقرار کرد و تبادل نظر داشت. در این میان با دیجیتالی شدن بخش پزشکی و تصویربرداری پزشکی هم نرم افزارهایی مخصوص اعم از مشاهده تصاویر رادیولوژی و ... ابداع شده است که در ادامه به توضیح درباره کارت هوشمند تصاویر پزشکی و معرفی یکی از این نرم افزارها می پردازیم.

کارت هوشمند تصاویر پزشکی چیست ؟

کارت هوشمند تصاویر پزشکی ، کارتی است که حاوی بارکد دوبعدی تصاویر پزشکی بیمار به همراه نام و نام خانوادگی و کد بیمار می باشد که این بارکد دوبعدی از روی تصاویر گرفته شده از بیمار با دستگاه های مختلف تصویربرداری پزشکی شامل رادیولوژی ، ام آر آی ، سی تی اسکن ، ماموگرافی و ... بر روی این کارت چاپ می شود. در واقع کارت هوشمند تصاویر پزشکی جایگزین فیلم رادیولوژی قدیمی است که از آن برای چاپ تصاویر رادیولوژی بیمار استفاده می شد.

 

اما از آنجا که فیلم رادیولوژی قدیمی بسیار گرانقیمت بوده و دارای شرایط خاص نگهداری نظیر دما و رطوبت مناسب ، نگهداری در محیط تاریک ، فضای زیاد برای انبار کردن بوده و همچنین دارای مشکلات استفاده نظیر پاره شدن ، گم کردن ، آسیب دیدن ، مه گرفتگی و ایجاد آرتیفکت و به تبع کاهش توانایی پزشک برای تشخیص بیماری می باشد ، لذا متخصصان امر به دنبال راهکارهای جایگزین برای فیلم رادیولوژی افتادند که نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ یکی از نرم افزارهایی است که پس از دیجیتالی شدن رادیولوژی به منظور مشاهده تصاویر پزشکی تولید شده است.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ نرم افزاری تحت وب برای مشاهده تصاویر رادیولوژی بیماران با گوشی هوشمند و تبلت است که در آن از بارکد دوبعدی استفاده شده که همان بارکدی است که بر روی کارت هوشمند تصاویر پزشکی چاپ می گردد. همانطور که می دانید بارکد دوبعدی یا QR code کدهای رمزگذاری شده با قابلیت نگهداری اطلاعات زیاد نظیر تصاویر رادیولوژی می باشد که استفاده از آن در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، مراکز رادیولوژی را از خرید فیلم رادیولوژی قدیمی با قیمت گزاف رهایی می دهد.

چگونه تصاویر رادیولوژی به کارت هوشمند تصاویر پزشکی ارسال می شود ؟

همانطور که در گذشته پس از اتمام تصویر برداری بهترین تصاویر پزشکی بیمار بر روی فیلم رادیولوژی چاپ می شد ، در نرم افزار افزار فیلم رادیولوژی PPQ  این تصاویر به جای چاپ بر روی فیلم به سیستم ابری نرم افزار ارسال می شود و این فضای ابری یک کد رمزگذاری شده یا بارکد دوبعدی بیمار را به چاپگر شبکه ارائه می دهد تا بر روی کارت هوشمند تصاویر پزشکی چاپ شود. در نهایت تصاویر موجود در این کارت هوشمند قابل مشاهده در گوشی هوشمند اندروید یا IOS ، تبلت ، کامپیوتر و یا لپ تاپ است.

مقالات دیگر : بهترین روش ارائه فیلم رادیولوژی

چگونه از کارت هوشمند تصاویر پزشکی استفاده کنیم ؟

جهت مشاهده تصاویر رادیولوژی در کارت هوشمند تصاویر پزشکی به دستگاه خاصی نیاز نخواهید داشت و تنها نیاز به گوشی هوشمند متصل به اینترنت ، نرم افزار بارکد اسکنر و بارکد دو بعدی بیمار می باشد. با اسکن QR code بیمار از طریق نرم افزار بارکد اسکنر ( قابل دانلود بصورت رایگان در اینترنت ) می توانید با سرعت بالا و بدون معطلی تصاویر با کیفیت رادیولوژی بیمار را بصورت تحت وب در مرورگر موبایل مشاهده نمایید.

** لازم به توضیح است که نرم افزار بارکد اسکنر در موبایل های جدید در دوربین گوشی تعبیه شده و دیگری نیازی به وجود این نرم افزار برای مشاهده تصاویر رادیولوژی بیمار با کارت هوشمند رادیولوژی نخواهد بود. **

مقالات دیگر : نرم افزار مشاهده عکس رادیولوژی اندروید

 

مزایای استفاده از کارت هوشمند تصاویر پزشکی چیست ؟

  • قابل استفاده در هر زمان و هر مکان
  • قابل استفاده در انواع گوشی هوشمند IOS یا اندروید
  • بدون نیاز به امکانات خاص برای مشاهده تصاویر رادیولوژی
  • بدون نیاز به دانش زیاد برای استفاده از کارت هوشمند تصاویر پزشکی
  • تصاویر دارای کیفیت بالا معادل خروجی مدالیته انجام خدمت است.
  • امکان ارسال ریپورت پزشک رادیولوژیست بر روی کارت هوشمند تصاویر پزشکی بیمار
  • حجم کم و سرعت بالای لود تصاویر رادیولوژی بیمار

از کارت هوشمند تصاویر پزشکی در چه نوع تصویربرداری پزشکی می توان استفاده کرد ؟

ام آر آی : یکی از دستگاه های مراکز تصویربرداری است که از امواج مغناطیسی و رادیویی برای گرفتن تصاویر قسمتهای مختلف بدن بیمار خصوصا بافت مغز ، مفاصل ، مهره های گردن و کمر و توراسیک ، شکم و لگن و ... استفاده می شود که در گذشته تصاویر ام آر آی بر روی فیلم رادیولوژی و سپس بر روی کاغذ چاپ می شد و یا بر روی سی دی ارائه می شد اما با وجود نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ این تصاویر که بسیار با کیفیت و کاربردی هستند از طریق بارکد دوبعدی چاپ شده بر روی کارت هوشمند تصاویر پزشکی قابل ارائه است.

سی تی اسکن : یکی از ابزارهای قدرتمند در تصویر برداری پزشکی است که در آن از اشعه ایکس استفاده می شود و به دلیل استفاده از تشعشعات یونیزان ، استفاده از آنها دارای محدودیتهایی است و نباید بیش از اندازه از آنها استفاده کرد چرا که خطر ابتلا به سرطان ، آب مروارید ، جهش سلولی و رشد غیر طبیعی در جنین را تقویت می کند و بطور کل انجام سی تی اسکن در زنان باردار ممنوع است. سی تی اسکن عموما برای تشخیص شکستگی های استخوانی ، بررسی مغز پس از تروما ، شکم و لگن در موارد سرطان ، سنگ کلیه و ... کاربرد زیادی دارد که تصاویر سی تی اسکن نیز پس از انجام بر روی فیلم رادیولوژی چاپ می شد و با ورود نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ این تصاویر بر روی کارت هوشمند تصاویر پزشکی به بیمار ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا تهیه نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ می توانید از طریق شماره تماس 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo