تشخیص مشکلات پستان با استفاده از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

اشتراک گذاری :

از آنجا که مشکلات پستان در زنان در سراسر جهان فراگیر شده ، لذا طیف وسیعی از آزمایشات تصویر برداری برای تشخیص و یا معاینه پستان وجود دارد تا از طریق آن به درمان و یا رفع شک و شبهه پرداخته شود. انجام این نوع آزمایشات به پزشکان کمک می کند تا نوع بیماری ، محل وقوع و مرحله رشد توده را مشاهده کنند و بتوانند به درمان سریعتر و موثرتر بپردازند.

ماموگرافی پستان

ماموگرافی نوعی از تصویربرداری برای مشاهده بافت پستان است که با استفاده از اشعه ایکس تصاویری از پستان بیمار تهیه می گردد. معمولا ماموگرافی غربالگری برای افراد بی علامت بالای 40سال و ماموگرافی تشخیصی برای زنان دارای علائم ابتلا به بیماری و یا دارای مناطق نگران کننده نظیر لمس توده و یا افراد با سابقه خانوادگی سرطان پستان انجام می شود. برخی از دستگاه های ماموگرافی 3 بعدی هستند که به رادیولوژیست اجازه می دهد تا بافت های متراکم را با وضوح بیشتری نسبت به ماموگرافی 2 بعدی ببیند و این تکنیک باعث می شود تا شانس تشخیص زود هنگام سرطان بالا رود.

لازم به توضیح است که طبق دستورالعمل شبکه جامع ملی امریکا ، ماموگرافی باید در زنان بالای 40 سال انجام شود و بطور کل افراد زیر 35 سال مجاز به انجام ماموگرافی نیستند. اگرچه در برخی افراد با سابقه خانوادگی سرطان پستان و سرطان تخمدان ممکنست با تجویز پزشک متخصص یا فوق تخصص پستان نیاز به انجام زودهنگام ماموگرافی باشد. قابل ذکر است که از آنجا که افراد بالای ۴۰ سال تغییرات هورمون های زنانه کمتری دارند ، لذا بافت سینه آنها ثابت تر است و ماموگرافی در آنها جواب درست تری می دهد. از سوی دیگر انجام ماموگرافی برای افراد زیر 40 سال ممکنست احتمال ابتلا به سرطان پستان را بالا برد.

مقالات دیگر : تشخیص بیماریهای رحم با فیلم رادیولوژی PPQ

سونوگرافی پستان

سونوگرافی پستان از دیگر روش های تصویر برداری است که در آن از امواج فراصوت برای تولید تصاویری از بافت پستان استفاده می شود. انجام سونوگرافی پستان به راحتی می تواند ترکیب بافت و جریان خون را در نواحی مشکوک آشکار کند و با توجه به بی خطر بودن آن در افراد زیر 40 سال نیز انجام می شود. افزون بر این سونوگرافی پستان یک آزمایش تصویری بدون درد است که پس از انجام ماموگرافی برای ارزیابی بیشتر نواحی نگران کننده بعنوان یک گزینه تشخیص تکمیلی برای بیماران بالای 40 سال تجویز می شود.

ام آر آی پستان

ام آر آی پستان یا ام آر ماموگرافی برای افرادی که در آزمایشات تصویر برداری آنها مانند سونوگرافی و ماموگرافی تشخیص سرطان داده شده و کسانی که در معرض ابتلای به سرطان پستان با ریسک بالا هستند ، انجام می شود تا یک تصویر واضح و دقیق از پستان بدست آورند. در این نوع تصویر برداری از امواج مغناطیسی و رادیویی استفاده می شود که باعث بدست آمدن تصاویر سه بعدی و دقیق از بافت سینه شده و در ارزیابی و غربالگری های پیش از جراحی بیمار مورد استفاده قرار می گیرد.

عموما ام آر آی پستان برای مشاهده واضحتر بافت سینه با تزریق ماده حاجب انجام می شود و در تاریخ مشخصی از دوره پریود بیمار باید برنامه ریزی شود چرا که در صورت انجام ام آر آی پستان غیر تاریخ تعیین شده توسط پزشک ، ام آر آی ماموگرافی بیمار نتایج درستی ندارد و نیاز به تکرار در زمان مناسب است.

بیوپسی پستان

بیوپسی پستان به عنوان یک روش نیمه تهاجمی شناخته می شود که در آن نمونه ای از بافت مشکوک سینه با سوزن خارج می شود و توسط آسیب شناسان در آزمایشگاه به واسطه یک میکروسکوپ قوی بررسی می گردد. در این روش ، از تصویر برداری نظیر سونوگرافی برای هدایت سوزن به بافت سینه و نمونه برداری دقیق از توده استفاده می شود. بدین ترتیب اندازه تومور ، محل آن و شکل تومور تعیین می کند تا پزشک از کدام روش درمانی استفاده کند.

مقالات دیگر : تشخیص مشکلات لگن با فیلم رادیولوژی PPQ

معرفی یک نرم افزار در بخش تصویربرداری پزشکی

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ جایگزینی برای فیلم های رادیولوژی قدیمی :

همانطور که می دانید تصویر برداری پزشکی نظیر ماموگرافی و ام آر آی و ... تا به امروز جان بسیاری از بیماران را نجات داده چرا که علاوه بر غیر تهاجمی بودن این آزمایش ، بسیار سریع می توان به مشکل بیمار پی برد. اما لازمه مشاهده تصاویر در این حوزه ، صفحه ای به نام فیلم رادیولوژی است. از آنجایی که ما در عصر تکنولوژی و ارتباطات زندگی می کنیم ، وقت آن رسیده به فکر جایگزینی برای فیلم رادیولوژی ساده باشیم. نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  می تواند یک جایگزین اقتصادی و کاربردی با امکاناتی عالی برای مراکز تصویر برداری پزشکی باشد تا خدمات را با بهترین کیفیت به بیماران ارائه دهند.

در این نرم افزار از کیو آر کد به عنوان جایگزین فیلم رادیولوژی ساده استفاده شده تا تنها با اسکن آن از طریق گوشی موبایل هوشمند ، به تمامی تصاویر بیمار از جمله سی تی اسکن ، رادیولوژی ، ام آر آی ، ماموگرافی و حتی سونوگرافی و ... در کسری از ثانیه دسترسی داشته باشید. از مزایای قابل ذکر نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ می توان به ارسال ریپورت بیمار پس از آماده شدن بر روی کیو آر کد بدون نیاز به مراجعه حضوری بیمار به مراکز تصویربرداری اشاره کرد که می تواند در صرفه جویی وقت و هزینه بسیار موثر باشد.

اطلاعات بیشتر در صفحه فیلم رادیولوژی PPQ

تشخیص مشکلات پستان با فیلم رادیولوژی PPQ

چنانچه ذکر شد مشکلات پستان به واسطه روشهای تصویربرداری پزشکی نظیر ماموگرافی پستان و ام آر ماموگرافی تشخیص داده می شود و لزوم مشاهده تصاویر گرفته شده ، چاپ آنها بر روی فیلم رادیولوژی است. اما چنانچه ذکر شد ، امروزه فیلم رادیولوژی گزینه مناسبی برای مشاهده تصاویر پزشکی نبوده و نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی  PPQکمک کننده است. بدین جهت با این نرم افزار تمامی تصاویر ماموگرافی پستان و ام آر ماموگرافی بیماران بخوبی و با بالاترین کیفیت در گوشی هوشمند به راحتی قابل تشخیص است.

ازین رو کیفیت بالای تصاویر مطابق خروجی مدالیته ماموگرافی و ام آر ماموگرافی باعث می شود تا کوچکترین مشکلات پستان بیمار دیده شود و بدین ترتیب تشخیص پزشک ارتقا یابد و خیلی سریع به درمان بیمار بپردازد.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo