تشخیص بیماریهای پروستات به کمک نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

اشتراک گذاری :

پروستات یک نوع غده در اندام تناسلی مردانه است که نقش آن تولید مایعاتی برای تغذیه و محافظت از اسپرم می باشد. غده پروستات ممکن است دچار بیماری هایی همچون التهاب ( پروستاتیت ) ، بزرگ شدن پروستات ( هیپرپلازی خوش خیم پروستات ) و یا سرطان پروستات گردد و یک فرد ممکن است دچار یکی از این بیماری ها و یا حتی همزمان چند مورد از آنها شود. بدین جهت انواع تصویربرداری هایی مانند سی تی اسکن و ام آر آی برای تشخیص بیماریهای پروستات تجویز می شود که این تصاویر از دیرباز بر روی فیلم رادیولوژی چاپ می شود.

اما با توجه به پیشرفت فناوری نرم افزارهایی بجای فیلم رادیولوژی ابداع شده که امکان مشاهده تصاویر بیمار را در موبایل و تبلت فراهم می سازد که یکی از این نرم افزارهای کاربردی فیلم رادیولوژی PPQ  می باشد.

انواع بیماریهای پروستات

التهاب پروستات ( پروستاتیت )

مردان در هر سنی می توانند درگیر پروستاتیت شوند اما این بیماری بیشتر در بین سنین 30 تا 50 سال شایع است و دارای انواعی همچون باکتریایی ، عفونی ، غیر باکتریایی ، ملتهب می باشد. در اکثر مواقع علت پروستاتیت ناشناخته باقی می ماند. پروستاتیت باکتریایی با کمک آنتی بیوتیک های مخصوص قابل درمان است اما شایع ترین نوع آن پروستاتیت غیر باکتریایی است که درمان آن کمی دشوار تر است.

بزرگ شدن پروستات ( هیپرپلازی خوش خیم پروستات )

اغلب مردان با افزایش سن درگیر این بیماری می شوند. هیپرپلازی خوش خیم بیماری خطرناکی نیست و زندگی شما را تهدید نمی کند اما بر روی کیفیت زندگی شما تاثیر مستقیم می گذارد. بدین لحاظ بزرگ شدن غده پروستات می تواند باعث باریک شدن مجاری ادراری و فشار به پایه مثانه شود.

سرطان پروستات

اکثر افرادی که به سرطان پروستات مبتلا می شوند مردان بالای 50 سال هستند. در ابتدا سلولهای سرطانی ، تنها غدد پروستات را درگیر می کند اما با گذشت زمان سلولهای سرطانی سیستم عروقی و لنفاوی را درگیر کرده و باعث به وجود آمدن تومور های ثانویه خصوصا در استخوان می گردند.

مقالات دیگر : تشخیص بیماریهای شکمی با فیلم رادیولوژی PPQ

بیماری پروستات چه علائمی دارد ؟

بیماری پروستات همیشه با علائم قابل توجهی همراه نیست. بنابراین نیاز است پس از 40 سالگی به صورت مداوم توسط پزشک معاینه شوید اما علائم های احتمالی آن شامل :

  • احساس سوزش حین ادرار
  • میل به دفع مکرر ادرار
  • حس می کنید پس از ادرار مثانه به طور کامل تخلیه نشده
  • مشاهده خون در ادرار

بیماری پروستات چگونه تشخیص داده می شود ؟

بیماری پروستات با استفاده از آزمایش های متفاوتی قابل تشخیص است از جمله :

  • معاینه فیزیکی : در معاینه فیزیکی پزشک با ورود به راست روده اندازه پروستات را بررسی می کند.
  • آزمایش خون : با استفاده از آزمایش خون ، آنتی ژن های اختصاصی پروستات آنالیز می شود.
  • آزمایش ادرار : این آزمایش برای بررسی عفونت یا مشاهده خون در ادرار انجام می گردد.
  • سونوگرافی و نمونه برداری از پروستات : در سونوگرافی به واسطه امواج اولتراسوند قسمت داخلی بدن را مشاهده کرده تا بیماری های پروستات را تشخیص دهند. در نمونه برداری از سوزن بیوپسی برای برداشتن قسمت بسیار کوچکی از پروستات استفاده می گردد و با ارسال نمونه به آزمایشگاه خوش خیم یا بدخیم بودن بیماری مشخص می شود.
  • سی تی اسکن لگن به منظور بررسی پروستات : در سی تی اسکن از اشعه ایکس و کامپیوتر برای تصویربرداری استفاده شده و تصاویر با بازسازی سه بعدی ساژیتال ، کرونال و 3D تهیه می کنند تا مشکلات پروستات بخوبی قابل تشخیص باشد. لازم به توضیح است که سی تی اسکن پروستات با تزریق ماده حاجب به منظور وضوح بیشتر انجام می شود.
  • ام آر آی لگن برای بررسی پروستات : در ام آر آی لگن از امواج مغناطیسی و رادیویی برای گرفتن تصاویر از پروستات بیمار استفاده می شود و نظیر سی تی اسکن با ماده تزریقی انجام شده اما نوع ماده حاجب آن متفاوت است. ام آر آی لگن تصاویر واضحی از پروستات ارائه می دهد.

مقالات دیگر : تشخیص بیماری لوپوس با فیلم رادیولوژی PPQ

معرفی نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

همانطور که می دانید فیلم رادیولوژی و کاغذ سونوگرافی از ملزومات مراکز تصویر برداری به شمار می آیند که با توجه به رشد تکنولوژی و همچنین افزایش قیمت خرید فیلم رادیولوژی و به صرفه نبودن آن برای مراکز تصویر برداری ، وقت آن رسیده که از فناوری های جدید استفاده کنیم و به دنبال جایگزینی به صرفه تر با امکاناتی بیشتر برای اینگونه فیلم ها باشیم. فیلم رادیولوژی PPQ  یک محصول نرم افزاری جدید است که با استفاده از به روز ترین تکنولوژی های روز دنیا تولید شده است.

در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، از کیو آر کد استفاده شده و کیو آر کد ها نسل جدید بارکد های دو بعدی هستند که به دلیل ساختار پیکسلی خود قادر به ذخیره اطلاعاتی بیشتری نسبت به نوع قدیمی بارکد ها هستند از این رو می توانند جایگزین خوبی برای فیلم رادیولوژی ساده باشند. در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، پس از اتمام تصویر برداری بیمار ، تنها تصاویر و کات های مورد نیاز پزشک به بارک ارسال می گردد و از وجود تصاویر هجو در نرم افزار جلوگیری می شود.

اطلاعات بیشتر در صفحه فیلم رادیولوژی PPQ

ناگفته نماند که در نرم افزار فیلم رادیولوژی قابلیت ارسال جواب پس از آماده شدن برای بیمار فراهم است از این رو نیاز به حضور فیزیکی بیمار در مراکز تصویر برداری جهت تهیه ریپورت نمی باشد.

تشخیص بیماری های پروستات با فیلم رادیولوژی PPQ

همانطور که در بالا ذکر شد فیلم رادیولوژی PPQ نرم افزاری به منظور مشاهده تصاویر رادیولوژی و سی تی اسکن و یا سونوگرافی بیمار است که این امکان را فراهم می سازد تا تصاویر بیمار همچون تصاویر پروستات در گوشی هوشمند یا تبلت و کامپیوتر بصورت تحت وب با کیفیت مطابق مدالیته خروجی انجام خدمت نمایش داده شود. بدین ترتیب با این نرم افزار یک تیر و دو نشان خواهید داشت اول اینکه تصاویر پروستات بیمار با کیفیت عالی ارائه می شود که تشخیص پزشکی را ارتقا می دهد. از سوی دیگر به دلیل تحت وب بودن تصاویر پروستات بیمار در هر زمان و هر مکان قابل دسترسی است.

افزون بر این به دلیل ارسال جواب تصویربرداری پروستات بیمار در بارکد دوبعدی ، دیگری نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت گزارش پزشک رادیولوژیست نمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید نرم افزار می توانید از طریق شماره تماس 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo