آیا نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ مشابه دارد؟

اشتراک گذاری :

با ورود تکنولوژی به دنیای پزشکی ، خصوصا رشته تصویربرداری پزشکی ، بسیاری از بیماریها با استفاده از رادیولوژی و ام آر آی و ... تشخیص داده می شود ، در نتیجه پیشرفت فناوری در این حوزه نقش مهمی در ارتقا تشخیص و درمان پزشکی دارد. در این راستا ، یکی از جدیدترین نرم افزاری که در بخش تصویربرداری پزشکی ارائه شده ، نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ می باشد که در ادامه مقاله به آن می پردازیم.

آیا نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  مشابه دارد؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ راه حلی مناسب برای مراکز رادیولوژی به منظور حذف فیلم رادیولوژی و کلیشه کاغذی بوده که برای نمایش تصاویر رادیولوژی و همچنین حذف هزینه های اضافی مربوط به چاپ طراحی شده است. از سوی دیگر با وجود تعداد بالای بیماران در مراکز تصویربرداری و بعد از آنکه مشکلات مربوط به چاپ روی کاغذ و فیلم رادیولوژی نظیر آسیب دیدن یا گم شدن تصاویر و یا حتی سی دی پاک شدن یا لود نشدن سی دی افزایش یافت ، ابداع نرم افزار فیلم رادیولوژی  PPQبسیار کارآمد و موثر بنظر می آید.

اما تفاوت بزرگ نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ با سایر نرم افزارهای مشابه در چیست؟ با توجه به اینکه در این نرم افزار ، تصاویر بیمار توسط تکنسین از روی مدالیته PACS یا DICOM که انتخاب شده و آماده چاپ می باشد ، بعد از فشرده سازی ، در یک فضای ابری ذخیره می شود. سپس این سیستم ابری کد رمزگذاری شده را به چاپگر شبکه می دهد که به صورت بارکد روی کارت چاپ شده و به بیمار داده می شود. در نتیجه بزرگترین مزیت نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ در تعداد کم تصاویر بیمار اما بهترین آنها می باشد که توسط کارشناس رادیولوژی انتخاب می شود.

بدین ترتیب پزشک کلینیسین به راحتی می تواند کمترین اما بهترین تصاویر رادیولوژی بیمار را مشاهده کرده و بیماری فرد را تشخیص دهد. اما در نرم افزارهای دیگر بارکد دوبعدی مستقیما به پکس متصل شده و تمامی تصاویر بیمار حتی 100 تا 300 سکانس هم قابل رویت است که از ضعف این نرم افزارهای مشابه می باشد. چرا که پزشک کلینیسین اصلا نیازی به رویت همه سکانس های بیمار ندارد ، بلکه تنها تصاویر منتخب توسط کارشناس ام ار ای یا رادیولوژی برای تشخیص کافی و بسنده است.  

در نتیجه می توان گفت نرم افزار فیلم رادیولوژي PPQ نسخه ای بدون مشابه می باشد ، چرا که دقیقا مورد انتخاب و توجه پزشکان کلینیسین می باشد و بسیار ساده و آسان بوده که حتی بیمار نیز می تواند تصاویر رادیولوژی خود را در گوشی شخصی خود با این بارکد دوبعدی مشاهده کند . لازم به ذکر است ، بسیاری این نرم افزار را با دیگر نرم افزارهای مشابه اشتباه می گیرند ، در صورتیکه که نرم افزار فیلم رادیولوژی  PPQ مشابهی نداشته و با دیگر برنامه ها کاملا متفاوت است.

فیلم رادیولوژی

تاریخچه نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

بخش R & D شرکت تصویر درمان سپید ، نرم افزاری با نام فیلم رادیولوژی PPQ طراحی کرده که مخصوص مراکز رادیولوژی بوده تا بتوان تصاویر رادیولوژی بیماران را در گوشی موبایل و تبلت مشاهده نمود. فیلم رادیولوژی PPQ  با بهره گیری از QR Code مراکز رادیولوژی را در مسیر حذف فیلم رادیولوژی و سی دی و کلیشه کاغذی همراهی می کند. نرم افزار  PPQ از عبارت Paper print in QR  گرفته شده که به معنی چاپ کاغذی در QR  است و مناسب ترین راه برای حل مشکلات اضافی مربوط به فیلم رادیولوژی و کلیشه کاغذی است.

هم اکنون در بسیاری از شهرها و مراکز رادیولوژی و MRI در کشور نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ در حال استفاده بوده و تمامی این مراکز و پزشکان کلینیسین از این نرم افزار رضایت کامل دارند ، به دلیل کیفیت عالی تصاویر ، سرعت بالای لود تصاویر ، حجم پایین ، راحت و آسان و در دسترس بودن ، قابل مشاهده با گوشی هوشمند و تبلت ، ارسال گزارش پزشک رادیولوژیست بر روی نرم افزار ، امنیت بالا ، بدون ایجاد آسیب و ... .

کاربرد نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ به کمک QR Code اجرا می شود ، به این صورت که دیگر خبری از فیلم رادیولوژی نیست و زین پس تمامی تصاویر رادیولوژی بیمار از طریق گوشی موبایل ، کامپیوتر و تبلت قابل مشاهده است و می توان از آن برای مشاهده تصاویر  MRI،  CT Scan ، رادیوگرافی ، ماموگرافی ، پانورکس و ... استفاده کرد. برای اجرایی شدن نرم افزار به QR Scanner  نیاز دارید تا قابلیت دسترسی به تصاویر بیمار را داشته باشید و می توانید از اینترنت دانلود نمایید. بدین ترتیب تمامی تصاویر از وضوح بالایی برخوردار بوده و حجم کمی دارند و با این روش مراکز تصویربرداری می توانند استورج را 3 تا 5 سال ارتقاء دهند و این عمل به نوبه خود صرفه جویی در هزینه های مربوطه محسوب می شود.

این روزها بسیاری از مراکز تصویربرداری از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ استفاده می کنند و تصاویر بیمار را در غالب یک کارت به بیمار تحویل می دهند که بر روی آن مشخصات بیمار به همراه بارکد دوبعدی مخصوص تصاویر بیمار چاپ شده است. با این روش احتمال خراب شدن و گم شدن تصاویر بیمار از بین می رود و چون جاگیر نیست به راحتی برای بیمار قابل حمل است. همچنین در فیلم رادیولوژی PPQ تعداد تصاویر کم بوده چرا که تصاویر از قبل توسط تکنسین ها انتخاب شده و فقط تصاویر مورد نیاز پزشک نمایش داده می شود ، لذا دیگر وقت پزشک برای دیدن تصاویر اضافی هدر نرفته و با تمرکز بیشتری بیمار را ویزیت و درمان می کند.

نحوه استفاده از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  جهت مشاهده تصاویر بیمار به چه صورت است ؟

در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  با بهره گیری از QR Code  به جای ارائه فیلم رادیولوژی به بیماران تمامی تصاویر بیمار به صورت تحت وب در نرم افزار به نمایش در می آید و تنها لازمه مشاهده تصاویر اینترنت است که جهت مشاهده تصاویر بیمار می توانید از گوشی هوشمند و یا کامپیوتر متصل به اینترنت استفاده نمایید. در ابتدا از طریق اینترنت می توانید نرم افزار بارکد خوان را به صورت رایگان دانلود نمایید ، سپس وارد محیط نرم افزار شوید و با قرار دادن دوربین موبایل در راستای بارکد بیمار ، QR Code  را اسکن نمایید . پس از اسکن کد مربوطه ، تمامی کات های موجود در بارکد دوبعدی بدون معطلی نمایش داده می شوند. لازم به ذکر است که جهت مشاهده تصاویر رادیولوژی بیمار از طریق کامپیوتر به دستگاه های بارکد خوان فروشگاهی نیاز خواهید داشت .  

بسیاری از مراکز از سی دی ، کاغذ و فیلم رادیولوژی استفاده می کنند که در ادامه به معایب آنها می پردازیم:

استفاده از سی دی احتمال خطر شکستگی و ایجاد خط و خش دارد و با در نظر گرفتن اینها اگر مشکلی برای سی دی پیش بیاید دیگر امکان مشاهده تصاویر بیمار وجود ندارد و دردسر های خودش را دارد که البته باید عدم نمایش سی دی در سیستم پزشک را هم در نظر بگیریم. از طرف دیگر چاپ تصاویر بر روی کاغذ و فیلم رادیولوژی هم مشکلات مربوط به خود را دارد به دلیل اینکه کیفیت تصاویر کم بوده و با تا خوردگی خراب می شود. همچنین فیلم رادیولوژی دارای شرایط نگهداری خاص در دما و رطوبت مناسب بوده و باید بصورت عمودی در کنار هم نگهداری شود و باید از به هم چسباندن و افقی بر روی هم خودداری کرد تا به فیلم ها آسیب نرسد. افزون بر این حمل تصاویر چاپی بر روی فیلم رادیولوژی و کاغذ هم یک معضل به حساب می آید ، چرا که باید از تا کردن آنها خودداری کرد.

سخن آخر ،

با توجه به تمامی مواردی که اشاره کردیم ، نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  می تواند کاربردی ترین نرم افزار برای مرکز تصویربردای باشد به دلیل اینکه نیاز به ابزار خاصی نداشته ، تصاویر به راحتی و بدون معطلی قابل مشاهده است ، حتی ریپورت بیمار بعد از آماده شدن قابل ارسال بر روی QR Code  مربوط به شخص می باشد و دیگر نیاز به آن نیست که شخص برای گرفتن جواب به مرکز مراجعه کند و با این روش از ازدحام جمعیت جلوگیری می شود.

جهت تهیه نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با شماره تماس 09115964992 در ارتباط باشید .

نرم افزار پزشکی سپاس 92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo