مشاهده تصاویر ام آر آی با نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ

اشتراک گذاری :

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در تمامی حوزه ها و استفاده مداوم از آنها حتی در زندگی روزمره، ما را مجاب به استفاده از امکانات دنیای امروزی می کند. چنانچه علم پزشکی هم دستخوش این تغییرات شده و عملاً ادامه زندگی بدون تکنولوژی امکان پذیر نمی باشد. در این میان نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ   وارد دنیای پزشکی شده که مختص مراکز رادیولوژی کشور طراحی شده است و مراکز را از تهیه فیلم و کلیشه رادیولوژی و هزینه های هنگفت آن بی نیاز می کند که در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم ...

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  چیست ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، نرم افزار مشاهده تصاویر رادیولوژی ، سی تی اسکن و ام آر آی بیمار بوده و همچنین یک نرم افزار اختصاصی برای مراکز رادیولوژی است ، بدین صورت که این نرم افزار همانند یک پرینتر مجازی عمل کرده و تصاویر رادیولوژی بیمار را به صورت یک  QR Code  نمایش می دهد. لذا برای مشاهده تصاویر تنها به یک گوشی موبایل ، تبلت و یا کامپیوتر و اینترنت نیاز دارید،  تا بتوانید با کمک بارکد اسکنر ، بارکد مربوط به بیمار را اسکن کرده و تصاویر را با کیفیت بالا مشاهده نمایید .

حذف کامل فیلم رادیولوژی

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  برای چه مواردی استفاده می شود ؟

این نرم افزار برای تمامی تصویربرداری های پزشکی از جمله ام آر آی ، رادیولوژی ، سی تی اسکن ، رادیوگرافی ، ماموگرافی و... کاربرد دارد. نا گفته نماند که پس از آماده شدن جواب بیمار ، شما قادر خواهید بود آن را بر روی QR Code  مربوطه ارسال کنید. در این صورت بیمار دیگر نیاز به مراجعه به مرکز تصویر برداری جهت تهیه جواب را ندارد و اینگونه در هزینه هایی مانند تهیه کاغذ و پاکت آن ، تهیه کلیشه و فیلم های رادیولوژی صرفه جویی می شود .

چگونه تصاویر ام آر آی را با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ مشاهده کنیم ؟

بعد از تصویربرداری از بیمار با دستگاه ام آر آی ، بهترین و مهم ترین تصاویر مربوط به بیمار توسط کارشناس ام آر آی انتخاب شده و به فضای ابری نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ارسال می گردد و سیستم ابری بارکد دوبعدی تصاویر ام آر آی بیمار را ارائه می دهد که هم قابل اشتراک است و هم قابل چاپ بر روی کارت مخصوص و یا کاغذ. به منظور مشاهده تصاویر ام آر آی با فیلم رادیولوژی PPQ نیاز به گوشی هوشمند و یا تبلت است که باید متصل به اینترنت باشد و همچنین نرم افزار بارکد اسکنر که این نرم افزار را می توانید به راحتی دانلود نمایید.

پس از دانلود نرم افزار بارکد خوان وارد آن شوید ، بارکد دوبعدی بیمار را در راستای دوربین در فضای نرم افزار بارکداسکنر موبایل بگیرید. بدین ترتیب تمامی تصاویر ام آر آی بیمار اسکن می شود و بصورت تحت وب در بروزر یا مرورگر با کیفیت بالا ، حجم کم و سرعت بالا نمایش داده می شود.  اگرچه گوشی های هوشمند به روز و جدید نرم افزار بارکد خوان را در دوربین موبایل دارند و تنها با ورود به دوربین موبایل می توانید بارکد بیمار را اسکن کرده و تصاویر ام آر آی بیمار را مشاهده نمایید.

افزون بر این جهت مشاهده تصاویر ام آر آی بیمار در کامپیوتر باید دستگاه بارکدخوان فروشگاهی تهیه کنید و با اتصال دستگاه می توانید بارکد دوبعدی بیمار را اسکن کرده و تصاویر ام آر آی بیمار را در کامپیوتر بصورت آنلاین مشاهده نمایید و از آنجا که محیط نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ بسیار ساده و بدون پیچیدگی است ازین رو نیازی به رمز عبور و نام کاربری ندارد و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

از مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

امنیت بالا :

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ از امنیت بالایSSL  برخوردار بوده و چنانچه می دانید پروتکل امنیتی SSL برای رمزنگاری داده های رد و بدل شده بین کاربر و مرورگر و سرور بکار می رود و زمانی که در یک سایت بر روی یک فرم ( به منظور خرید اینترنتی و یا واریز وجه و ... ) کلیک می کنید ، بروزر یا مرورگر درخواست شما را ترجمه می کند و به سرور یا هاست ارسال می نماید و اینجاست که پروتکل SSL مهم است به این دلیل که اگر از SSL در سرور استفاده شده باشد ، درخواست کلیک شما بصورت رمز به سمت سرور ارسال شده تا قابل ردیابی توسط هکرها نباشد. با توجه به اینکه نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ از پروتکل SSL استفاده می کند ، لذا تمامی اطلاعات بیمار در فضای نرم افزار حفظ می شود. چنانچه بعد از سالهای سال با بارکد دوبعدی مربوط به بیمار قابلیت دسترسی دارد.

سرعت بالا :

لازم به توضیح است که تصاویر پیچیده ام آر آی با حجم بسیار زیاد در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تبدیل به تصاویر با حجم کم در فرمت JPEG عکس می شود و بدین ترتیب حجم تصاویر ام آر آی بیمار بسیار کاهش می یابد. لذا با کاهش حجم تصاویر ، زمانی کمی برای لود شدن تصاویر صرف می شود که باعث بالا رفتن سرعت نمایش تصاویر ام آر آی در این نرم افزار می شود. ازین رو با توجه به سرعت پایین اینترنت در کشور خصوصاً در روزهای کنونی ، نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ به درستی کار خود را انجام داده و در کوتاه ترین زمان ممکن ، تصاویر بیمار را نمایش می دهد.

کیفیت بالای تصاویر :

با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  ، تصاویر رادیولوژی بیمار با وجود حجم کمی که دارند ، کیفیت بالایی را ارائه می دهند که در تشخیص بیماریها به بیمار و پزشک کمک بسزایی می کند و کیفیت تصاویر مطابق خروجی مدالیته DICOM یا PACS معادل 1024DPI می باشد. همچنین قابلیت بزرگنمایی در فیلم رادیولوژی PPQ  برای مشاهده دقیق تر تصاویر در دسترس شما قرار می گیرد تا با بزرگ کردن تصاویر بدون افت کیفیت ، کوچکترین مشکلات بیمار توسط پزشک قابل مشاهده و تشخیص باشد.

استفاده راحت : نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تحت وب بوده و برای مشاهده تصاویر تنها به یک QR Scanner  نیاز دارید. در نتیجه استفاده از نرم افزار و بهره برداری از محیط برنامه کاملاً راحت بوده و نیاز به علم خاصی ندارد .

صرفه جویی در هزینه ها : با استفاده از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، دیگر از تهیه فیلم و کلیشه رادیولوژی تهیه کاغذ و سی دی بی نیاز می شوید و با توجه به حجم تصاویر خروجی نرم افزار ، استورج مراکز قابلیت ارتقاء  3 تا 5 سال را خواهد داشت.

تصاویر رادیولوژی

اندازه تصاویر : تصاویر به دلیل چاپ روی کارت دیگر همانند فیلم رادیولوژی جاگیر نبوده و به راحتی قابل حمل می باشد. از دیگر مزایای این نرم افزار می توان به خراب نشدن تصاویر اشاره کرد ، چرا که تصاویر چاپ شده بر روی سی دی ، کاغذ و یا فیلم رادیولوژی امکان خراب شدن ، پارگی و یا خط خوردگی دارد. در صورتیکه در نرم افزار  PPQ  امکان وقوع اینگونه مشکلات به صفر می رسد .

 نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ چه تفاوتی با پکس دارد ؟

نرم افزار پکس ، سیستم الکترونیک بایگانی و ارسال تصاویر رادیولوژی می باشد که توسط مراکز رادیولوژی استفاده می شود. بدین ترتیب ، تصاویر بیمار از مدالیته های مربوطه سی تی اسکن ، ام آر آی یا رادیولوژی توسط نرم افزار پکس بایگانی شده و قابلیت ارسال و انتقال داخل شبکه و مشاهده تصاویر را در مرکز رادیولوژی دارد که تمامی کاتها و سکانسهای تهیه شده از بیمار قابل مشاهده است. همچنین برای ارائه تصاویر به بیمار قابل چاپ روی فیلم و کلیشه کاغذی یا رایت سی تی می باشد.

نرم افزار پزشکی

در صورتی که ، نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ که در بالا ذکر شد ، نرم افزاری برای مشاهده تصاویر انتخاب شده توسط کارشناس مدالیته مربوطه نظیر ام آر آی بوده که  بوسیله بارکد دوبعدی قابل ارائه است، بطوریکه جایگزین مناسبی برای فیلم رادیولوژی ، کلیشه کاغذی یا سی دی می باشد. بدین لحاظ از شایع ترین تفاوت نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی می توان به کم بودن حجم و تعداد تصاویر مربوط به بیمار اشاره کرد. به دلیل اینکه تمامی تصاویر انتخابی پزشک قبل از ارسال به QR Code  توسط کارشناسان مربوطه انتخاب می شود و تعداد و حجم تصاویر کم بوده و به همین خاطر با سرعت پایین اینترنت هم به راحتی قادر به مشاهده تصاویر خواهید بود.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo