تفاوت سالنامه کاغذی با سالنامه الکترونیک سلامت

اشتراک گذاری :

امروزه پیشرفت فناوری ، تغییرات مثبت زیادی در زندگی همه ما ایجاد کرده است و یکی از رشته هایی که پیشرفت تکنولوژی بر آن تاثیر بسزایی دارد ، شاخه پزشکی است. از آنجا که مراکز پزشکی ، مطب پزشکان ، مراکز تصویربرداری پزشکی و کلینیک ها از جمله مراکز شلوغی هستند که نیاز به نوبتدهی از قبل دارند و از گذشته سالنامه های کاغذی و دفتر برای این منظور استفاده می شده ، چنانچه همه ساله در اسفند ماه که همه خود را برای تدارکات عید و سال نو آماده می کنند ، مراکز پزشکی به دنبال سالنامه های کاغذی برای نوبت دادن در مطب می باشند و این در حالیست که وجود یک سالنامه الکترونیک برای نوبتدهی در مطب در بخش درمان بسیار مهم و موثر است.

لذا امروزه با پیشرفت فناوری نرم افزارهای مخصوص مطب ابداع شده که نرم افزاری مخصوص منشی و پزشک بوده و برای نوبت دادن به بیماران توسط منشی مطب یا کلینیک بکار گرفته می شود که سالنامه الکترونیک سلامت یکی از این نرم افزارهاست. در این مقاله قصد داریم به توضیح نرم افزار سالنامه الکترونیک سلامت و تفاوت و برتری آن نسبت به سالنامه های کاغذی بپردازیم که یک نرم افزار مطب بوده و در نوبت دادن در مطب ها تحول اساسی ایجاد کرده است.

سالنامه الکترونیک

سالنامه الکترونیک سلامت

سالهاست که سالنامه های کاغذی در دسترس همگان بوده ، مراکز پزشکی و مطب ها از آن برای نوبت دادن حضوری استفاده می کنند. اما برای راحتی کار مطب ها و نوبتدهی به مراجعه کنندگان نرم افزاری طراحی شده تا با استفاده از آن بتوان به صورت آنلاین نوبتهای بیماران را ثبت کرد. در حقیقت نرم افزار سالنامه الکترونیک سلامت ، جایگزین مناسبی برای سالنامه های کاغذی و دفترهای نوبتدهی است که بسیاری از مراکز و مطب ها در حال استفاده از آن می باشند، با این تفاوت که این نرم افزار قابلیت استفاده در تلفن های هوشمند را دارد و در تمامی اماکن می تواند همراهتان باشد.

تفاوت سالنامه کاغذی و سالنامه الکترونیک سلامت

* استفاده مداوم از موبایل ، تبلت ، کامپیوتر و ... عادت خودکار به دست گرفتن و نوشتن در دفتر را از ما گرفته است. از این رو سالنامه های کاغذی ، ضمن اینکه فقط قابلیت استفاده در محیط کار را دارد ، عملاً هیچگونه آپشن خاصی نداشته و تنها در مطب کاربرد دارد. در مقابل سالنامه الکترونیک سلامت تحت وب بوده و با سرعت پایین اینترنت در کشور هم کارایی خود را به خوبی دارد. در این صورت با تهیه این نرم افزار فارغ از زمان و مکان ، در خارج از مطب هم قابلیت نوبتدهی به بیماران را داشته که صرفه جویی در وقت و هزینه را به همراه خواهد داشت.

سالنامه کاغذی

* با استفاده از سالنامه های کاغذی در صورتیکه به دنبال نوبت ثبت شده بیماری باشید ، راهی جز ورق زدن تمام دفتر برای پیدا کردن نوبت ندارید و این یعنی هدر دادن زمان. بالعکس سالنامه الکترونیک سلامت با مجهز بودن به آپشن جستجوی بیمار ، به راحتی با نام یا شماره تماس قابل سرچ بوده تا به سرعت بیمار مورد نظر را جستجو کرده و به اطلاعات مورد نیاز دست یابید. همچنین از قابلیت های دیگر سالنامه الکترونیک ، تغییر و جابجایی نوبتها ، لغو و یا خالی کردن نوبت ها می باشد. و این در حالیست که سالنامه های کاغذی با لغو و جابجایی نوبتها به سیاه شدن و خط خطی شدن کاغذ منجر می گردد.

* با توجه به اینکه سالنامه های کاغذی دارای محدودیت هایی همچون تعداد سطر کم و از قبل تعیین شده ، است که قابل تغییر دادن و نوبتدهی بیشتر نمی باشد و فقط با دفتری شلوغ مواجه خواهید شد. شایان ذکر است که با سالنامه الکترونیک سلامت ، می توان به تعداد بی نهایت نوبتدهی نمود و حتی به نوبت سال بعد هم دسترسی پیدا کرد و این در صورتی است که سالنامه های کاغذی از چنین امکانی برخوردار نیستند.

* نظر به اینکه نرم افزار سالنامه الکترونیک نیاز به آموزش خاصی نداشته ، لذا به راحتی توسط منشی مطب قابل استفاده می باشد. از این گذشته قابلیت کاربری توسط چند اپراتور نوبتدهی را به صورت همزمان حتی در مکانهای متفاوت دارد. در حالیکه سالنامه های کاغذی فقط توسط یک نفر قابل نوبتدهی بوده و فقط در مطب مورد استفاده است.

* از مزایای برتری سالنامه الکترونیک سلامت نسبت به سالنامه های کاغذی می توان به دوستی با محیط زیست اشاره کرد. چنانچه برای تولید یک سالنامه کاغذی باید درختان زیادی قطع شوند ، در صورتی که درختان ریه های تنفسی زمین هستند و با قطع این درختان اکوسیستم طبیعی زمین بر هم می خورد ، چرخه عناصر معدنی تخریب شده و پدیده های مربوط به آب نیز مختل می گردد. آمارها نشان داده که در دهه 40 تا 50 میزان اراضی جنگلی در ایران 18 میلیون هکتار بود و در سال 80 با عکسبرداری هوایی نشان داد که به 12 میلیون هکتار کاهش یافته است و اگر همین گونه پیش برود جنگل های ما به سرعت نابود می شوند که این امر قابل جبران نخواهد بود.

این درحالیست که نرم افزار سالنامه الکترونیک سلامت یک دوستدار محیط زیست است و ما می توانیم با استفاده از این نرم افزار بجای سالنامه های کاغذی جدای از دیگر مزایای مفید آن ، از آسیب به طبیعت جلوگیری کنیم یا حداقل در کاهش این آسیب ها سهیم باشیم.

مزایای قابل ذکر نرم افزار سالنامه الکترونیک سلامت

* پنل کاربری آسان : سالنامه الکترونیک سلامت نرم افزاری است تحت وب که دارای پنل کاربری آسان بوده و قابل نصب در گوشی همراه ، تبلت و کامپیوتر است و برای کار با این نرم افزار به تنها چیزی که نیاز دارید ، اتصال به اینترنت می باشد. همچنین سالنامه الکترونیک سلامت دارای سرعت بالا در ثبت و رزرو نوبت است ، در عین حالیکه سرعت اینترنت پایین باشد.

استفاده توسط چند کاربر : سالنامه الکترونیک سلامت قابلیت استفاده توسط چند کاربر به طور همزمان در مکانهای متفاوت را دارد ، حتی به طور همزمان بدون اینکه اختلالی در برنامه به وجود آید. همچنین این نرم افزار برای هر کاربر شخصی سازی می شود، لذا هر کاربر دارای نام کاربری و رمز عبور مجزاست که در کلینیک ها ، بیمارستان ها و مراکز تصویربرداری پزشکی به دلیل داشتن چندین کاربر برای نوبت دادن بسیار کاربرد دارد. بدینگونه بعد از ثبت نوبت توسط هر کاربر نام شخص در لیست ثبت شده و این نشان می دهد کدام منشی نوبت را ثبت کرده است. افزون بر این با استفاده از این روش منشی ها امکان دور کاری داشته و می توانند بدون محدودیت زمانی و مکانی به کار خود ادامه دهند و از این قابلیت نرم افزار در دوران کرونا برای دورکاری کارکنان مراکز استفاده زیادی شده است.

سالنامه الکترونیک

امکان تعیین روزهای تعطیل : با این قابلیت می توانید روزهای تعطیل و غیرکاری را از نرم افزار سالنامه الکترونیک سلامت حذف کنید تا به صورت اشتباهی ثبت نوبت نشود.

امنیت بالا : نرم افزار سالنامه الکترونیک سلامت دارای امنیت بالای ssl یا secure sockets layer می باشد که اتصال به اینترنت را ایمن نگه داشته و از هر گونه اطلاعات حساس که بین دو سیستم ارسال می شود ، محافظت کرده و از خوانده شدن توسط مجرمان و یا تغییر دادن هر گونه اطلاعات منتقل شده از جمله جزئیات شخصی توسط هکرها جلوگیری می کند.

ارسال پیامک نوبت : سالنامه الکترونیک سلامت قابلیت ارسال پیامک نوبت به بیمار را داشته تا بعد از ثبت نوبت برای شخص پیامک ارسال شود تا اینگونه امکان فراموشی نوبت توسط بیمار به صفر برسد. از طرفی با این نرم افزار امکان ارسال پیامک گروهی برای بیماران فراهم شده است تا بتوان با ارسال پیامک ، نوبتهای روز آینده را مطلع کرد که می تواند جایگزین تماس تلفنی با بیماران گردد که هزینه بالایی دارد. حتی می توان نوبتهای یک روز خاص را که در آن امکان حضور پزشک وجود ندارد ، از گزینه ارسال پیامک گروهی استفاده کرده و بیماران را مطلع ساخت.

ارسال لینک پرداخت : با استفاده از سالنامه الکترونیک سلامت امکان ارسال لینک پرداخت برای مراجعه کننده را از طریق پیامک خواهید داشت تا مراجعه کنند بتواند با کلیک بر روی لینک بطور مستقیم وارد صفحه پراخت شود و واریزی ها را انجام دهد تا معطلی بیماران در مطب برای پرداخت هزینه کاهش یابد.

امید است با تهیه نرم افزار سالنامه الکترونیک ما را در این مسیر یاری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با صفحه سالنامه الکترونیک سلامت مراجعه فرمایید.

نرم افزار پزشکی سپاس 92

اینستاگرام : sepas92

مقالات مشابه


logo