تشخیص مشکلات لگن با فیلم رادیولوژی PPQ

اشتراک گذاری :

معمولا از تصویر برداری های لگن برای بررسی مشکلات لگن نظیر خونریزی های غیر طبیعی واژن ، وجود توده در لگن ، فیبروم ، آندومتریوز ، احساس درد ناحیه شکمی ، ناباروری ، مشکلات ادراری ، نقص های مادر زادی ، آسیب یا ضربه و ترومای استخوان لگن و... استفاده می شود. همچنین اغلب عکس برداری های لگن نظیر ام آر آي یا سی تی اسکن ، برای اینکه مطمئن شوند سرطان به نواحی دیگری سرایت نکرده انجام می شود.

ام آر آی لگن

ام آر آی لگن نوعی تصویربرداری پزشکی است که با استفاده از دستگاه ام آر آی که دارای آهنربای قوی و امواج رادیویی است ، تصاویری از قسمت بین استخوان های لگن و بافتهای داخل لگن تهیه می کند. ساختارهای داخل لگن شامل مثانه ، پروستات در آقایان و رحم تخمدان در خانم ها ، اندام های تناسلی ، غدد لنفاوی ، روده بزرگ ، روده کوچک و استخوان های لگن است که در ام آر آی بخوبی دیده می شود.

همانطور که می دانید در تصویر برداری ام آر آی از اشعه استفاده نمی شود و امواج رادیویی و مغناطیسی نظیر آهنربا جایگزین آن شده است و تصاویری که از طریق دستگاه ام آر آی ثبت می شود در کامپیوتر ذخیره شده و بر روی فیلم رادیولوژی چاپ می شود که این تصاویر گاهی به ده ها و یا صد ها تصویر می رسد.

چگونه تصویر برداری ام آر آی لگن انجام می شود ؟

ابتدا پیش از انجام تصویر برداری ، به بیماران لباس مناسب داده می شود. سپس از بیماران خواسته می شود تا لوازم فلزی در دسترس را از خود دور کنند و پس از آن بر روی تخت دستگاه دراز کشیده و از قسمت مورد نظر ،  تصویر تهیه می گردد. همچنین از وسیله کوچکی به نام کویل در اطراف لگن استفاده شود که به ارسال و دریافت امواج رادیویی  در دستگاه ام آر آی کمک می کند و باعث افزایش کیفیت تصاویر می گردند.

مقالات دیگر : تشخیص بیماریهای رحم با فیلم رادیولوژی PPQ

ام آر آی تزریقی لگن

معمولا ام آر آی لگن ساده یا بدون تزریق برای بررسی استخوانهای لگن و هیپ دوطرف و ساکروایلیاک دو طرف انجام می شود که نیاز به آمادگی خاصی ندارد اما در برخی تصویر برداری های لگن از ماده حاجب استفاده می شود که از طریق ورید تزریق شده که وجود ماده حاجب در تصویر برداری باعث می شود تا مناطق خاصی نظیر روده ها واضح تر نشان داده شود. بدین جهت برای بررسی رحم و تخمدان ، مشکلات فیبروم و آندرومتریوز و ناباروری ، روده و رکتوم و ... در بانوان و یا مشکلات پروستات و رکتوم و روده و ... در آقایان ام آر آی لگن تزریقی با ماده حاجب انجام می گیرد.

سی تی اسکن لگن

در سی تی اسکن لگن که از اشعه ایکس استفاده می شود نظیر ام آر آی لگن به منظور بررسی استخوانی بدون تزریق انجام می شود اما در بررسی های روده ای و رحمی و امحاء و احشاء داخل لگن از نوع تزریقی سی تی اسکن با ماده حاجب کمک گرفته می شود که التبه نوع ماده حاجب آن با ام آر آی فرق می کند. سی تی اسکن لگن نیز همانند ام آر آی لگن حاوی تصاویر دقیقی از لگن بیمار است تا به پزشک در تشخیص و درمان بیماری ها کمک کند.

مقالات دیگر : تشخیص بیماری اوتیسم با فیلم رادیولوژی PPQ

معرفی یک نرم افزار

از دیرباز تصاویر پزشکی نظیر ام آر آی یا سی تی اسکن ، بر روی صفحه هایی به نام فیلم رادیولوژی چاپ می گردند اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و بالا بودن قیمت فیلم ها و از طرفی عدم تولید آن در داخل کشور ، خرید آن برای مراکز پزشکی بصرفه نبوده و به دنبال راهی برای جایگزین کردن آن هستند . در ادامه نرم افزاری به عنوان جایگزین فیلم رادیولوژی به شما معرفی خواهیم کرد. ما را در ادامه مقاله همراهی کنید.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، یک نرم افزار به روز و کاربردی مختص مراکز تصویر برداری پزشکی است که با استفاده کیو آر کد ، تمامی تصاویر را نگهداری می کند و تنها با اسکن کیو آر کد تصاویر ، قادر به مشاهده اطلاعات موجود در آن خواهید بود. تمامی تصاویر در نرم افزار رادیولوژی PPQ از کیفیت بالایی برخوردارند و برای مشاهده آنها نیاز به دستگاه خاصی ندارید لذا با استفاده از گوشی موبایل هوشمندی که در دست دارید ، می توانید بارکد تصاویر را اسکن کرده و به اطلاعات موجود در آن دسترسی یابید.

جالب است بدانید برای تهیه ریپورت تصاویر دیگر نیاز نیست تا مراکز تصویر برداری بروید بلکه تنها با اسکن همان بارکد ، بعد از زمان مقرر ، می توانید به ریپورت تصاویر نیز دسترسی یابید. امکان بزرگنمایی تصاویر در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ به شما این امکان را می دهد تا با دقت بیشتری قادر به مشاهده تصاویر باشید. از سوی دیگر امکان نگهداری تصاویر در فضای ابری به مدت طولانی نیز از دیگر مزایای قابل توجه نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ به شمار می آید که با تهیه این نرم افزار می توانید از آنها بهره مند شوید.

اطلاعات بیشتر در صفحه فیلم رادیولوژی PPQ

تشخیص مشکلات لگن با فیلم رادیولوژی PPQ

بدین جهت فیلم رادیولوژی PPQ یک جایگزین مناسب برای مشاهده تصاویر ام آر آی از جمله ام آر آی لگن یا سی تی اسکن لگن بیماران است که باعث می شود تصاویر بیمار با کیفیت بسیار عالی مطابق خروجی مدالیته قابل نمایش شود و به راحتی پزشک و حتی خود بیمار بتواند تصاویر را در گوشی هوشمند متصل به وب بدون نیاز به نام کاربری و رمز عبور مشاهده نماید. بدین ترتیب کیفیت بالای تصاویر ام آر آی لگن بیمار با این نرم افزار باعث شده تا تشخیص پزشکی ارتقا یابد و پزشکان به راحتی مشکلات بیماران را تشخیص داده و درمان کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09111366703 تماس حاصل فرمایید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

 

مقالات مشابه


logo