هدف از ابداع نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ چیست ؟

اشتراک گذاری :

امروزه با فراگیری تکنولوژی مخصوصا در حوزه پزشکی شاهد ارتقاء دستگاه ها و نرم افزارهای جدید در این رشته هستیم و باید بگوییم که علم تصویربرداری پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دستگاه ها و نرم افزارهای جدیدی به این حوزه ورود کرده اند. نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ هم یک نرم افزار جامع برای مراکز تصویربرداری پزشکی بشمار می آید که با استفاده از جدیدترین متدها سعی در حذف فیلم های رادیولوژی قدیمی و جایگزین کردن آنها به واسطه QR Code  ها را دارد. در ادامه همراهمان باشید تا بیشتر این نرم افزار را مورد بررسی قرار دهیم.

 نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ چیست ؟ 

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ یک نرم افزار تحت وب جدید به عنوان جایگزینی کامل و دیجیتال برای فیلم رادیولوژی قدیمی است که در آن تصاویر بیمار پس از ثبت با استفاده از QR Code  قابل ارائه به بیماران می باشد. روش کار این نرم افزار به این صورت است که پس از تصویربرداری از بیمار تمامی تصاویر مورد نیاز پزشک توسط کارشناس از هر مدالیته ای DICOM یا PACS  انتخاب می گردد و پس از فشرده سازی در فضای ابری ذخیره می شود. حال فضای ابری یک کد رمزگذاری شده را با قابلیت اشتراک به چاپگر شبکه می فرستد و در آخر بارکد بیمار آماده شده و بر روی کارت مخصوص یا کاغذ قابل چاپ است و البته امکان اشتراک گذاری لینک آن یا ارسال لینک بصورت پیامک هم وجود دارد.

تصاویر موجود در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ قابل نمایش در گوشی هوشمند ، تبلت و یا کامپیوتر می باشد و جهت مشاهده نیاز به دسترسی به اینترنت و نرم افزار بارکدخوان دارید که این نرم افزار به راحتی در اینترنت دانلود می شود. در ادامه باید وارد نرم افزار بارکد اسکنر شوید و بارکد دوبعدی ارائه شده توسط مرکز تصویربرداری را در راستای دوربین موبایل قرار دهید تا اسکن شود. پس از اسکن به سرعت تمامی تصاویر بیمار با کیفیت بالا و حجم کم در مرورگر موبایل قابل مشاهده می باشد.

مقالات دیگر : مزایای حذف فیلم رادیولوژی

هدف از ابداع نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ چیست ؟

اولین و مهمترین هدف از ابداع نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، حذف فیلم رادیولوژی از بخش تصویربرداری پزشکی می باشد که بدین ترتیب با حذف فیلم رادیولوژی اولا هزینه های مربوط به خرید آن از مراکز رادیولوژی حذف می گردد و همچنین مشکلات مربوط به استفاده از فیلم رادیولوژی اعم از آسیب دیدن و ... هم پایان می یابد. از آنجا که فیلم رادیولوژی دارای فلز گرانبهای نقره است ، لذا قیمت آن بسیار بالاست و از سوی دیگر به دلیل عدم تولید داخلی فیلم رادیولوژی و تهیه آن از خارج از کشور با هزینه ارز ، قیمت فیلم رادیولوژی دوچندان می باشد که با شرایط نامساعد اقتصادی در کشور ، مراکز تصویربرداری توان پرداخت چنین هزینه ای ندارند.

از سوی دیگر استفاده از فیلم رادیولوژی دارای مشکلاتی همچون گم شدن ، آسیب دیدن یا پاره شدن ، ایجاد آرتیفکت و مه گرفتگی در صورت عدم نگهداری در دما و رطوبت مناسب ، مشکلات چاپ فیلم و چاپگر ، کاهش کیفیت تصاویر رادیولوژی در صورت آرتیفکت یا مه گرفتی ، نیاز به فضای زیاد برای انبار کردن بخصوص در شرایط خاص نظیر نگهداری بطرز ایستاده یا عمودی و بدور از نور ، در دما و رطوبت مناسب می باشد که با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ به همگی این مشکلات پایان داده می شود و تصاویر با کیفیتی با تشخیص پزشکی بالا مطابق خروجی مدالیته مورد نظر ارائه می شود.

مقالات دیگر : نمایش تصاویر رادیولوژی در فیلم رادیولوژی PPQ

از دیگر اهداف مهم از ابداع فیلم رادیولوژی PPQ ، به دلیل دیجیتالی شدن بخش تصویربرداری پزشکی ، نیاز به یک نرم افزار دیجیتال برای مشاهده تصاویر رادیولوژی احساس می شد که قابلیت رویت در گوشی هوشمند ، تبلت و یا کامپیوتر داشته باشد و با ابداع نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ این امر محقق شد و با تبدیل فرمت تصاویر پیچیده رادیولوژی به فرمت عکس (jpeg) ، حجم تصاویر بطور محسوسی کاهش یافت تا با ساده سازی این تصاویر بتوان به راحتی در گوشی هوشمند تصاویر رادیولوژی را مشاهده نمود.

از اهداف قابل ذکر دیگر ابداع نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ می توان به ارسال جواب از طریق بارکد دوبعدی به بیمار اشاره کرد که با این روش تا حد زیادی در هزینه های مربوط به ارائه جواب اعم از کاغذ و پاکت جواب ، پرینتر کاغذ در مراکز تصویر برداری پزشکی صرفه جویی می شود. همچنین اشتراک گذاری در فضای مجازی از دیگر مزایای فیلم رادیولوژی PPQ بوده که به راحتی در شبکه های پیام رسان قابلیت اشتراک دارد و بدین صورت برای ویزیت های آنلاین در شهر یا کشور دیگر و یا حتی مشاوره با پزشکان دیگر

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo