نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تا چه اندازه در تشخیص بیماریها نقش دارد؟

اشتراک گذاری :

همانطور که می دانید ، مراکز تصویر برداری برای ارائه تصاویر خدمات خود نیاز به صفحه ای به نام فیلم رادیولوژی دارند علی رغم اینکه اینگونه فیلم ها به دلیل نبود امکانات کافی در کشور تولید نمی شوند و برای تهیه آنها باید دست به دامان کشور های تولید کننده شویم چه بسا که با این شرایط ، قیمت فیلم رادیولوژی بسیار افزایشی می شود و در آخر خرید آن برای مراکز تصویر برداری بصرفه نمی باشد.

از این رو وقت آن رسیده که در جست و جوی یک جایگزین نرم افزاری مناسب برای فیلم رادیولوژی ساده باشیم. بدین جهت نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ یک جایگزین کاربردی ، با امکاناتی فراتر از فیلم رادیولوژی ساده می باشد که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شویم.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ چیست ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ یک نرم افزار کاربردی برای مراکز تصویر برداری پزشکی به شمار می آید که در آن از به روز ترین متدهای دنیا استفاده شده است. در این نرم افزار کیو آر کد جایگزین فیلم رادیولوژی ساده شده به این صورت که پس از اتمام تصویر برداری ، بهترین تصاویر بیمار که مورد نیاز پزشک معالج است ، توسط کارشناس انتخاب شده و به کیو آر کد بیمار ارسال می گردد که قابل چاپ بر روی کارت مخصوص یا کاغذ بوده و یا قابلیت اشتراک گذاری بصورت لینک پیامکی برای بیماران را دارد.

اطلاعات بیشتر در صفحه فیلم رادیولوژی PPQ

لازم به توضیح است که کیو آر کد ها نسل جدید بارکد های قدیمی هستند که به واسطه ساختار پیکسلی خود قادر به ذخیره اطلاعات بیشتری نسبت به بارکد های معمولی هستند و در مقایسه با بارکد های معمولی بسیار سریعتر اسکن می شوند و اطلاعات داخل بارکد را نمایش می دهند ، از این رو می توانند انتخاب مناسبی برای فیلم رادیولوژی معمولی باشند.

اما چگونه به تصاویر بیمار در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ دسترسی داشته باشیم ؟  

برای مشاهده تصاویر بیمار در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ می توانید از یک گوشی موبایل متصل به اینترنت که امروزه همگی به آن دسترسی داریم استفاده کنید. کافیست بارکد بیمار را در مقابل دوربین موبایل قرار دهید و آن را اسکن نمایید. بلافاصله پس از اسکن بارکد تمامی تصاویر با کیفیت بالا نمایش داده می شوند. از همه مهم تر اینکه تمامی تصاویر از قابلیت بزرگنمایی بدون افت کیفیت و پیکسلی شدن برخوردارند. از طرفی برای مشاهده تصاویر می توانید از کامپیوتر نیز استفاده کنید منتهی برای مشاهده تصاویر در کامپیوتر نیاز به دستگاه بارکد خوان فروشگاهی از نوع دوبعدی آن دارید.

مقالات دیگر : تشخیص بیماریهای شکمی با فیلم رادیولوژی PPQ

آیا نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ در تشخیص درست بیماری ها نقش دارد ؟

همانطور که در بالا گفته شد در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تنها تصاویر مورد نیاز پزشک وجود داشته و از ثبت تصاویر هجو در نرم افزار جلوگیری می گردد. همین مورد به تنهایی در تشخیص درست پزشک بسیار تاثیر گذار چرا که وقت پزشک جهت مشاهده تعداد زیاد تصاویر هدر نمی رود و از سوی دیگر پزشک می تواند با مشاهده تصاویر با کیفیت درست ترین تشخیص را در مورد بیمار بدهد.

به دلیل اینکه تصاویر رادیولوژی بیمار با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ به فرمت JPEG عکس تبدیل شده و با این حال ذره ای از کیفیت ان کاسته نشده و پزشک می تواند تصاویر رادیولوژی بیمار را با کیفیت فرمت اصلی یعنی مطابق با خروجی مدالیته انجام خدمت نظیر سی تی اسکن یا ام آر آی مشاهده نماید. بدین ترتیب کیفیت بالای تصاویر مساویست با تشخیص درست پزشک و ارتقاء سطح پزشکی در کشور و کمک به درمان درست و به موقع بیماران.

مقالات دیگر : تشخیص بیماریهای پروستات با فیلم رادیولوژی PPQ

از طرفی در نرم افزار فیلم رادیولوژی  PPQبه دلیل تحت وب بودن امکان اشتراک تصاویر فراهم است ، لذا پزشکان در هر کجای دنیا که باشند می توانند به راحتی در مورد یک بیمار خاص جلسه تشکیل دهند و تصاویر بیمار را با کیفیت بالا مشاهده نمایند. همچنین امکان ارسال جواب از طریق بارکد دوبعدی برای بیمار فراهم است بنابراین نیاز به حضور بیمار در مراکز تصویر برداری جهت تهیه جواب نبوده و پس از آماده شدن جواب بیمار آن را به بارکد فرد ارسال می نمایند.

از مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. کیفیت بالای تصاویر و به تبع ارتقا تشخیص پزشکی و کمک به درمان بیماران
  2. سرعت بالا در نمایش تصاویر
  3. حجم کم تصاویر با توجه به تبدیل فرمت پیچیده تصاویر رادیولوژی به فرمت JPEG
  4. امکان مشاهده تصاویر رادیولوژی بیمار با کیفیت بالا در گوشی موبایل ، تبلت ، لپ تاپ و کامپیوتر
  5. تحت وب بودن و دسترسی به تصاویر در هر لحظه و هر مکان
  6. محیط داخلی نرم افزار بدون پیچیدگی و مناسب برای استفاده عموم می باشد.
  7. بدون نیاز به نام کاربری و رمز عبور
  8. دارای امنیت بالای درون برنامه جهت حفظ اطلاعات بیمار
  9. قابلیت ذخیره تصاویر به صورت طولانی مدت در فضای ابری  

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09111366703 تماس حاصل نمایید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

 

مقالات مشابه


logo