مشکلات مربوط به فیلم رادیولوژی

اشتراک گذاری :

گرچه این روزها فیلم رادیولوژی در حال جایگزین شدن با کاغذ ، سی دی و یا نرم افزارهای حذف فیلم رادیولوژی می باشد ، اما هنوز در برخی مراکز رادیولوژی در حال استفاده است که دارای مشکلات خاص خود نظیر کیفیت پایین چاپ ، خراب شدن ، آسیب دیدن ، گم شدن و ... می باشد. در این مقاله به توضیح درباره مشکلات فیلم رادیولوژی و لزوم استفاده از نرم افزارهای جایگزین آن می پردازیم.

فیلم رادیولوژی چیست ؟

رادیولوژی نوعی تصویربرداری پزشکی است که توسط اشعه ایکس برای شناسایی و تشخیص علت بیماری فرد ، انجام می شود که برای مشاهده این تصاویر رادیولوژی نیاز به چاپ می باشد که از آن جمله چاپ روی فیلم رادیولوژی است که در واقع نوعی صفحه ژلاتینی جهت چاپ و ارائه تصاویر حاصله از دستگاه رادیولوژی به مراجعه کننده تحویل داده می شود.

فیلم رادیولوژی

فیلم رادیولوژی از نظر ساختاری به فیلم های عکاسی شباهت دارند و از لایه های متعددی از جمله لایه پایه ، لایه چسبنده ، لایه امولسیون و لایه محافظ تشکیل شده است که در آن لایه اولیه و پایه فیلم رادیولوژی از جنس پلی استر است و در نگهداری مواد اولیه و جلوگیری از شکنندگی امولسیون نقش بسزایی دارد. لایه بعدی لایه چسبنده می باشد و همانطور که از نامش پیداست باعث چسبندگی بین لایه پایه و لایه امولسیون می گردد و لایه سوم ، لایه امولسیون بوده که از اصلی ترین لایه های فیلم رادیولوژی است ، به دلیل اینکه در این لایه بلورهای هالید نقره وجود دارد که به اشعه ایکس حساس بوده و باعث ظهور تصاویر می شود.

لایه پایانی لایه محافظ است که جنس آن از ژلاتین بوده و از فیلم رادیولوژی در برابر خراش و آلودگی جلوگیری می کند. با توجه به مواد مصرفی در تولید فیلم رادیولوژی به نسبت از قیمت بالایی نیز برخوردارند. در نتیجه خرید فیلم رادیولوژی برای مراکز تصویر برداری پزشکی به صرفه نمی باشد.

مشکلات مربوط به فیلم رادیولوژی چیست ؟

مشکلات مربوط به استفاده از فیلم رادیولوژی بر دو دسته است :

یک گروه مربوط به مراکز رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی که در این باره باید گفت که مواد مورد استفاده در فیلم رادیولوژی همچون بلورهای هالید نقره به دلیل قیمت بالا دارای هزینه زیادی بوده و با توجه به بالا رفتن نرخ ارز و علیرغم اینکه تولید این فیلم های رادیولوژی در داخل کشور وجود ندارد و در این صنعت کاملاً به بیگانه وابسته هستیم ، مراکز تصویربرداری را به صرف هزینه های گزاف برای تهیه فیلم رادیولوژی می کند که به نفع این مراکز از نظر مالی و به نفع کشور از نظر وابستگی به بیگانه و خروج ارز از کشور نخواهد بود.

فیلم رادیولوژی

گروه بعدی مربوط به پزشکان معالج و بیماران بوده که به دلیل کیفیت پایین تصاویر ، تشخیص پزشکی با نقصان روبرو می شود. همچنین احتمال خراب شدن و مه آلودگی فیلم رادیولوژی در صورت نگهداری در دمای بالاتر از 20 درجه و رطوبت کمتر از 60 درصد و یا احتمال آسیب دیدن ، پاره شدن و گم شدن تصاویر وجود دارد. بدین لحاظ برای حل مشکلات مربوط به فیلم رادیولوژی ، باید به دنبال نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی نظیر نرم افزار PPQ بود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. در ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ چیست ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی  PPQ یک نرم افزار کاربردی در راستای حذف فیلم رادیولوژی است که به طور اختصاصی برای مراکز تصویر برداری پزشکی تولید شده است و در این نرم افزار به جای فیلم رادیولوژی از QR Code  بهره گیری شده است ، به طوری که پس از تصویر برداری از بیمار ، تمامی تصاویر مورد نیاز پزشک توسط تکنسین انتخاب شده و بر روی بارکد مربوطه ارسال می شود . حال تنها به کمک گوشی موبایل ، تبلت و یا کامپیوتر قادر به اسکن QR Code  بیمار خواهید بود تا تصاویر را به صورت تحت وب در نرم افزار مشاهده کنید. با این روش مراکز تصویر برداری دیگر نیاز به خرید فیلم رادیولوژی و چاپگرهای فیلم رادیولوژی نخواهند داشت .

جایگزین فیلم رادیولوژی

مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

  •  سرعت بالا در نمایش تصاویر رادیولوژی با نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ امکانپذیر است.
  • با حذف فیلم رادیولوژی ، تصاویر رادیولوژی به کمک گوشی موبایل ، تبلت و یا لپ تاپ قابل مشاهده می باشد.
  • تصاویر در نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ دارای کیفیت بالا بوده و در عین حال از حجم کم برخوردارند.
  • جایگزین مناسب فیلم رادیولوژی ، سی دی و کاغذ های چاپی به منظور حذف کامل فیلم از رادیولوژی و بخش تصویربرداری پزشکی
  • حذف هزینه های مربوط به چاپ فیلم رادیولوژی و چاپگرها
  • نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ دارای امنیت بالای  SSL می باشد.
  • قابلیت بزرگنمایی تصاویر بدون کم شدن وضوح تصویر با حذف فیلم رادیولوژی
  • قابلیت ارسال جواب پزشک رادیولوژیست پس از آماده شدن بر روی کیوآر کد بیمار در نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ و به تبع آن حذف هزینه های مربوط به کاغذ و چاپگر کاغذی برای چاپ ریپورت 

 

فیلم رادیولوژی

چگونه نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ را تهیه و استفاده کنیم ؟

جهت تهیه نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تماس 09111366703 در ارتباط باشید.

به منظور استفاده از نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ پس از تصویربرداری کارتی حاوی بارکد به بیمار ارائه می شود تا بیمار قادر باشد تصاویر را به صورت تحت وب در گوشی موبایل خود و برای ارائه به پزشک معالج برای تشخیص بیماری مشاهده کند . جهت مشاهده تصاویر در قدم اول باید نرم افزار بارکد خوان را در گوشی موبایل خود داشته باشید . پس از دانلود نرم افزار با قرار دادن دوربین گوشی در راستای کیو آر کد وارد محیط نرم افزار شده و تصاویر رادیولوژی را مشاهده می کنید .

تفاوت قیمت فیلم رادیولوژی و نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

با توجه به موضوع تحریم ها و افزایش روز افزون نرخ دلار و تاثیر مستقیم آن بر قیمت های اقلام مصرفی ، در خرید برخی کالاها علی الخصوص کالاهای خارجی ، با افزایش خارج از تصور قیمت ها روبرو می شویم و از آنجا که فیلم رادیولوژی هم تولید داخلی نبوده و از خارج از کشور تهیه می شود ، لذا سالهای اخیر با افزایش شدید قیمت فیلم رادیولوژی مواجه شده ایم. لذا با تولید نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ با هدف کاهش هزینه های مراکز تصویر برداری کشور و عدم نیاز به خرید کالاها از خارج قصد داریم تا گامی در کاهش هزینه های مراکز داشته باشیم.

از آنجایی که نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تولید داخل کشور بوده و بدون نیاز به خرید فیلم رادیولوژی گران قیمت قادر به ارائه تصاویر بیمار با کیفیت بالا خواهید بود ، ازین رو می توانید تصاویر را با قیمت 10/1 قیمت فیلم رادیولوژی ارائه دهید. چرا که تنها هزینه خرید نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ برای یکبار می باشد و پس از آن هر سال برای پشتیبانی مبلغ ناچیزی نیاز است اما در مقابل فیلم رادیولوژی باید مرتبا خریداری شود که به نفع مراکز تصویربرداری نمی باشد.

 آیا نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ جایگزین مناسبی برای فیلم رادیولوژی قدیمی است ؟ 

بله. اولا به دلیل اینکه دیگر نیازی به خرید فیلم رادیولوژی قدیمی با قیمت بالا نبوده و تنها یکبار پرداخت برای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ کافیست. همچنین با این نرم افزار تمامی مشکلات مربوط به فیلم رادیولوژی شامل نحوه نگهداری در دما و رطوبت مناسب و محیط تاریک و نیاز به فضای زیاد برای انبار کردن ، مه گرفتگی و ایجاد آرتیفکت بر روی فیلم رادیولوژی در صورت نگهداری نامناسب ، امکان پاره شدن ، گم شدن و آسیب دیدن و ... مرتفع می شود.

از سوی دیگر با نرم افزار فیلم رادیولوژی  PPQ  دیگر نیازی به پرینتر فیلم ، پرینتر کاغذ ، کاغذ و کلیشه ، جوهر پرینتر و ... نبوده و تمامی مشکلات مربوط به چاپ بر روی فیلم و کاغذ حل می شود. همچنین پزشکان نیازی به نگاتوسکوپ برای مشاهده تصایر بر روی فیلم رادیولوژی نخواهند داشت.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo