معایب فیلم رادیولوژی و مزایای نرم افزار PPQ

اشتراک گذاری :

در این مقاله با دو مقوله فیلم رادیولوژی و نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ آشنا می شویم که البته بیشتر افراد کم و بیش با فیلم رادیولوژی آشنایی دارند ، همان صفحه های سیاه و خاکستری که تصاویر رادیولوژی بیماران روی آن چاپ می شود و با تمام خوبی هایی که دارد ، معایبی نظیر کیفیت پایین ، قیمت بالا ، مشکلات چاپ فیلم و ... نیز با خود به همراه دارد. اما در مقابل نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ به منظور حذف کامل فیلم از رادیولوژی و از بین رفتن تمامی مشکلات مربوط به آن طراحی شده است که مهمترین مزایای آن مشاهده تصاویر رادیولوژی در موبایل ، تحت وب بودن و داشتن کیفیت بالای تصاویر مطابق مدالیته خروجی انجام خدمت می باشد.

در ادامه به توضیح درباره فیلم رادیولوژی و نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ می پردازیم.

جایگزین فیلم رادیولوژی

فیلم رادیولوژی چیست ؟

فیلم رادیولوژی در حقیقت صفحه ای از جنس پلی استر است که برای تصاویر بدست آمده از دستگاه رادیولوژی و چاپ آنها استفاده می شود و از 4 لایه به نام های لایه پایه ، لایه چسبنده و لایه امولوسیون و لایه محافظ تشکیل شده است که اولین لایه از فیلم رادیولوژی ، لایه پایه نام دارد و از جنس پلی استر است و به عنوان نگهدارنده در فیلم رادیولوژی شناخته می گردد و از شکسته شدن و آسیب دیدن لایه امولوسیون جلوگیری می کند.

لایه دوم از فیلم رادیولوژی لایه چسبنده نام دارد که همانطور از نامش پیداست ، باعث چسبیدن لایه پایه و امولسیون می شود و سومین لایه که مهم ترین لایه در فیلم رادیولوژی می باشد ، به نام لایه امولسیون معروف است که در آن از بلورهای هالید نقره استفاده شده تا با تابیدن اشعه ایکس دچار تغییرات شیمیایی شده و کیفیت و سرعت فیلم را به تصویر بکشند. در نهایت آخرین لایه ، لایه محافظ نام دارد و از هرگونه ایجاد خراش و آلودگی روی فیلم رادیولوژی جلوگیری می کند و جنس آن ژلاتینی می باشد.

فیلم رادیولوژی PPQ

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ چیست ؟

نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ یک نرم افزار جدید و به روز برای حذف فیلم رادیولوژی و کمک به کاهش هزینه های مربوط به مراکز تصویر برداری پزشکی است . با تهیه نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی دیگر نیاز به خرید فیلم رادیولوژی نخواهید داشت ، چرا که تمامی تصاویر گرفته شده از بیمار به صورت یک  QR Codeارائه داده می شود که برای مشاهده تصاویر می توانید از یک گوشی موبایل ، تبلت و یا کامپیوتر کمک بگیرید. در ضمن برای مشاهده تصاویر نیاز به دستگاه خاصی نخواهید داشت و با دانلود نرم افزار بارکد خوان قادر خواهید بود که تمامی تصاویر رادیولوژی بیمار را مشاهده نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره  09111366703 با ما در ارتباط باشید.

فیلم رادیولوژی چیست

معایب فیلم رادیولوژی

با توجه به افزایش هزینه های تهیه مواد مصرفی و گران بودن بهای نقره مصرفی در فیلم رادیولوژی ، هزینه ای که صرف خرید فیلم رادیولوژی می شود ، بسیار بالا است ، در نتیجه برای یک مرکز تصویربرداری پزشکی ، با توجه به قیمت بالای فیلم رادیولوژی و نرخ ارز ، خرید فیلم رادیولوژی چندان به صرفه نمی باشد و لذا برای کاهش هزینه های مرکز تصویربرداری نیاز به نرم افزاری جامع و کامل می باشد که نرم افزارPPQ  با تکنیک حذف فیلم رادیولوژی و بهره گیری از QR Code  برای ارائه تصاویر یک نرم افزار کار آمد و مناسب می باشد. همچنین از دیگر معایب فیلم رادیولوژی می توان به هزینه بالا جهت تهیه فیلم رادیولوژی ، کیفیت پایین چاپ تصاویر ، بزرگ بودن صفحات فیلم رادیولوژی و سخت شدن حمل آن برای بیمار ، شرایط خاص نگهداری فیلم در مرکز رادیولوژی ، امکان خراب شدن و خط خوردگی و یا حتی تا شدن فیلم و...


حذف کامل فیلم از رادیولوژی

مزایای نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ   

  • نرم افزار PPQ به منظور حذف کامل فیلم از رادیولوژی طراحی شده و جایگزین مناسبی برای فیلم رادیولوژی می باشد که دارای سرعت بالا در نمایش تصاویر بوده و تمامی پزشکانی که از این نرم افزار استفاده کرده اند ، از آن رضایت کامل دارند.
  • مزیت بعدی نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ  ، رویت تصاویر در گوشی هوشمند ، تبلت و لپ تاپ است که این امکان را فراهم می سازد تا در هر زمان و هر مکان تنها با استفاده از گوشی و اتصال به اینترنت بتوان به تصاویر رادیولوژی بیمار دسترسی پیدا کرد.
  • بهره گیری از بارکد دوبعدی برای نمایش تصاویر رادیولوژی بیمار که پس از اتمام تصویربرداری روی یک کارت چاپ شده و به بیمار داده می شود تا به پزشک معالج ارائه دهد و برای خواندن این بارکد تنها نیاز به نرم افزار بارکد اسکنر می باشد که می توان آن را به راحتی و رایگان دانلود کرد.
  • با استفاده از نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ  ، تصاویر رادیولوژی بیمار ، دارای حجم کم و در عین حال کیفیت بالا مطابق مدالیته خروجی انجام خدمت نظیر ام آر آی یا سی تی اسکن می باشد که به ارتقاء تشخیص پزشکی کمک بسزایی می کندکه به نفع بیمار و به نفع بخش درمانی کشور می باشد.
  • برای استفاده از نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ  ، نیاز به آموزش خاصی نخواهید داشت ، به دلیل اینکه فضای نرم افزار پیچیدگی خاصی نداشته و به راحتی توسط هر فردی که آشنایی با موبایل داشته باشد ، قابل استفاده است.
  •  نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ  ، همانند یک پرینتر مجازی قابل حمل می باشد که حاوی تعدادی از تصاویر اصلی انتخاب شده توسط کارشناس رادیولوژی است که آماده چاپ بوده ، اما بجای چاپ در این نرم افزار ، هر لحظه قابل مشاهده است و  این امکان را فراهم می سازد که سالهای سال تصاویر رادیولوژی بیماران در دسترس و قابل استفاده باشد.
  • نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی دارای امنیت SSL  می باشد و ازین جهت بسیار ایمن بوده و از طرف دیگر از سرعت و دقت بالایی برخوردار است.
  •  با استفاده از نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ   قادر خواهید بود که پس از آماده شدن ریپورت بیمار  آن را بر روی بارکد اختصاصی فرد ارسال کنید تا دیگر بیمار یا همراه وی جهت دریافت جواب رادیولوژی به مرکز تصویربرداری مراجعه نکند و در نتیجه از ایجاد شلوغی و هرج و مرج برای پیگیری جواب در مراکز تصویربرداری کشور جلوگیری بعمل می آید.

 آیا می توان با تهیه فیلم رادیولوژی PPQ از هزینه های بالای خرید فیلم رهایی یافت ؟

بله. از آنجایی که نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، توسط طراحان ایرانی ابداع شده و تولید داخل کشور است ، لذا نرم افزاری به صرفه برای مراکز رادیولوژی می باشد چرا که در صورتی که این مراکز از فیلم رادیولوژی قدیمی استفاده کنند باید آن را با قیمت بالا و با نرخ ارز از کشورهای خارج تهیه کنند که به نفع این مراکز نمی باشد. در نتیجه استفاده از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ علاوه بر صرفه جویی ارزی ، وابستگی به کشورهای خارجی را نیز کاهش می دهد.

آیا در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ امکان اشتراک تصاویر وجود دارد ؟

در گذشته برای اشتراک تصاویر رادیولوژی بیمار به منظور مشاوره با پزشکان دیگر ، باید فیلم رادیولوژی تصاویر بیمار و یا سی دی تصاویر را از طریق پست به دست پزشک دیگری در شهر یا حتی کشور دیگر می رساندیم که نیاز به صرف وقت و هزینه بالا داشت. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ می توانید به راحتی تصاویر را با کیفیت اصلی برای سایر پزشکان ارسال نمایید تا از مشورت با آنها بهره مند شوید و راهکار آن تنها در اشتراک گذاری بارکد دوبعدی تصاویر بیمار در شبکه های اجتماعی برای پزشک مورد نظر است.

آیا برای مشاهده تصاویر رادیولوژی در موبایل باید آن را دانلود کرد؟

خیر. نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ نرم افزاری تحت وب برای مشاهده تصاویر رادیولوژی است که برای استفاده از آن نیاز به دانلود برنامه و یا دانلود تصاویر بیمار نمی باشد چرا که تصاویر رادیولوژی بیمار پس از انجام تصویربرداری ، به فضای ابری نرم افزار ارسال می شود و این سیستم ابری یک بارکد رمزگذاری شده ارائه می دهد که در گوشی های هوشمند جدید به راحتی رمزگشایی شده ( در گوشی های هوشمند قدیمی باید نرم افزار بارکد خوان را دانلود نمایید ) و تصاویر به صورت تحت وب در مرورگر موبایل قابل مشاهده است.

لذا برای مشاهده تصاویر رادیولوژی با نرم افزر فیلم رادیولوژی PPQ نیازی به دانلود برنامه یا دانلود تصاویر بیمار در گوشی نداشته و حجم گوشی گرفته نمی شود.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

 

مقالات مشابه


logo