آیا بارکد تصاویر رادیولوژی نسبت به فیلم رادیولوژی ساده به صرفه است ؟

اشتراک گذاری :

ارائه تصاویر رادیولوژی از طریق فیلم رادیولوژی ساده مرسوم است اما آیا با علم و تکنولوژی امروز وقت آن نرسیده که یک جایگزین مناسب با قیمتی به صرفه و در دسترس تر برای آن بیابیم ؟ از آنجا که فیلم رادیولوژی با توجه به موادی که در آن به کار رفته قیمت گذاری می شود و نقره یکی از مواد گران قیمت به کار رفته در این فیلم است که قیمت بالای فیلم رادیولوژی را سبب می شود و خرید آن را برای مراکز رادیولوژی سخت می کند.

اما پیشنهاد ما به شما استفاده از نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی یا ارائه تصاویر بصورت بارکد تصاویر رادیولوژی می باشد. همراهمان باشید.

بارکد تصاویر رادیولوژی

بارکد تصاویر رادیولوژی توسط نرم افزاری به نام فیلم رادیولوژی PPQ تولید می شود. نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ یک نرم افزار جایگزین مقرون بصرفه برای فیلم رادیولوژی ساده بوده که در آن از جدید ترین متد های روز دنیا برای ارائه تصاویر بیمار استفاده شده است. احتمالا همه شما با کیو آر کد ها آشنایی دارید و آنها را بر روی محصولات فروشگاهی مشاهده کرده اید اما آیا این بارکد فقط برای محصولات فروشگاهی قابل استفاده است ؟ آیا نمی توان آن را وارد عرصه پزشکی و تصویربرداری پزشکی کرد ؟

بدین جهت شرکت پارس طب نرم افزاری مختص مراکز تصویر برداری پزشکی تولید کرده که در آن کیو آر کد ها جایگزین فیلم رادیولوژی شده اند به طوری که تمامی مراحل تصویر برداری بیمار همچون گذشته انجام می شود و فقط در مرحله چاپ به جای ارسال تصاویر به پرینتر ، آنها را به بارکد بیمار ارسال می کنند. به منظور ارائه بارکد تصاویر رادیولوژی بیمار آن را بر روی کارت مخصوص یا کاغذ چاپ کرده و به بیمار می دهند و یا اینکه آن را بصورت لینک تصاویر رادیولوژی به موبایل بیمار پیامک می کنند.

اطلاعات بیشتر در صفحه فیلم رادیولوژی PPQ

جهت مشاهده تصاویر رادیولوژی ، بیمار می تواند تنها با لمس لینک تصاویر رادیولوژی در موبایل خود به شرط اتصال به اینترنت به سرعت وارد مرورگر موبایل خود شده و تصاویر را با کیفیت بالا مشاهده نماید. از طرفی در صورتی که بارکد تصاویر رادیولوژی به صورت کارت ارائه شود ، تنها با استفاده از یک موبایل متصل به اینترنت می توانید به تصاویر دسترسی پیدا کنید.

همچنین نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ از امکانات ویژه ای همچون ارسال جواب از طریق کیو آر کد به بیمار نیز برخوردار است و با استفاده از این روش برای ارائه جواب پزشک رادیولوژیست به بیمار نیازی به چاپ آن بر روی کاغذ نمی باشد و بدون نیاز به حضور بیمار مراکز تصویر برداری قادر به ارائه جواب هستند.

چگونه به تصاویر بیمار در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ دسترسی یابیم ؟

جهت مشاهده تصاویر بیمار در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ کافی است طبق مراحل زیر پیش بروید :

  • ابتدا وارد دوربین گوشی موبایل خود شوید.
  • سپس بارکد بیمار را در راستای دوربین موبایل قرار دهید.
  • حال به صورت خودکار وارد فضای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ می شوید و می توانید تصاویر رادیولوژی بیمار را مشاهده کنید.

اگر از گوشی های قدیمی تر استفاده می کنید برای مشاهده تصاویر نیاز به نرم افزار بارکد خوان دارید که می توانید به صورت رایگان آن را دانلود کرده و به تصاویر دسترسی یابید. از سوی دیگر جهت مشاهده تصاویر در کامپیوتر لازم است از دستگاه های بارکد خوان فروشگاهی استفاده نمایید.

مقالات دیگر : اشتراک تصاویر رادیولوژی با فیلم رادیولوژی PPQ

آیا بارکد تصاویر رادیولوژی نسبت به فیلم رادیولوژی ساده به صرفه است ؟

بله. به دلیل اینکه فیلم رادیولوژی دارای ترکیباتی مانند نقره بوده که قیمت آن را بالا می برد  و با توجه به بالا رفتن قیمت جهانی نقره ، قیمت آن بیش از پیش بالا رفته است. از طرفی فیلم رادیولوژی از کشورهای دیگر نظیر AGFA بلژیک ، کداک امریکا و یا فوجی ژاپن تهیه می شود و با توجه به ترحیم های اخیر باید این فیلم را از کشورهای واسطه با قیمت همیشه در نوسان دلار تهیه کنیم که باز هم قیمت تمام شده فیلم رادیولوژی را افزایش می دهد.

با توجه به هزینه هایی مانند گمرک و حمل و نقل و دیگر هزینه های مرتبط با واردات فیلم رادیولوژی می توان به این مهم دست یافت که خرید فیلم رادیولوژی ساده به صرفه نبوده  و باید از نرم افزارهای جایگزین یا بارکد تصاویر رادیولوژی کمک گرفت. بدین لحاظ بارکد تصاویر رادیولوژی به علت اینکه تولید مهندسان داخل کشور است ، لذا قیمت آن بر خلاف فیلم رادیولوژی ساده با ارز تهیه نمی شود و تنها نیاز به یک بار پرداخت دارد و پس از آن تنها هزینه پشتیبانی محدود سالیانه خواهد داشت.

مقالات دیگر : تشخیص بیماریها با فیلم رادیولوژی PPQ

مزایای بارکد تصاویر رادیولوژی

  1. از مزایای ارائه بارکد تصاویر رادیولوژی با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ در مقایسه با سایر نرم افزار های مشابه می توان به تعداد کم تصاویر اشاره کرد که باعث می شود پزشک تنها جهت مشاهده تصاویر اصلی وارد نرم افزار شود و وقت پزشک جهت مشاهده تصاویر هجو گرفته نشود.
  2. از دیگر مزایای بارکد تصاویر رادیولوژی می توان به کیفیت بالای تصاویر اشاره کرد که حتی در صورت بزرگنمایی تصاویر ، تصاویر به صورت پیکسلی نمایش داده نشوند.
  3. قابلیت مشاهده تصاویر در گوشی موبایل و کامپیوتر با بارکد تصاویر رادیولوژی کار را برای همگی از جمله پزشکان راحت تر کرده است و دیگر پزشکان کلینیسین نیازی به دستگاهی مانند نگاتوسکوپ جهت مشاهده تصاویر رادیولوژی ندارند.
  4. امنیت درون برنامه ای در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ بسیار بالاست ، از این رو تمامی اطلاعات بیمار به صورت طولانی مدت در فضای ابری محفوظ می ماند.
  5. از همه مهم تر اینکه نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ یک جایگزین مناسب برای فیلم رادیولوژی قدیمی است چرا که از صرف هزینه  های بی مورد جهت چاپ تصاویر و جواب جلوگیری می کند و می توان به چشم یک جایگزین به صرفه برای فیلم رادیولوژی ساده به آن نگاه کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید نرم افزار فیلم رادیولوژی از طریق شماره 09111366703 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo