فیلم رادیولوژی یا نرم افزار جایگزین آن ؟

اشتراک گذاری :

در دنیای امروز که برای تشخیص بیماریها و مشاهده اجزای داخلی بدن بیمار از تصویربرداری پزشکی استفاد می شود ، پزشکان کلینیسین و جراحان ، این امکان را دارند که بدون ایجاد جراحت به اعضای داخلی بدن بیمار دسترسی پیدا کرده تا بتوانند برای تشخیص بیماریها و درمان به موقع اقدام کنند. لذا به منظور مشاهده تصاویر رادیولوژی ، پس از انجام باید اطلاعات به گونه ای استخراج شود تا برای پزشک قابل درک باشد و این کار را فیلم رادیولوژی انجام می دهد که در ساخت این فیلم از پلی استر ، ژلاتین و نقره استفاده می شود ، بدین جهت قیمت فیلم رادیولوژی بالا بوده و خرید فیلم رادیولوژی برای مراکز تصویربرداری چندان به صرفه نیست.

فیلم رادیولوژی چیست

آیا جایگزینی برای فیلم رادیولوژی وجود دارد ؟

با توجه به هزینه بالای خرید فیلم رادیولوژی و مشکلات مربوط به چاپ فیلم رادیولوژی ، در حال حاضر اکثر مراکز از خرید فیلم رادیولوژی امتناع کرده و به سمت دیجیتالی شدن پیش می روند. ازین رو امروزه نرم افزارهای جایگزین فیلم رادیولوژی تولید شده که در بیشتر مراکز تصویربرداری در حال استفاده می باشد. بدین منظور یکی از نرم افزار هایی که در این حوزه کاربرد دارد ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ  می باشد که البته نرم افزارهای دیگری هم به عنوان جایگزین فیلم رادیولوژی ابداع شده ، اما نسبت به نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ  دارای نقاط ضعف می باشد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* در نرم افزارهای مشابه ، تعداد تصاویر پزشکی بیمار که به پزشک معالج ارائه می شود ، بسیار زیاد بوده و پزشک متخصص باید برای مشاهده تصاویر رادیولوژی زمان زیادی را هدر دهد. ازین رو پزشکان کلینیسین رضایت کاملی ازین گونه نرم افزار ندارد. همچنین با توجه به سرعت پایین اینترنت در کشور ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ  ، دارای برتری هایی نسبت به نرم افزارهای مشابه دارد که در ادامه به توضیح کامل آن می پردازیم.

مشاهده تصاویر رادیولوژی در موبایل

نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ چیست ؟

نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ یک نرم افزار کاربردی مخصوص مراکز تصویربرداری می باشد که در این نرم افزار از بارکد دو بعدی بهره گیری شده است. بدین منظور پس از اتمام تصویربرداری بیمار ، تنها تصاویر مورد نیاز پزشک ، توسط کارشناس انتخاب شده و برای کیو آر کد ارسال می گردد و پزشک ضمن اسکن کیو آر کد از طریق گوشی هوشمند و یا کامپیوتر ، وارد محیط نرم افزار شده و تصاویر رادیولوژی بیمار را مشاهده می کند. بدین ترتیب برتری نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ  در مقابل نرم افزارهای مشابه نظیر پکس دقیقاً همین نکته است تا وقت پزشک بیش از پیش گرفته نشود و قادر باشد با دقت و ظرافت کامل به بیمار مشاوره دهد.

هدف ما از تولید نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی ، کاهش هزینه های مراکز تصویربرداری بابت خرید فیلم رادیولوژی و بالا بردن کیفیت جلسه مشاوره و درمان بیمار می باشد. همچنین از دیگر نقاط قوت این نرم افزار ، بزرگنمایی تصاویر و کیفیت بالای آن می باشد و از فواید مهم دیگر نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ که می توان به آن اشاره کرد ، قابلیت مشاهده تصاویر در موبایل ، تبلت و کامپیوتر بدون محدودیت زمانی و مکانی است. ازطرف دیگر از مزایای دیگر نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی برای مراکز تصویربرداری ، قابلیت ارتقاء استورج مراکز تصویربرداری به واسطه حجم کم تصاویر در این نرم افزار می باشد و در آخر ناگفته نماند که پس از آماده شدن ریپورت بیمار ، امکان ارسال جواب بر روی بارکد اختصاصی آن بیمار وجود دارد.

نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی چیست

آیا نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ به صرفه تر از خرید فیلم رادیولوژی است ؟

نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی یا PPQ  یک نرم افزار کاربردی و در عین حال مقرون بصرفه برای مراکز تصویربرداری بشمار می آید ، چرا که در  این نرم افزار ، بارکد دوبعدی جایگزین فیلم رادیولوژی شده است و در مراکز تصویربرداری ، بجای ارائه ی تصاویر پزشکی بیمار بر روی چندین ورق فیلم رادیولوژی ، تنها یک بارکد دوبعدی به بیمار ارائه می شود تا با اسکن بارکد توسط بارکد اسکنر به تصاویر مورد نیاز دسترسی یابد . بدین ترتیب علاوه بر حذف هزینه های مربوط به فیلم رادیولوژی و چاپ فیلم ، مشکلات مربوط به چاپ روی فیلم و کیفیت پایین تصاویر پزشکی از بین می رود.

نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی برای کدام نوع تصویربرداری مناسب است ؟

نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی برای انواع تصویربرداری ها از جمله سی تی اسکن ، رادیولوژی ، ام آر آی ، ماموگرافی ، رادیوگرافی و ... کاربرد دارد و در تمامی مراکز تصویربرداری پزشکی ، بیمارستان ها ، کلینیک ها و مراکز درمانی مجهز به بخش تصویربرداری پزشکی نظیر رادیولوژی مناسب می باشد.

نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی چیست

آیا به کمک نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی امکان ارسال تصاویر از طریق اینترنت وجود دارد؟

نظر به اینکه در گذشته برای مشورت چندین پزشک نیاز بود تا فیلم رادیولوژی به صورت فیزیکی برای پزشک مربوطه ارسال شود و یا اینکه تصاویر رادیولوژی بیمار بر روی سی دی رایت شده و برای پزشک در شهر یا کشور دیگر فرستاده شود ، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ابداع نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ  ، کافیست از بارکد بیمار تصویری از طریق اینترنت برای پزشکان دیگر ارسال شود که البته تصاویر از قابلیت دانلود نیز برخوردار می باشند و در صورتی که نیاز به تمامی تصاویر نباشد ، می توانند تصویر را به صورت تکی دانلود و ارسال نمایند .

 نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ چه مزایایی دارد ؟

  •  نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ دارای سرعت بالا در نمایش تصاویر بیمار می باشد ، از این رو تمامی تصاویر بدون معطلی و فوت وقت بصورت تحت وب قابل نمایش است.
  • تصاویر مربوط به بیمار در نرم افزار فیلم رادیولوژی ، قابل نمایش در موبایل ، تبلت و کامپیوتر است و با توجه به دیجیتالی شدن رادیولوژی ، وجود نرم افزاری با این قابلیت برای نمایش تصاویر رادیولوژی خالی بود. بدین ترتیب نظر به اینکه امروزه همه افراد دارای گوشی هوشمند شخصی هستند ، لذا برای مشاهده تصاویر رادیولوژی به دستگاه خاصی نیازی نیست.
  • محیط داخلی نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ بسیار ساده و روان است و از پیچیدگی خاصی برخوردار نمی باشد ، از این رو همه افراد حتی بیمار و همراه بیمار به راحتی می توانند از آن استفاده کرده و تصاویر رادیولوژی مربوطه را مشاهده کننند.
  • نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ یک جایگزین اقتصادی برای فیلم رادیولوژی ساده در مراکز تصویربرداری کشور است چرا که با داشتن امکانات پیشرفته خود ، این مراکز را از خرید فیلم رادیولوژی ساده و گرانقیمت که تولید داخلی هم ندارد ، بی نیاز می کند.
  • در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تمامی تصاویر منتخب که برای پزشک کلینیسین و جراحان مورد نیاز است با سکانس های مشخص توسط کارشناس رادیولوژی انتخاب می شود ( که در گذشته برای چاپ تصاویر بر روی فیلم رادیولوژی هم این انتخاب صورت می گرفت ) . بدین ترتیب پزشک معالج به راحتی از بین بهترین عکس ها و سکانسهای بیمار می تواند به تشخیص بیماری بپردازد و این درحالیست که برخی از نرم افزارهای مشابه ‌ PPQ از چنین قابلیت برخوردار نبوده و تمامی تصاویر و سکانسهای گرفته شده از بیمار ( حتی سکانهای غیر ضروری یا سکانسهایی که بیمار در آن حرکت کرده و تصویر خراب شده ) را نشان می دهد که پزشک معالج باید در این انبوه سکانسها به تصویر مورد نظر خود برسد.
  • نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ دارای امنیت ، سرعت و دقت بالا می باشد. چنانچه تمامی تصاویر در کسری از ثانیه قابل نمایش می شوند و ایمنی بسیار بالای آن تصاویر رادیولوژی را از دست هکرها در امان نگه می دارد.
  • امکان ارسال ریپورت از طریق بارکد تصاویر به بیمار ، بدون نیاز به حضور فیزیکی بیمار در مراکز تصویر برداری و ارسال آن به صورت مجازی بر روی بارکد دوبعدی ، برای بیماران از دیگر مزایای قابل ذکر نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ است.

کلام آخر

در نتیجه با تمام امکاناتی که نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی یا PPQ  در اختیارمان قرار داده ، می تواند جایگزین بسیار مناسب برای فیلم رادیولوژی باشد و به تمامی هزینه های گزاف تهیه فیلم رادیولوژی پایان دهد . جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09111366703 در ارتباط باشید .

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

مقالات مشابه


logo