آیا نرم افزار PPQ می تواند جایگزین مناسبی برای فیلم رادیولوژی باشد ؟

اشتراک گذاری :

فیلم رادیولوژی که در واقع وسیله ای برای ثبت تصاویر بیمار پس از انجام تصویربرداری پزشکی به منظور تشخیص پزشک و درمان بیماری است ، صفحه هایی برای ظهور تصاویر پزشکی می باشد و با عبور اشعه X از بدن انسان و تاباندن آن بر روی فیلم رادیولوژی ، تصاویر بیمار چاپ می شود که البته امروزه با دیجیتالی شدن فیلم های رادیولوژی ، تصاویر بیمار از مدالیته مربوطه مانند رادیولوژی ساده ، سی تی اسکن یا ام آر آی بر روی فیلم رادیولوژی چاپ می شود.

با تمام فوایدی که فیلم رادیولوژی در تشخیص بیماریها دارد ، مشکلاتی همچون کیفیت پایین تصاویر ، مشکلات چاپ و ... نیز به همراه دارد که بسیاری از مراکز رادیولوژی به دنبال جایگزین مناسب برای فیلم رادیولوژی می باشند که از آن جمله می توان به نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ اشاره کرد.

فیلم رادیولوژی

نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ چیست ؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در تمامی حوزه ها ، علم پزشکی هم دستخوش تغییرات چشمگیری نسبت به گذشته شده و روز به روز در حال پیشرفت می باشد . حال پس از گذشت سالها پس از اختراع فیلم رادیولوژی ، نرم افزارهایی ، جایگزین فیلم رادیولوژی شده اند تا با روشهای ساده تری قادر به مشاهده تصاویر پزشکی بیمار باشیم که یکی از این روش های کاربردی و به روز ، نرم افزار  PPQ  یا حذف فیلم رادیولوژی می باشد که امروزه به واسطه این نرم افزار دیگر از خرید فیلم رادیولوژی برای ظهور تصاویر و نگاتوسکوپ برای مشاهده تصاویر پزشکی بیمار بی نیاز می شویم.

 نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی ، جایگزین فیلم رادیولوژی و نگاتوسکوپ شده و تصاویر به راحتی همانند یک عکس در گوشی موبایل ، تبلت و یا کامپیوتر قابل نمایش می باشد. از آنجا که نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی تحت وب است به همین دلیل تمامی تصاویر و اطلاعات فرد ، بلند مدت در فضای ابری محفوظ می باشد و با این روش قابلیت ارتقاء استورج 3 تا 5 سال وجود خواهد داشت.

فیلم رادیولوژی

نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ چگونه استفاده می شود ؟

نحوه کار نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ بدین صورت می باشد : در ابتدا تصاویر بیمار تهیه می شود ، پس از آن ، کارشناسان ، تصاویر مورد نیاز پزشک را انتخاب و آماده چاپ می کنند ، اما به جای چاپ تصاویر بر روی فیلم رادیولوژی ، آن را بر روی بارکد دو بعدی ارسال می کنند. حال پس از استخراج بارکد ، تنها به کمک نرم افزار بارکد خوان ، پس از اسکن بارکد توسط گوشی و دیگر دستگاه های هوشمند ، تمامی تصاویر رادیولوژی بیمار قابل مشاهده است. لازم به ذکر است که نرم افزار بارکد خوان به صورت رایگان قابل دانلود از گوگل پلی و یا اپ استور است.

تصاویر در نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی در مقایسه با دیگر نرم افزار های مشابه ، از حجم کم و کیفیت بالایی برخوردارند و به همین دلیل بلافاصله پس از اسکن بارکد ، تصاویر به نمایش در می آیند. همچنین تعداد تصاویر رادیولوژی بیمار در مقایسه با دیگر نرم افزارها بسیار کمتر می باشد. به عنوان مثال ، اگر با استفاده از نرم افزارهای مشابه ، تصاویر را به پزشک ارائه دهید ، در خوشبینانه ترین حالت ، پزشک باید 300 قطعه عکس را مشاهده کند تا به نتیجه برسد ، اما در نرم افزار PPQ  تنها تصاویر مورد نیاز پزشک وجود دارد و وقت پزشک معالج جهت مشاهده تصاویر و ویزیت بیمار هدر نمی رود .

فیلم رادیولوژی

مزایای نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی نسبت به فیلم رادیولوژی ؟

با استفاده از نرم افزار PPQ  در مراکز تصویر برداری ، دیگر نیاز به خرید فیلم رادیولوژی نیست ، چرا ؟ چون نرم افزار PPQ  به جهت حذف فیلم رادیولوژی و بی نیاز کردن مراکز تصویربرداری از تهیه فیلم و چاپ آن ابداع شده است و با تهیه نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی می توانید از قابلیت ارسال ریپورت بیمار پس از آماده شدن و ارسال آن بر روی بارکد دو بعدی بیمار ، بهره مند شوید. از دیگر مزایای قابل توجه نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • سرعت بالای نمایش تصاویر رادیولوژی بیمار : از آنجا که سرعت اینترنت در کشور ما بسیار پایین بوده و در رتبه 133 میان 176 کشور در جهان می باشیم ، سرعت بالای لود تصاویر به انضمام حجم کم تصاویر یکی از مزیت های برتر نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ می باشد که مورد توجه بسیاری از پزشکان کلینیسین و جراحان واقع شده است.
  • قابلیت رویت تصاویر رادیولوژی در موبایل : با استفاده از نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ ، امکان مشاهده تصاویر در گوشی موبایل ، تبلت ، لپ تاپ و کامپیوتر تحت وب فراهم شده و بدین منظور تنها باید نرم افزار بارکد اسکنر دانلود کنید و با اسکن کردن بارکد دوبعدی بیمار توسط نرم افزار بارکدخوان در گوشی خود ، تصاویر رادیولوژی مربوط به بیمار را مشاهده نمایید. همچنین برای استفاده در کامپیوتر می توان از دستگاه های دستی بارکدخوان دوبعدی استفاده کرد.
  • نرم افزاری ساده و بدون پیچیدگی : فضای داخلی نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی بسیار ساده بوده که برای مشاهده تصاویر نیاز به دانش و یا آموزش خاصی ندارد. چرا که استفاده از موبایل برای همگان جز کارهای روزمره بوده و نیاز به آموزش ندارد و فقط با نصب نرم افزار بارکدخوان بر روی گوشی به راحتی می توان با اسکن بارکد بیمار ، وارد برنامه PPQ شد و تصاویر رادیولوژی بیمار تحت وب را مشاهده کرد و حتی نیاز به نام کاربری و رمز عبور یا ورود به صفحه خاصی نمی باشد.
  • جایگزین مناسب برای فیلم رادیولوژی : نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ ، جایگزینی مناسب و به صرفه برای فیلم رادیولوژی می باشد ، چرا که مراکز رادیولوژی را از صرف هزینه بسیار برای خرید فیلم رادیولوژی و همچنین هزینه های مربوط به پرینتر و چاپ روی فیلم و نیز مشکلات مربوط به کیفیت پایین تصاویر و چاپ روی فیلم و ... رهایی می بخشد.
  • کیفیت بالای تصاویر رادیولوژی : با نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ می توانید از کیفیت بالای تصاویر مطابق خروجی مدالیته مربوطه نظیر ام آر آی برخوردار شوید که این مهم به نفع پزشک و بیمار می باشد. به دلیل اینکه کیفیت بهتر تصاویر به تشخیص بهتر بیماری و درمان سریعتر بیمار کمک به سزایی می کند و نسبت به چاپ روی فیلم رادیولوژی یا کلیشه کاغذی که دارای کیفیت پایین بود ، بسیار مطلوب تر می باشد.
  • امنیت بالای تصاویر : با استفاده از نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی می توان از امنیت بالای SSL  و محفوظ ماندن اطلاعات بیمار در محیطی امن برخوردار بود.

آیا نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ می تواند جایگزین مناسبی برای فیلم رادیولوژی ساده باشد ؟

یکی از اهداف اولیه نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، کاهش هزینه های مراکز تصویر برداری با توجه به تورم روز افزون حاکم بر جامعه بود تا مراکز تصویر برداری قادر باشند تصاویر بیمار را با قیمت معقول تری به بیماران ارائه دهند ، از این رو نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ بعنوان یک جایگزین مناسب برای فیلم رادیولوژی کمک می کند تا با حذف فیلم رادیولوژی ساده ، بخش پزشکی و رادیولوژی کشور همگام با تکنولوژی روز دنیا پیش رود چرا که مشاهده تصاویر رادیولوژی را با گوشی هوشمند یا تبلت بصورت تحت وب در هر زمان و هر مکان فراهم می کند.

همچنین با فیلم رادیولوژی PPQ مشکلات استفاده از فیلم رادیولوژی ساده به صفر می رسد که از این مشکلات می توان به شرایط خاص نگهداری در دما و رطوبت مناسب ، نگهداری بصورت ایستاده ، پرهیز از روی هم نگهداشتن فیلم ها به دلیل تاب برداشتن ، فضای زیاد برای انبار کردن ، حذف هزینه خرید فیلم رادیولوژی ، حذف فیلم رادیولوژی و پرینتر فیلم و مشکلات مربوط به چاپ و هزینه های اضافی آن ، حذف کاغذ و پرینتر کاغذ و مشکلات مربوط و هزینه های مربوط به آن و ... اشاره کرد.

از سوی دیگر وجود تعداد کم تصاویر در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، حسن تمایز قابل ذکر این نرم افزار نسبت به سایر نرم افزارهاست که وقت پزشک به جهت مشاهده تصاویر هدر نمی رود و بلافاصله پس از اسکن بارکد بیمار ، تنها تصاویر مورد نیاز و اصلی را مشاهده می کند. افزون بر این ارسال گزارش پزشک رادیولوژیست بر روی بارکد دوبعدی بیمار از دیگر مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ است تا دیگر بیمار مراجعه حضوری برای دریافت گزارش نداشته باشد و یا هزینه های مرکز رادیولوژی برای کاغذ و پرینتر کاغذ حذف می شود و از حجم حضوری مراجعه ها و شلوغی این مراکز نیز کاسته می شود. 

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

 

مقالات مشابه


logo